wie zitten er nog op bokt van het eerste uur?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 13:10

Cer schreef:
Ja dag Ayasha.. die :+ staat er natuurlijk ook zomaar :')

Het zal je wellicht verbazen maar ik gebruik die smiley nogal veel meer om aan te tonen dat het allemaal niet zo serieus genomen moet worden maar dat is duidelijk niet over gekomen.

Citaat:
Waarom denk je dan dat ik dat wel doe? Als jij niet had geschreven "Dat haal jij er nu ineens bij" wat op mij nogal beschuldigend overkomt, had ik er niet eens over nagedacht. Ik bedoelde het in eerste instantie gewoon als losse opmerking, dat er om de zoveel tijd een discussie over bannen komt. Echt niet in relatie tot jouw post. Maar door die opmerking ging ik m nog eens lezen en dacht 'ja wacht even... zo uit het niks komt het nou ook weer niet' :P
Wat overigens meteen ook weer een nadeel is van geschreven tekst zonder intonatie.. die kan op zoveel manieren opgevat worden...

Omdat de opmerking vlak na mijn post kwam en verder niemand over gebande bokkers gesproken had bv?

Citaat:
Ook iets van bokt, onterechte irritaties vanwege geschreven teksten :j geeft ook een soort van oefening omdat je goed moet denken hoe je iets opschrijft. En met 'je' bedoel ik dan voor mijzelf :j Niet voor anderen! Ik vind dat een pluspunt

Ik erger me sowieso niet vaak aan banale dingen en al zeker niet lang. Dus dat heb ik niet zo. Ik reageer wel maar daar komt 99% van de tijd geen ergernis bij kijken, ook niet als ik wat harder discussieer. :D

Citaat:
Ja ammehoela :') jij en niet durven... Gewoon hup, voor de draad ermee ! :D

Je zou je nog lelijk kunnen vergissen in me. :D
Nee ik dacht ineens aan suleilitha net maar das al helemaal een 'zwaar belaste' naam. En daar wil ik verder geen enkel oordeel aan vast hangen. Enkel dat ze toen vaak interessante visies had op rijtechnische zaken.

mysa

Re: wie zitten er nog op bokt van het eerste uur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 13:13

Oh wacht, die herinner ik me ook nog, Suleilitha, de clou van het schandaal ben ik gelukkig wel vergeten.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 13:29

Die namen zeggen me wel iets. Maar kan het niet direct herinneren.
Aangezien ik 12 was en toen nog weinig paardenvrienden had dacht ik toen wel dat ik alles op bokt kon vragen en dat het dan even voor me opgelost werd.
Maargoed, dat was ook in de tijd dat ik gewoon foto's van mijn verzorgpony en de eigenaren plaatste zonder er over na te denken of die dat eigenlijk wel zo leuk vonden.
Ach, van mijn pubertijd op bokt heb ik veel geleerd.

Toch vind ik wel dat je veel kennis kunt vinden op bokt. Daarbij moet je wel redelijk kunnen filteren want er staat ook absoluut veel onzin op.
Stevige discussies vind ik juist wel leuk, al meng ik me er niet altijd in.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 13:38

Ayasha schreef:
Het zal je wellicht verbazen maar ik gebruik die smiley nogal veel meer om aan te tonen dat het allemaal niet zo serieus genomen moet worden maar dat is duidelijk niet over gekomen.
Klopt :') ik vatte m op als iets van ".. en dat vind ik stom" ..

Citaat:
Ik erger me sowieso niet vaak aan banale dingen en al zeker niet lang. Dus dat heb ik niet zo. Ik reageer wel maar daar komt 99% van de tijd geen ergernis bij kijken, ook niet als ik wat harder discussieer. :D
Ligt er weer helemaal aan of ik er tijd voor heb :D
Soms heb ik het wel (en dat is idd niet goed) en soms helemaal niet :j

Citaat:
Je zou je nog lelijk kunnen vergissen in me. :D
Nee ik dacht ineens aan suleilitha net maar das al helemaal een 'zwaar belaste' naam. En daar wil ik verder geen enkel oordeel aan vast hangen. Enkel dat ze toen vaak interessante visies had op rijtechnische zaken.

Oh die kan ik me niet herinneren .. :n ( <- wat kijkt deze trouwens afkeurend.. das ook niet zo bedoeld.. :D )

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 13:41

Ben bokker vanaf dag 1
9 jan 2001

Ook vanaf die dag echt actief :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 13:46

Ik zit hier sinds 2006 geloof ik. Ook al weer 10 jaar dus. Ik was 14 toen ik me aanmelde :P

Edit: 28jan 2016. Ik was dus nog 13 jaar oud :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 13:48

Hier ook al lid vanaf 2004...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 13:53

Ik ook vanaf 2004, toen woonde ik al in Portugal anders had ik het wellicht eerder ontdekt. Ben nu getipt door mijn vriendin Dabo hier op bokt. Die zit er dus als langer op.
(En ik was al "oud", 43)

Ik krijg het idee dat ik wel redelijk bekend ben op Bokt, er wordt in elk geval met regelmaat naar me verwezen als het om Lusitanos of Portugal gaat bv, maar het ligt er natuurlijk ook wel aan op welke fora je je beweegt. Ik zit voornamelijk op paardgerelateerd en ben de laatste vier jaar doordat ik alleen mobiel kan internetten, minder actief.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 13:58

Ach ja, de gebande bokkers...
Over suggestie: "Dan kunnen ze toch wel weer toegang krijgen?"
Alsof zij zelf terug zouden willen komen... := Gaat niet gebeuren. :n
Arianaaaa schreef:
Als ik zie dat sommige mensen al sinds 2001 op bokt zitten is dat toch wel raar want dat is mijn geboorte jaar :wow:

-O- *voelt zich nu echt oud*

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 14:01

Sinds 2003.. nu niet meer actief

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 14:05

2004 alweer.... Toen was ik 13 :D
Ik heb echt wel veel van Bokt geleerd hoor, vooral op die leeftijd als manege meisje heb ik echt wel veel geleerd. Ook veel tijd besteed aan Bokt, inmiddels niet zo veel meer als het geweest is en lees nu meer dan dat ik post maar vind het nog steeds leuk :D

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 14:15

Ik vanaf 2006 pfft ookal 11 jaar voel me nu ook wel oud haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 14:18

Pocca_Locca schreef:
Ayasha schreef:
Voor zoveel leden te hebben zit hier verbazingwekkend weinig kennis. Degene met veel kennis en ervaring van het eerste uur zijn voor een groot deel gebant. :+
Ik vind het altijd een beetje apart dat mensen dit zeggen... := voor "vraagstukken" over paarden richt ik me zelden tot bokt. hoogstens over waar ik een bepaalt materiaal zou kunnen vinden of ervaringen er mee maar verder? :')

Ik vind het helemaal niet apart dat mensen Bokt gebruiken om kennis en ervaring te zoeken. :+ Als je weet waar je het moet zoeken, dan vind je het ook op het huidige Bokt nog steeds. Natuurlijk moet je er wel voor open staan; als je bijvoorbeeld al begint met 'vroeger was alles beter en iedereen die iets zinnigs te zeggen hadden zijn weggestuurd' dan geef je het huidige Bokt ook niet heel erg veel kans... 8-)
Natuurlijk zijn er ook mensen met kennis en ervaring geband, net zoals er een hoop mensen zonder kennis en ervaring geband zijn. Als ik terugdenk aan vroeger dan waren er toen óók mensen met een hoop kennis, maar ik herinner me ook dat een deel van die mensen hun meningen tamelijk hardnekkig als feiten in topics bleven gooien en dat verzuurt op een gegeven moment elke discussie omdat er niet meer open en eerlijk gediscussieerd kan worden als een iemand zich op deze manier boven de rest verheft. Dus dat mis ik absoluut niet. Soms kom je dat nu nog steeds wel tegen: iemand die zogenaamde 'feiten' post, maar geen bronnen wil geven want die persoon heeft geen zin om anderen te 'overtuigen' - terwijl er helemaal niets of niemand overtuigd hoeft te worden, maar mensen gewoon verwachten dat als jij iets als feit presenteert je die ook kunt boekstaven.
Ik heb zelf echter het idee dat dat tegenwoordig minder voorkomt dan vroeger en dat mensen ook eerder bereid zijn om hun ervaring/mening gewoon als hun ervaring/mening te beschrijven in plaats van mensen met zogenaamde 'feiten' om de oren te slaan. Maar misschien ligt dat ook waar je op Bokt komt?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 14:24

Wat gebande Bokkers betreft, ik kan me SuperPepijn nog herinneren.
Misschien dat ik er nu anders tegenaan had gekeken, forum discussiëren moet je leren, maar toen vond ik het een vreselijk onredelijke, irritante, en arrogante draak die mijn dag echt kon verpesten.

Dat heb ik met Kawa en Kiwiko nooit gehad, kon ik goed mee door een deur, ook als we het niet eens waren (zelden). Ik wist niet eens dat die weg waren, trouwens.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 14:37

RK en Kiwiko kon ik ook echt wel onwijs waarderen. Weet niet meer wat ze gedaan hadden, en weet niet eens of ik het helemaal ooit geweten heb. Wist wel dat ze toen geband waren. En dan nog al het over en weer op PP... dan had er weer dit op PP gestaan en zus weer op Bokt en weet ik veel... om moe van te worden. Heb ik lekker aan mij voorbij laten gaan toen. Had wel wat beters te doen.

Sul. staat mij nog van bij dat ik mij daar ook aan stoorde.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 14:54

RK is een oor aangenaaid daar wordt je eng van.

Kiwiko zei gewoon waar het op stond en daar konden de tere Bokkertjes niet tegen, en nog steeds niet want het is mij ook wel overkomen dat ik door moddies aangesproken werd op onomwonden taalgebruik.

Opvallend is dan wel weer dat ik per PB met grote regelmaat adviesvragen krijg van mensen op basis van diezelfde onomwonden taal, net als sommige anderen die blijkbaar wel zoveel vertrouwen wekken dat men er een PB aan waagt.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 15:03

Ik ook al een flinke tijd!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 15:06

Duke schreef:
Ach ja, de gebande bokkers...
Over suggestie: "Dan kunnen ze toch wel weer toegang krijgen?"
Alsof zij zelf terug zouden willen komen... := Gaat niet gebeuren. :n
Arianaaaa schreef:
Als ik zie dat sommige mensen al sinds 2001 op bokt zitten is dat toch wel raar want dat is mijn geboorte jaar :wow:

ik ook :')

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 15:07

Duke schreef:

Vind het helemaal vermakelijk als die jonge Bokkertjes het hebben over " het Bokt van vroeger", dan denk ik : toen was jij nog niet eens geboren :D

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 15:19

Ik ben lid geworden in 2004, toen was ik 16 :)

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 15:25

Op Bokt sinds 15 maart 2001. Ik post bijna niks, maar lees nog regelmatig (dagelijks) hier en daar een topic...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 15:32

ikke schreef:
RK is een oor aangenaaid daar wordt je eng van.

Kiwiko zei gewoon waar het op stond en daar konden de tere Bokkertjes niet tegen, en nog steeds niet want het is mij ook wel overkomen dat ik door moddies aangesproken werd op onomwonden taalgebruik.

Ik ben ook een keer aangesproken en moet zeggen dat ik nu posts naar mensen die erg jong zijn, of pas op Bokt, wél aanpas. Zij moeten gewoon nog leren hoe discussiëren werkt en "inkomen" en ik vind dat oudgedienden best een beetje rekening met ze kunnen houden. Je kunt nl prima hetzelfde zeggen terwijl je het anders inpakt. Sowieso ben ik van netjes, geduldig en duidelijk blijven. Daar heeft iedereen het meeste aan. Maar ik zal ook heus wel eens minder aardig over komen. Ik merk dat dingen soms heel anders gelezen worden dan ze bedoeld zijn.

Overigens heb ikzelf nooit wat verkeerds gelezen van Kiwiko.

Maar er zijn wel gewoon regels en je kunt volgens mij niet geband worden als het werkelijk alleen gaat om ongezouten je mening geven, dat wordt op zich toegestaan. Zo´n ban moet ook nog langs een team, dat is geen beslissing van 1 mod.
Ik weet niet of er regels overtreden zijn, ik was er niet bij, weet er niets van, kan er dus niks van zeggen wat die twee betreft. Wel jammer.

Overigens heb ik zelf ooit eens een 24 uurs ban gehad door een post die als bedreiging werd gezien en buiten de context inderdaad dat leek.
Topic ging over castreren. Iemand die vrij hinderlijk in het topic aanwezig was zei dat als hengsten vervelend waren het mes er gewoon in moest. Waarop ik grapte (ik denk zelfs met die quote erbij) "jij bent vervelend, dus ook maar het mes erin" of iets van die strekking. Tja, dat kún je inderdaad als bedreigng opvatten. Heb aan de mod uitgelegd dat het echt geen bedreiging was, maar een grap in bepaalde context en dat als ze me ook maar een beetje zou kennen of posts ging lezen ze zou zien dat het echt niet binnen mijn karakter ligt om dreigementen te uiten.
Na die 24 uur kon ik trouwens niet terug. Werd er gezegd dat ik dan wel niet zo vriendelijk geprotesteerd zou hebben.
Ik zei dat hij (Bart) het dan maar na moest lezen. Werd meteen opgeheven. Maar goed, het is mensenwerk dus er worden fouten gemaakt, het is ze vergeven. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 15:39

xyzutu2 schreef:
Ik vind het helemaal niet apart dat mensen Bokt gebruiken om kennis en ervaring te zoeken. :+ Als je weet waar je het moet zoeken, dan vind je het ook op het huidige Bokt nog steeds. Natuurlijk moet je er wel voor open staan; als je bijvoorbeeld al begint met 'vroeger was alles beter en iedereen die iets zinnigs te zeggen hadden zijn weggestuurd' dan geef je het huidige Bokt ook niet heel erg veel kans... 8-)

Dat mensen hier kennis vinden is prachtig en mooi, maar niet begrijpen dat mensen zonder bokt kunnen vind ik een beetje apart ja. En daar reageerde ik ook op. :)

Citaat:
Natuurlijk zijn er ook mensen met kennis en ervaring geband, net zoals er een hoop mensen zonder kennis en ervaring geband zijn. Als ik terugdenk aan vroeger dan waren er toen óók mensen met een hoop kennis, maar ik herinner me ook dat een deel van die mensen hun meningen tamelijk hardnekkig als feiten in topics bleven gooien en dat verzuurt op een gegeven moment elke discussie omdat er niet meer open en eerlijk gediscussieerd kan worden als een iemand zich op deze manier boven de rest verheft. Dus dat mis ik absoluut niet. Soms kom je dat nu nog steeds wel tegen: iemand die zogenaamde 'feiten' post, maar geen bronnen wil geven want die persoon heeft geen zin om anderen te 'overtuigen' - terwijl er helemaal niets of niemand overtuigd hoeft te worden, maar mensen gewoon verwachten dat als jij iets als feit presenteert je die ook kunt boekstaven.
Ik heb zelf echter het idee dat dat tegenwoordig minder voorkomt dan vroeger en dat mensen ook eerder bereid zijn om hun ervaring/mening gewoon als hun ervaring/mening te beschrijven in plaats van mensen met zogenaamde 'feiten' om de oren te slaan. Maar misschien ligt dat ook waar je op Bokt komt?

Mwah, die mensen kom ik nu anders ook nog wel tegen. Dat houd je toch altijd. :)

Een OW krijgen is niet zo heel moeilijk en de bans zijn meestal het resultaat van drie Ow's dus nee, zo heel moeilijk is het niet om een ban te krijgen. :D Maar nu gaat het hier alsnog over bans. :')

Dus ik doe een poging om het weer ontopic te sturen:
Ik ben niet helemaal van het eerste uur maar was er wel redelijk vroeg bij. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 18:37

Ayasha schreef:
xyzutu2 schreef:

Dat mensen hier kennis vinden is prachtig en mooi, maar niet begrijpen dat mensen zonder bokt kunnen vind ik een beetje apart ja. En daar reageerde ik ook op. :)

Ik zou dat best kunnen zeggen ja, dat ik niet zonder Bokt zou kunnen. Niet vanwege het sociale aspect, maar vooral als kennisdatabase. Neem het topic dat ik toevallig vandaag opende over wie de verzendkosten moet betalen als je een product hebt gekregen wat net niet helemaal goed gemaakt is. Dann krijg je een topic vol links naar relevante sites over consumentenrecht en als klap op de vuurpijl neemt iemand die ik verder niet eens ken de moeite om mij een pb te sturen met links naar hoe het recht van retour europawijd georganiseerd is en wat je kunt doen als een winkelier zich daar niet aan houdt.
Echt top van Bokt! +:)+
Ik heb ook paardenmensen (en gewone mensen 8-) ) om me heen, maar zou niet een twee drie iemand uit mijn vrienden/kennissenkring weten die hier veel verstand van heeft en dat ook met verwijzing naar de relevante wetgeving kan staven. Hier op Bokt zijn op elk denkbaar gebied experts (echte experts, die met de links dus) die ook nog eens zomaar en voor niets een ander willen helpen. Mooier kan toch niet?
Natuurlijk zijn er ook een hoop mensen die een hoop roepen en hun persoonlijke mening tot de waarheid verheffen, net zoals er genoeg mensen zijn die zogenaamd advies vragen maar in praktijk elke tip als aanval zien, maar dat is in mijn ogen niet de meerderheid. Ik heb nog nooit een topic geopend waarbij ik echt helemaal niets aan de antwoorden had. Maar volgens mij schreef jij (of iemand anders) ook ergens dat je nooit vragen op Bokt plaatst, alleen maar antwoorden. Dan mis je die kant waarschijnlijk gewoon omdat je je dan alleen focust op andere antwoorden waar je meer/minder mee hebt, en niet meekrijgt hoe het voelt om zelf door die andere Bokkers geholpen te worden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 19:09

Dit topic toont ook mooi aan waarom ik geen vragen stel hier. :') men leest enkel wat men wil. :+

Ik reageerde hier op:
Mrijn schreef:
Bokt is sinds 2002 jaar mijn naslagwerk, bron van vermaak, vindplaats van het liefste paard ooit, inspiratiebron. Ik snap echt niet dat paardenmensen zonder Bokt kunnen. Niet zozeer om de contacten of het sociale, maar wel voor de kennis en ervaring die hier samen komt.

Dat iemand hier zoveel info vindt super maar dat die niet snapt dat er mensen zijn die zonder bokt kunnen, dat vind ik overdreven ja :+
Dat Jij niet zonder bokt kan is prima maar als je je niet kan voorstellen dat een ander dat wel kan ... Tsja... Das weer een stap verder.

Al die andere kul die er bij gehaald wordt is me onduidelijk waar die vandaan komt. :') daar ga ik dus ook niet op in. Ik heb nl nooit beweerd dat iemand bokt niet waardevol mag vinden.