Shadow0 schreef:Je hoeft het niet goed te vinden.
En voor het gemak negeer je de context van die opmerking maar even?
Citaat:
Er lijkt geen respecht te zijn tegen iemand die opnieuw is begonnen en zich wil bwijzen dat het wel goed kan gaan .ik brn 26 jaar en heb autisme. En ik typ dit nu met prikkende ogen van verdriet . Waarom.kan ik niet geacepteert worden op bokt hoe ik ben
Ods schreef:Ik krijg werkelijk tranen in mijn ogen van dit topic, Lalahorse jouw eerlijk en openheid, dank je wel daarvoor!
En dank voor al jullie reacties en hulp Lalahorse te helpen hier op Bokt ook een fijne aanwinst te kunnen zijn.
Het kan ook best heel erg lastig zijn wanneer door enthousiastheid berichten heel naar over komen, en iemand zich totaal onbegrepen voelt en daardoor niet meer in staat is kalmte te bewaren. Hopelijk helpt dit topic er een beetje bij deze berichten in een ander daglicht te bekijken.
Citaat:
En ik begrijp ook best goed dat er gebruikers tussen zitten die je minder aanspreken, of zelfs vreselijk irriteren, je kan er dan voor kiezen de foeiknop te gebruiken. Voorkom je niet alles mee maar hopelijk de meeste irritatie. En soms zijn er gebruikers die niet altijd lekker uit de bocht komen, als dat zo nu en dan is kan je er gemakkelijk omheen lezen maar afgelopen twee weken was het even flink druk waarbij het best hoog opliep. Ik zag iemand die zich totaal onbegrepen voelde en daardoor flink om zich heen ging slaan.
Grappig dat je dit dan weer volledig negeert.
Shadow0 schreef:Je kunt het gedrag veroordelen zonder de persoon zelf te veroordelen. Je kunt er begrip voor hebben dat iemand, door omstandigheden, beperkingen, het leven en allerlei andere redenen, nu op dit punt in de ontwikkeling is.
En tegelijkertijd vind ik dat Bokt dus ook best kan vragen dat het gedrag verandert. Die dingen sluiten elkaar niet uit.
Waar exact zeg ik iets anders?
Shadow0 schreef:Ik weet niet of oordelen zoals 'karakter', 'strontvervelend' en 'leuke mensen' behulpzaam zijn. Persoonlijk denk ik van niet omdat je dan juist iets aanneemt over een soort innerlijke onveranderlijkheid.
Nee dat is jouw interpretatie. Van mij is het gewoon een beschrijving, niets meer en niets minder. Dat jij er van alles in wilt lezen, moet je zelf weten, maar dat is niet iets wat ik heb geschreven
Het helpt echt als je reageert op dingen die ik schrijf, in plaats van op een scenario dat alleen in jouw hoofd gebeurt
Shadow0 schreef:Daarnaast is er geen suggestie dat iedereen met autisme zich zo gedraagt.
Oh jawel hoor, door TS zelf:
Lalahorse schreef:Ik heb verkeerde dingen gedaan . Daar heb ik spijt van . Ik ben niet terug op bokt om weer negatief te doen . Maar om een frisse nieuwe start te maken . Soms plaats ik reaties . Maar die.worden dan niet goed begrepen . Dan krijg ik weer walging en een tem op me dak .
Er lijkt geen respecht te zijn tegen iemand die opnieuw is begonnen en zich wil bwijzen dat het wel goed kan gaan .ik brn 26 jaar en heb autisme. En ik typ dit nu met prikkende ogen van verdriet . Waarom.kan ik niet geacepteert worden op bokt hoe ik ben
Maar misschien heb je dit ook gemist.
En vervolgens geven heel veel mensen die autisme hebben aan, dat het ook anders kan, dus die suggestie is er overduidelijk wel.
Shadow0 schreef:Nee, de reactie ging dan ook niet over Bokt maar juist over het punt dat het 'in het algemeen' handig is om je goed uit te kunnen drukken.
Avalanche schreef:Shadow0 schreef:Ik ben als vrijwilliger bijvoorbeeld ook heel wat ruiters tegengekomen met bijvoorbeeld een verstandelijke beperking die net op het randje zijn van wel of niet om kunnen gaan met geschreven tekst. Die doen bijvoorbeeld wel aan facebook, en snappen eenvoudige berichtjes in Whatsapp wel. Maar als de teksten langer worden, of belangrijker, dan wordt het gauw te moeilijk. En die zouden zich misschien wel veel beter willen uitdrukken, schriftelijk en verbaal, maar dat lukt ze gewoon niet zomaar.
Maar dan is het toch niet handig om een medium te gebruiken waar langere en soms complexe teksten de main methode van communiceren is?
De context dan maar weer, omdat je die consequent negeert. Nota bene je eigen woorden......
Shadow0 schreef:Daarnaast: mensen willen zo vaak dingen die niet 'handig' zijn, of die ze nog niet kunnen. Maar wat maakt dat uit? Dat zijn vaak ook de momenten dat je je ontwikkelt in iets dat je nog niet kunt.
Ja, dat maakt wat uit. Er zijn settings waarin je zulke dingen kunt leren, zoals een school. Er zijn ook plekken waar het niet zo handig is om dat te leren. Zoals bijvoorbeeld een forum, waar je al wat skills moet hebben, en waar boze pb's sturen niet acceptabel is.
Ik denk dat een mentor in TS haar omgeving veel handiger is.
MairiMacBran schreef:Deze TO geeft aan erg gekwetst te zijn door de reacties die ze krijgt. Niet fijn voor haar. Nu proberen de mods hier ervoor te zorgen dat medeforummers zich dermate aanpassen dat ze geen negatief commentaar krijgt, maar dat is eigenlijk onbegonnen werk en ik vind het eigenlijk ook niet zo eerlijk dat een heel forum zich aan dient te passen aan één persoon. Je kunt haar natuurlijk ook negeren, maar ook dat kan weer als kwetsend worden ervaren.
Dit. En sorry, maar het is niet omdat 1 persoon een gebroken been heeft, dat de rest niet meer mag sporten.
Mkango schreef:Ik denk dat het juist goed is als mensen als TS op Bokt zijn, dan worden degenen die zich zo moreel boven haar verheven voelen even met de neus op de feiten gedrukt dat a. het niet voor iedereen vanzelfsprekend is dat ze zonder problemen deelnemen aan de (online) maatschappij, en b. ze toch niet zo moreel boven haar verheven zijn, als ze niet kunnen bedenken dat met z'n allen bovenop één iemand springen om haar er eens even flink van langs te geven eigenlijk gewoon pestgedrag is. Als mensen dat niet eerlijk vinden, zegt dat meer over hun dan over TS. En nogmaals, dat betekent niet dat we alles maar van haar moeten pikken, maar wel dat we zelf ook even stil kunnen staan bij hoe we zoiets het beste kunnen benaderen, in plaats van maar gewoon met alle guns blazing terug te gaan knokken
Meteen met groentesoep komen en zulke dingen is ook niet handig. Ik heb ook heus al vaker gezegd dat op iemand inhakken niet de manier is om tot een gesprek te komen. Dan kun je beter negeren wat TS zegt.
De realiteit is gewoon wel dat langere en complexe teksten een forum tot een forum maken, en als je dat niet kunt, is een forum niet de handigste plek.