Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rien10 schreef:Om op je vraag "Een idee als een mentor op een forum is natuurlijk een heel mooi concept, maar dat is toch geen verantwoordelijkheid die je als forum/mentor moet willen?" te antwoorden Koekie73
Neen.
En ik vind het van een soort arrogantie getuigen dat "wij" (de Bokkers) kunnen beslissen wie er begeleiding nodig heeft of niet.
rien10 schreef:Om op je vraag "Een idee als een mentor op een forum is natuurlijk een heel mooi concept, maar dat is toch geen verantwoordelijkheid die je als forum/mentor moet willen?" te antwoorden Koekie73
Neen.
En ik vind het van een soort arrogantie getuigen dat "wij" (de Bokkers) kunnen beslissen wie er begeleiding nodig heeft of niet.
fleurtjeuh schreef:Also, voor de mensen die getriggerd worden door bepaalde topics en daardoor zich moeilijk kunnen inhouden om te reageren.
[ [url=m/uBvH8y.png]Afbeelding[/url] ]
excuses voor de typfouten, het was laat toen ik dit maakte.
rien10 schreef:En ik vind het van een soort arrogantie getuigen dat "wij" (de Bokkers) kunnen beslissen wie er begeleiding nodig heeft of niet.
oomens schreef:Als je door een handicap niet in staat bent om via geschreven taal te communiceren, en alle nuance mist die nodig is om op een forum te kunnen functioneren, moet je dan wel zelfstandig op een forum gaan?
Het minste wat je van gebruikers kunt verwachten, is dat je ze als medegebruikers of als beheer kunt aanspreken op wat ze geschreven hebben. Blijkt iemand daar niet mee om te kunnen gaan, dan heeft diegene er misschien wel niets te zoeken, of in ieder geval niet zonder begeleiding.
Appeltje_1 schreef:Mwah, ik zit even te kijken en die oudere berichten zijn ook een beetje hit and miss. Bovendien kan er in de tussentijd altijd wat gebeurd zijn, waardoor dingen veranderen.Wat ik erg bijzonder vind, is dat Ts een paar jaar terug wel normaal kon schrijven en prima taalgebruik had.
Dat is misschien ook een aanleiding voor mensen om haar troll te noemen. Het is namelijk wel opvallend dat ze in sommige berichten totaal onleesbaar typt, sommige goed genoeg en met sommige is niets mis. Hoe kan dat dan?
Shae schreef:anjali schreef:Toevallig is het vandaag autismedag.Ene klinisch psychologe die onderzoek doet naar autisme bij vrouwen beweert in mijn lokale krant dat als een meisje gek is van paarden,dat een bepaalde fascinatie is die kan duiden op autisme , alleen minder opvallend.Nou goed hoor dan heb ik dat! En ben er zelfs blij mee. En heel Bokt zit volgens haar diagnose dus vol met autisten.
Ik was even aan het twijfelen over of je nu een grapje maakt of niet, maar ik ga even uit van niet. Als iemand met zelf een mooi plekje op het spectrum zou ik je willen verzoeken om niet zelf te gaan diagnosticeren op basis van iets wat kan duiden op autisme.
Koekie73 schreef:Lastig onderwerp dit, ik heb even tijd nodig gehad om hierover na te denken. Ik lees in dit topic veel reacties zoals hierboven, in het bijzonder de schuingedrukte uitspraken. Dit is sowieso geen persoonlijke aanval richting jou Koekie, je verwoordt het namelijk erg helder en ik wil het graag als voorbeeld gebruiken.Ik ben bang, dat als TS er niet zelf over begint, begeleiding hier zich niet mee bemoeit omdat ze wellicht het internetgebruik niet monitoren? (Maar goed, ik heb geen ervaring met begeleiding)
Ik denk dat TS enorm gebaat zou zijn bij begeleiding hierbij en je zou het haar ook gunnen. Ik ben het met @liedje eens dat TS vaardigheden mist om prettig mee te kunnen doen op een forum als deze.
Net als andere sociale vaardigheden wellicht niet van nature aanwezig zijn, zou TS dat wellicht prima kunnen leren.
Mijn puberdochter heeft ook een vorm van autisme, heeft een gemiddeld IQ en snapt prima dat ze niet zomaar dingen kan roepen zoals TS dat vaak doet. Zij is prima in staat om op zichzelf te reflecteren maar ook om te bedenken wanneer het bijv. beter is om niets te zeggen. Dat hebben wij haar gewoon kunnen leren, zover dat nodig is.
Ik denk echter dat als ze dingen roept als ' inseminatie is verkrachting' ( in meerdere topics gelezen van TS) en ze blijft daar heel stellig in, zonder een poging te doen de ander te begrijpen, dan gaat dit nooit goedkomen natuurlijk.
Een idee als een mentor op een forum is natuurlijk een heel mooi concept, maar dat is toch geen verantwoordelijkheid die je als forum/mentor moet willen?
Avalanche schreef:Ik vind het gedrag van TS gooien op autisme eigenlijk wel een beetje ableist merk ik. Er zijn veel meer mensen op Bokt die autisme hebben, en ik heb daar helemaal geen negatieve ervaringen mee.
Avalanche schreef:Ik vind het gedrag van TS gooien op autisme eigenlijk wel een beetje ableist merk ik. Er zijn veel meer mensen op Bokt die autisme hebben, en ik heb daar helemaal geen negatieve ervaringen mee.