Acceptatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 14:15

Ik ben bang, dat als TS er niet zelf over begint, begeleiding hier zich niet mee bemoeit omdat ze wellicht het internetgebruik niet monitoren? (Maar goed, ik heb geen ervaring met begeleiding)
Ik denk dat TS enorm gebaat zou zijn bij begeleiding hierbij en je zou het haar ook gunnen. Ik ben het met @liedje eens dat TS vaardigheden mist om prettig mee te kunnen doen op een forum als deze.

Net als andere sociale vaardigheden wellicht niet van nature aanwezig zijn, zou TS dat wellicht prima kunnen leren.

Mijn puberdochter heeft ook een vorm van autisme, heeft een gemiddeld IQ en snapt prima dat ze niet zomaar dingen kan roepen zoals TS dat vaak doet. Zij is prima in staat om op zichzelf te reflecteren maar ook om te bedenken wanneer het bijv. beter is om niets te zeggen. Dat hebben wij haar gewoon kunnen leren, zover dat nodig is.

Ik denk echter dat als ze dingen roept als ' inseminatie is verkrachting' ( in meerdere topics gelezen van TS) en ze blijft daar heel stellig in, zonder een poging te doen de ander te begrijpen, dan gaat dit nooit goedkomen natuurlijk.
Een idee als een mentor op een forum is natuurlijk een heel mooi concept, maar dat is toch geen verantwoordelijkheid die je als forum/mentor moet willen?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 14:20

Om op je vraag "Een idee als een mentor op een forum is natuurlijk een heel mooi concept, maar dat is toch geen verantwoordelijkheid die je als forum/mentor moet willen?" te antwoorden Koekie73

Neen.

En ik vind het van een soort arrogantie getuigen dat "wij" (de Bokkers) kunnen beslissen wie er begeleiding nodig heeft of niet.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 14:22

rien10 schreef:
Om op je vraag "Een idee als een mentor op een forum is natuurlijk een heel mooi concept, maar dat is toch geen verantwoordelijkheid die je als forum/mentor moet willen?" te antwoorden Koekie73

Neen.

En ik vind het van een soort arrogantie getuigen dat "wij" (de Bokkers) kunnen beslissen wie er begeleiding nodig heeft of niet.

Ik denk niet dat zoiets onder dwang gebeurd of dat dat wordt gesuggereerd.
Zoiets moet van beide kanten komen, iemand moet de hulp willen accepteren en iemand die hulp willen aanbieden.
Anders heeft niemand daar iets aan.

fleurtjeuh

Re: Acceptatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 14:23

Also, voor de mensen die getriggerd worden door bepaalde topics en daardoor zich moeilijk kunnen inhouden om te reageren.
Afbeelding
excuses voor de typfouten, het was laat toen ik dit maakte.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 14:24

@rien ik vind ook absoluut dat dat hoort bij ouders/opvoeders of zoals TS heeft; begeleiding.
Dat het mensen bezig houdt, omdat je overduidelijk ziet dat iemand ' worstelt' snap ik echter wel.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 14:25

rien10 schreef:

Neen.

eens rien.
Daarnaast zie die mentor helemaal niets als wat die persoon hier zelf deelt.
Dat kan best juiste informatie zijn maar ook totaal niet kloppende. Een begeleider hier kent niets van de echte irl situatie.

Ik doe nu vw-werk met oudere die revalideren.
Echt wat die soms zeggen wat ik met een grote korrel zout neem, echt een heleboel.
Zoals; oh een alarm knop kende ik wel, maar ja bestaat dat ook als horloge?
Oh nee dat geven ze hier ook helemaal niet aan dat dat bestaat, je moet ook echt alles zelf uitzoeken hier.
Echt als er veel informatie is over de verschillende soorten hulpmiddelen is het daar wel.

Dus hoe kan een bokt begeleider nu weten wat er klopt van wat een persoon allemaal verteld ook echt zo is?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 14:25

Als je door een handicap niet in staat bent om via geschreven taal te communiceren, en alle nuance mist die nodig is om op een forum te kunnen functioneren, moet je dan wel zelfstandig op een forum gaan?
Het minste wat je van gebruikers kunt verwachten, is dat je ze als medegebruikers of als beheer kunt aanspreken op wat ze geschreven hebben. Blijkt iemand daar niet mee om te kunnen gaan, dan heeft diegene er misschien wel niets te zoeken, of in ieder geval niet zonder begeleiding.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 14:26

Koekie73 schreef:
@rien ik vind ook absoluut dat dat hoort bij ouders/opvoeders of zoals TS heeft; begeleiding.
Dat het mensen bezig houdt, omdat je overduidelijk ziet dat iemand ' worstelt' snap ik echter wel.

Prima. Maar niet bij een vrijwilliger van een Internet forum.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 14:27

Nee joh dat moet je ook helemaal niet willen @duopenotti. Is ook helemaal niet in het belang van TS.

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 14:29

Wat ik erg bijzonder vind, is dat Ts een paar jaar terug wel normaal kon schrijven en prima taalgebruik had.

Dat is misschien ook een aanleiding voor mensen om haar troll te noemen. Het is namelijk wel opvallend dat ze in sommige berichten totaal onleesbaar typt, sommige goed genoeg en met sommige is niets mis. Hoe kan dat dan?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 14:30

fleurtjeuh schreef:
Also, voor de mensen die getriggerd worden door bepaalde topics en daardoor zich moeilijk kunnen inhouden om te reageren.
[ [url=m/uBvH8y.png]Afbeelding[/url] ]
excuses voor de typfouten, het was laat toen ik dit maakte.

Ik heb diverse topics zo staan. Bijvoorbeeld over kinderen of baby's die wel veel berichten hebben en dus steeds bovenaan staan.
Prima natuurlijk dat die topics er zijn, maar niet voor mij.

Maar ts kwam hier elke topic binnen met gestrekt been.
Informatieve topics als bijvoorbeeld een met diepvriessperma.
Als de daar binnen komt met het is aanranding of verkrachting. En dat niet 1 keer maar diverse keren is een fijn lopend topic om zeep en helpt het kruisje zetten ook niet echt.

Natuurlijk kan iemand dan op foei.
Maar altijd wel iemand die het toch quote of er op in gaat en een topic is niet meer informatief.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 14:30

rien10 schreef:

Dat hoeft ook niet - maar Bokt kan wel beslissen dat het gedrag van iemand niet passend is, storend / respectloos en daarmee niet mag op Bokt. En in plaats van iemand te bannen (een mogelijkheid die het modteam heeft) bied je dan een extra mogelijkheid aan: wellicht dat het helpt om eens samen met iemand te kijken hoe het wel kan, en waarom de reacties zo uit de hand lopen.

Je legt daarmee niemand begeleiding op, (en als je zegt 'is het handig om dit eens met de begeleiding van je huis te bespreken' leg je ook dat niet op maar probeer je vooral iemand te helpen in richtingen die de persoon zelf misschien niet overziet) maar als het gedrag niet verandert, dan kan dat uiteindelijk een ban opleveren. En voor die tijd al een heleboel conflicten met andere gebruikers. Ik vind in elk geval niet dat gedrag dat echt niet passend is maar toegestaan moet worden vanwege iemands beperking.

Daarin zit echt wel flexibiliteit: je hoeft niet van iedereen hetzelfde te verwachten, en begrip voor elkaar opbrengen is ook belangrijk, maar er zijn uiteindelijk wel grenzen. De reacties hebben namelijk ook impact op andere gebruikers en op de algehele sfeer.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 14:33

Als het team een bokker opmerkt die wat moeite heeft om zich aan de regels te houden en het vermoeden is er dat het met sociale vaardigheden te maken heeft (en dus geen kwestie van een relaccount lid), dan kan de suggestie voor een soort boktbuddy imo vrijuit gedaan worden. Iemand is vrij om daar wel of niet op in te gaan. Het kan maar een hulpmiddel zijn. Het beleid qua sancties hoeft ook niet te veranderen.

Ik zie daar geen arrogantie in. Het hoeft ook helemaal niet over de inhoud dan te gaan, maar eerder over de manier waarop er gecommuniceerd wordt.

Het zou alleszins mooi zijn om ook die inclusiviteit te zien in deze community. Dat vraagt inzet van elk lid van die community.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 14:35

Mmmm ik ga hier nog eens over herkauwen. Ik ben niet overtuigd.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 14:36

oomens schreef:
Als je door een handicap niet in staat bent om via geschreven taal te communiceren, en alle nuance mist die nodig is om op een forum te kunnen functioneren, moet je dan wel zelfstandig op een forum gaan?
Het minste wat je van gebruikers kunt verwachten, is dat je ze als medegebruikers of als beheer kunt aanspreken op wat ze geschreven hebben. Blijkt iemand daar niet mee om te kunnen gaan, dan heeft diegene er misschien wel niets te zoeken, of in ieder geval niet zonder begeleiding.

Ok. Maar als begeleider kan je echt niet alles controleren wat iemand op internet doet. Dat kan en mag niet zomaar.
Heeft TS baat bij begeleiding op vlak van social media / internetgebruik? Ja dat denk ik wel. Maar dan moet begeleiding natuurlijk ook wel op de hoogte zijn van het feit dat dat moeilijk loopt. Daar kunnen wij weinig mee. TS kan wel bij begeleiding aangeven dat ze zich hier niet geaccepteerd voelt waardoor TS en haar begeleiding kunnen gaan kijken naar waar het misloopt en hoe dat aangepakt kan worden.
Daarnaast heeft begeleiding vaak helaas niet altijd voldoende tijd om erover te waken dat cliënten internet gebruiken op een dusdanige manier dat er niemand gekwetst raakt (noch TS noch andere internetgebruikers)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 14:38

Appeltje_1 schreef:
Wat ik erg bijzonder vind, is dat Ts een paar jaar terug wel normaal kon schrijven en prima taalgebruik had.

Dat is misschien ook een aanleiding voor mensen om haar troll te noemen. Het is namelijk wel opvallend dat ze in sommige berichten totaal onleesbaar typt, sommige goed genoeg en met sommige is niets mis. Hoe kan dat dan?
Mwah, ik zit even te kijken en die oudere berichten zijn ook een beetje hit and miss. Bovendien kan er in de tussentijd altijd wat gebeurd zijn, waardoor dingen veranderen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 14:38

Overigens wordt nu verwezen naar de foei knop maar die is volkomen nutteloos als een bepaalde gebruiker werkelijk elk topic waar ze binnenvalt naar zich toe haalt. Daar helpt een foei knop niet tegen, behalve dan voor topics waar degene TS is.
Wanneer het informatieve topics betreft waar mensen in gesprek zijn hoeven die niet vergalt te worden door één persoon. En vind ik het ook niet fair dat anderen zich allemaal aan moeten passen wanneer dezelfde persoon herhaaldelijk vervelend gedrag vertoont en maakt dat de rest het topic dan maar telkens moet ontvolgen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 14:50

Nu ik er over nadenk...
Waarom zijn (sommige) berichten van TS die duidelijk verstorende werkten in een aantal topics eigenlijk niet door de mods verwijderd met de 'nieuwe' kreet: "bericht verwijderd wegens niet voldoen aan de bokt-regels" (oid, ken de kreet niet precies uit m'n hoofd maar weet dat-ie tegenwoordig regelmatig gehanteerd wordt). Dat had een boel gescheeld, en dan was er vanzelf wel een PB-correspondentie vanuit het mod-team met TS ontstaan. En dat kan je dan 'mentorfunctie' noemen, of je noemt het 'bijsturen' of 'uitleggen hoe het hier werkt'.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 15:10

Shae schreef:
anjali schreef:
Toevallig is het vandaag autismedag.Ene klinisch psychologe die onderzoek doet naar autisme bij vrouwen beweert in mijn lokale krant dat als een meisje gek is van paarden,dat een bepaalde fascinatie is die kan duiden op autisme , alleen minder opvallend.Nou goed hoor dan heb ik dat! En ben er zelfs blij mee. En heel Bokt zit volgens haar diagnose dus vol met autisten.

Ik was even aan het twijfelen over of je nu een grapje maakt of niet, maar ik ga even uit van niet. Als iemand met zelf een mooi plekje op het spectrum zou ik je willen verzoeken om niet zelf te gaan diagnosticeren op basis van iets wat kan duiden op autisme.

Dit heb ik niet bedacht!!! Ik las het vanmorgen in de krant tot mijn grote verbazing.En ik zei al dat ik mezelf aangesproken voel erdoor maar dat prima vind.Ik deel slechts een nieuwtje.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 15:21

Disclaimer: ik heb niet alles gelezen, dus misschien zeg ik nu iets dat al genoemd is.
Het valt me op dat (sommige) bokkers de neiging hebben overdreven flauw op topics te reageren.
Ik zie regelmatig gebeuren dat er een topic met een bepaalde inslag word geopend. Vaak word hier een "domme" vraag gesteld, laat de spelling/grammatica ter wensen over, of lijkt het wellicht op een reltopic. Bijna altijd word er direct groentesoep aangeboden, gevraagd of het vakantie is of popcorn bij gepakt.
En ja, als je al een tijdje op bokt zit kunnen dat leuke inside jokes zijn. Maar als je nieuw, beperkt, jong of anderzins "iets" hebt kan dit overkomen alsof je direct niet serieus word genomen, terwijl het soms gewoon slecht verwoord was, of achteraf gezien gewoon niet zo'n slimme vraag. De ts van zo'n topic schiet vaak in de verdediging, in plaats van degelijk uitleg te geven, en daar reageren mensen weer net zo flauw op, het topic verzand in een reltopic en krijgt uiteindelijk een slotje.
De volgende keer dat betreffende ts een topic opent word er direct terug gepakt op het vorige topic, schiet ts weer in de verdediging en zo is het kringetje rond.
(en in het geval van ts kan ik me ook oprecht voorstellen dat je op enig moment je mening als waarheid verkondigd. Ik wil niet zeggen dat dit goed of juist is, maar als je nooit serieus word genomen en mensen lopen alleen maar te bashen op je schrijfstijl, terwijl daar imo echt prima overheen te lezen is als je dat echt wil, ja dan ga je op enig moment je kont tegen de krib gooien)

Laat ik voorop stellen dat dit natuurlijk niet om het gros van de bokkers gaat. Ik kan ook geen namen noemen (en dat wil ik ook niet, want ik weet zeker dat betreffende personen dit niet zo bedoelen)
Er zijn genoeg mensen die normaal reageren. De ts uitleggen waarom het een minder slimme vraag is, of vertellen waarom de vraag niet begrepen word.

Kunnen we voortaan niet proberen iedereen de voordeel van de twijfel te geven? Bij het lezen van een "rare" OP denken "goh, misschien bedoelt ts het niet zo, maar verwoord ze het verkeerd, of heeft ze een beperking" en dan gewoon lekker op je handen gaan zitten zodat mensen die er wel de energie en tijd voor hebben met ts in gesprek kunnen gaan om de onderste steen boven te halen. Mocht het wel degelijk een reltopic zijn, dan is een tem genoeg. Een reltopic word namelijk geen reltopic als er niemand op reageert.

Bokt is een geweldige plek waar ik uren kan doorbrengen. Maar geen safe space. Hoe vaak ik al wel niet een bericht 100 keer heb overgetypt, aangepast of toch maar gewoon helemaal weggehaald in de angst dat het verkeerd overkwam. Je kunt immers geen intonatie aan je bericht toevoegen, en mensen hebben de neiging om allemaal even hun plasje over een verkeerd geschreven/begrepen bericht te doen, dit kan echt ontzettend naar zijn en overkomen als pesten.
(hiermee wil ik niet zeggen dat je alles maar moet goedkeuren en mensen niet hoeft aan te spreken op bepaald gedrag, maar het is niet nodig om dat 3 pagina's lang te doen)

Imo is hier voor de mods ook een extra taak. Sluit een reltopic voordat het een reltopic word. Ga met betreffende bokkers in gesprek om te achterhalen waar het mis ging en geef dit ook terug aan de rest, zodat niemand bij het volgende topic meteen roept "he, heb je die weer!"

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 15:48

Koekie73 schreef:
Ik ben bang, dat als TS er niet zelf over begint, begeleiding hier zich niet mee bemoeit omdat ze wellicht het internetgebruik niet monitoren? (Maar goed, ik heb geen ervaring met begeleiding)
Ik denk dat TS enorm gebaat zou zijn bij begeleiding hierbij en je zou het haar ook gunnen. Ik ben het met @liedje eens dat TS vaardigheden mist om prettig mee te kunnen doen op een forum als deze.

Net als andere sociale vaardigheden wellicht niet van nature aanwezig zijn, zou TS dat wellicht prima kunnen leren.

Mijn puberdochter heeft ook een vorm van autisme, heeft een gemiddeld IQ en snapt prima dat ze niet zomaar dingen kan roepen zoals TS dat vaak doet. Zij is prima in staat om op zichzelf te reflecteren maar ook om te bedenken wanneer het bijv. beter is om niets te zeggen. Dat hebben wij haar gewoon kunnen leren, zover dat nodig is.

Ik denk echter dat als ze dingen roept als ' inseminatie is verkrachting' ( in meerdere topics gelezen van TS) en ze blijft daar heel stellig in, zonder een poging te doen de ander te begrijpen, dan gaat dit nooit goedkomen natuurlijk.
Een idee als een mentor op een forum is natuurlijk een heel mooi concept, maar dat is toch geen verantwoordelijkheid die je als forum/mentor moet willen?
Lastig onderwerp dit, ik heb even tijd nodig gehad om hierover na te denken. Ik lees in dit topic veel reacties zoals hierboven, in het bijzonder de schuingedrukte uitspraken. Dit is sowieso geen persoonlijke aanval richting jou Koekie, je verwoordt het namelijk erg helder en ik wil het graag als voorbeeld gebruiken.

Maar eerst een ander punt, ook ik ben niet altijd helemaal leuk geweest richting TS, dit is niet juist. Dan ook mijn excuses daarvoor. Net als anderen twijfelde ik wel enorm, dit praat het niet goed, maar maakt het enigszins verklaarbaar, in mijn optiek. Nogmaals het was niet juist, net zoals vele andere reacties die ik in diverse topics heb gelezen, in mijn optiek ook deels te wijten aan TS. Best een lastige kwestie, met meerdere factoren die van belang zijn en elkaar niet helemaal lekker raken.

Terug naar het bericht van Koekie. Ik ben sinds een kleine 2 jaar (inmiddels parttime vanwege een nieuwe functie) jobcoach voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, van visueel/auditief tot fysiek van migratieachterstand psychologische beperking/NAH enzovoorts. Van de 30 mensen die ik begeleidde had ong. 30% een stoornis binnen het autistisch spectrum, behoorlijk wat dus. En geen van hen is hetzelfde, sommige zijn inderdaad zoals de dochter van Koekie, hoogfunctionerende autisten (vreselijk in hokjes noemen, maar vanwege de DSM (waar ik het overigens steeds minder mee eens ben) helaas wel gebruikelijk). Daarom heb ik persoonlijk wel moeite met zulke uitspraken. Ja de TS liet wisselend gedrag zien, inmiddels redelijk verklaarbaar, maar is blijkbaar (nog) niet goed in staat om dit voor haarzelf te verklaren, laat staan voor een ander.

Het zegt ook niets over haar pogingen, die mogen voor sommige mensen dan niet zichtbaar zijn (wat ik overigens best kan begrijpen), maar kunnen er wel degelijk zijn. De verdeling man/vrouw met autisme komt ongeveer uit op 75%/25%. Ook uit autisme zich bij vrouwen anders, die zijn zeker in fysiek contact vaak een stuk socialer dan mannen met autisme, men denkt omdat vrouwen sociale vaardigheden van nature sneller oppikken/vaker mee in aanraking komen, wat weer tot gevolg heeft dat vrouwen met autisme relatief later worden gediagnosticeerd, met tot gevolg meer vorming van de persoonlijkheid, wat het allemaal niet makkelijker maakt. Vervolgens kijkt ook de samenleving met een bepaalde manier naar hoe vrouwen zich horen te gedragen, en dan valt afwijkend gedrag nog meer op, meerdere cirkels waar je dan moeilijk uit kunt komen.

Dan een stukje invulling vanuit mij, ik vermoed dat vrouwen met autisme juist weer meer moeite hebben met online gedrag, dat is veel moeilijker aan te leren, directer, zonder non-verbale communicatie. Neem bijvoorbeeld het thuiswerken: dat ervaren veel mensen als lastig, om diverse redenen. Ik hoor van veel mensen die binnen een nieuwe functie beginnen, dat ze hele andere banden/relaties opbouwen met hun nieuwe team. Als dat dan ook afwezig is, blijft er enkel online communicatie in schrift over, zoals bijv. hier op Bokt. Dat maakt het enorm lastig voor iedereen, het is en blijft enorm lastig om vanachter een scherm in te schatten hoe de ander is, zeker bij afwijkend gedrag. Dat zie je dan ook duidelijk terug hier op Bokt, vanuit beide kanten.

Naast het begeleiden van mensen, geef ik hier ook trainingen over, aan toekomstige werkbuddy's (soort van senior collega die de nieuwe collega wat extra gaat ondersteunen) en de toekomstige manager/afdelingshoofd. Wat ik een enorm mooi punt vind is dat er iedere training weer mensen starten met een bepaalde mening over zaken, vaak in onmogelijkheden denken. Zo ook over autisme, niet iedere autist is iemand die geen oogcontact maakt, vaak stil is en een extreme fascinatie voor een bepaald onderwerp heeft. Verre van zelfs, autisme is een informatieverwerkingsstoornis, prikkels en communicatie komen anders binnen, zonder bepaalde filters en belanden in een anders werkend brein. Als dit aan de orde is bij iemand dan kun je dat diegene niet kwalijk nemen, dat is moeilijk en vraagt iets van de ander, maar uiteindelijk kunnen en mogen we niemand uitsluiten.

Wat op zich een interessante link is de ToM: Theory of mind (ToM) is een populaire term binnen de psychologie en beschrijft hoe goed een persoon in staat is tot empathie en tot begrip van het perspectief van andere mensen. Dit vermogen brengt het besef mee dat de eigen opvattingen, verlangens en emoties verschillen van die van een ander.

Wat ik met dit bericht wil bereiken, weet ik niet helemaal. Mogelijk een stukje bewustwoording voor mensen, mogelijk iets waar TS iets aan heeft. Mogelijk dat ik iemand van team groen (of een andere kleur) een online training op maar zou kunnen geven. Al kom ik dan wel bij mijn laatste vraagstuk, hoe 'ver' wil je als Bokt in zijn geheel gaan, dus al de kleurtjes, inclusief zwart?

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 16:22

Als autist zeg ik: hele mooie post Ailill. _/-\o_
Je verwoord het goed en slaat (in elk geval wat mij betreft) de spijker op zn kop, vooral met je observatie over internet etiquette.
Ik denk dat het best waardevol zou kunnen zijn als er een mod word aangewezen/verkozen/weetikveel die extra ondersteuning zou kunnen bieden in dit soort situaties. Een soort mediator die als spreekkanaal kan fungeren om een discussie binnen de perken te houden.
Een (online) training voor deze mod aangaande verschillende beperkingen zou daarin geen overbodige luxe zijn.
Dit moet natuurlijk wel mogelijk zijn binnen de kaders van het huidge modteam, en inderdaad zoals je al angeeft is het natuurlijk niet de bedoeling dat we/ze voor elk wissewasje een aparte mod hebben, dat zou zaken alleen maar lastiger maken.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 17:19

Ik vind het gedrag van TS gooien op autisme eigenlijk wel een beetje ableist merk ik. Er zijn veel meer mensen op Bokt die autisme hebben, en ik heb daar helemaal geen negatieve ervaringen mee.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 17:26

Avalanche schreef:
Ik vind het gedrag van TS gooien op autisme eigenlijk wel een beetje ableist merk ik. Er zijn veel meer mensen op Bokt die autisme hebben, en ik heb daar helemaal geen negatieve ervaringen mee.

Deze mening deel ik eigenlijk ook.. ik denk dat elk huisje zijn kruisje heeft. Maar als dit dusdanig invloed heeft dat je berichten op een forum not done zijn en je daar zelf geen inzicht/overzicht over hebt, dan lijkt mij het deelnemen aan een forum een stap te ver. Ongeacht wat de beperking (of niet..) is.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 17:37

Avalanche schreef:

Ik vind het topics verstoren met een mening neergezet als feit ook heel storend. Ts wordt hierop gewezen, maar doet er niets mee. Dat is vooral heel lastig.

En ik vind heel taalgebruik en daarbij het excuus 'digibeet' te zijn vooral heel storend. Er wordt op willekeurige toetsen gedrukt en men moet maar gokken wat er staat? En het volgende bericht is bijna foutloos, dat vind ik gewoon ongeloofwaardig en heeft niets met een beperking of aandoening te maken.