Hoe leer je het gillen van een varken af?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Speedydepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 18:39

pipo schreef:
Ik sta niet negatief tegen varkenshouden, maar het lijkt de mensen vaak zo leuk en na 4 maanden moeten ze weg omdat ze zulke dingen gaan doen. Varkens zijn intelligent en hoe leuk ook het trainen en kunstjes leren bij varkens gaat heel goed zolang je met voer speelt. Maar mensen en truukjes en mensen die serieus bezig gaan is 2 werelden.Honden brokken van de aldi of royal kanin.. ook een wereld van verschil. maar als ze gillen is er een oorzaak. De oorzaak kan voedsel zijn.. kan ook huisvesting zijn en kan verveling zijn. Kan zelfs ziekte zijn. Dus een tip om je varken niet te laten gillen zal moeten blijken uit hoe ze gehouden worden en wat ze krijgen, hoe meer info hoe beter.
Mijn paard steigert... wat nu??? ik zeg wel altijd hoog als hij zn voeten op moet tillen.... laat ie nu net bij de vorige eigenaar geleerd hebben dat hoog steigeren is... snap je?

Wat heeft dat met varkens te maken dat je paard steigert?

Speedydepony

Re: Hoe leer je het gillen van een varken af?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 18:40

Onze varkens zijn niet te dik en niet te dun precies goed

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 18:41

TS, wanneer gillen je varkens eigenlijk? Standaard als ze jullie zien? Krijgen ze altijd wat te eten wanneer je ze aandacht komt geven?

Speedydepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 18:43

Wij hebben glas dus ze kunnen ons altijd zien als we in de keuken en serre zijn en aan tafel zitten. Ze krijgen alleen s ochtens eten en s avond en af en toe wat lekker tussen door

Speedydepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 18:43

Hij gilt vaak als hij niet iets aan het doen is en ons dan Ziet

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 18:44

En krijgen ze altijd te eten (dus ook wat lekkers) wanneer je ze aandacht geeft?

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 18:44

Speedydepony schreef:
Onze varkens zijn niet te dik en niet te dun precies goed

Eigelijk zijn die van ons ook niet dik hoor. Wij hebben hangbuikzwijntjes dus ze horen een dikkere buik dan andere soorten te hebben.

Speedydepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 18:45

Ja de naam zegt het ook al
Kunnen ze ook kunstjes ? :)

Speedydepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 18:46

?

Speedydepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 18:48

???

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 18:51

KittyDylan schreef:
JoAnn schreef:
Een varken mag geen swill of vlees krijgen, daar bestaat wetgeving over. En in varkensrollade zit geen vlees!

TS ik denk dat je met de tips hier wel wat kan. Verder zijn varkens slimme beestjes, misschien hebben ze meer uitdaging nodig ovv speelgoed of training?

Inderdaad. Het zijn slimmerds.

Dat stond er een beetje dom, geen rollade maar brok. Ik heb het veranderd. In rollade zit wel vlees, da's duidelijk :+

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 18:56

Dat is volgens mij bijna niet af te leren bij varkens, ze kunnen inderdaad gillen als ze willen.

Dat hoor je te weten als je varkens aanschaft als huisdieren.

Wat zijn de toekomstplannen met deze varkens?

Dat je moeder er gek van wordt is jammer, maar dat hoort bij het hebben en houden van dieren, er zijn altijd wel bij elke diersoort voor en nadelen.

Helaas met eigen dieren heb je altijd de lusten én de lasten.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 19:04

Speedydepony schreef:
pipo schreef:
Ik sta niet negatief tegen varkenshouden, maar het lijkt de mensen vaak zo leuk en na 4 maanden moeten ze weg omdat ze zulke dingen gaan doen. Varkens zijn intelligent en hoe leuk ook het trainen en kunstjes leren bij varkens gaat heel goed zolang je met voer speelt. Maar mensen en truukjes en mensen die serieus bezig gaan is 2 werelden.Honden brokken van de aldi of royal kanin.. ook een wereld van verschil. maar als ze gillen is er een oorzaak. De oorzaak kan voedsel zijn.. kan ook huisvesting zijn en kan verveling zijn. Kan zelfs ziekte zijn. Dus een tip om je varken niet te laten gillen zal moeten blijken uit hoe ze gehouden worden en wat ze krijgen, hoe meer info hoe beter.
Mijn paard steigert... wat nu??? ik zeg wel altijd hoog als hij zn voeten op moet tillen.... laat ie nu net bij de vorige eigenaar geleerd hebben dat hoog steigeren is... snap je?

Wat heeft dat met varkens te maken dat je paard steigert?

Als vergelijking met wat jij vraagt. Ik heb eerder gevraagd waar en hoe ze wonen, anderen zeggen dat ze iets nodig hebben en jij reageerd dar dat niet zo nodig is om alles te volgen wat er staat. weet je.. ik heb varkens in huis opgevoed voor allerlij verschillende opdrachten. Mijn varkens zijn mijn alles.. er zijn hier in de woonkamer biggen geboren.. Maar hoe je het went of eert.. je heb altijd met de wetgeving te maken. geef ze geen swill en ga ervanuit dat ze intelligenter zijn dan jij...Pas dan heb je een idee van varkens. Ze doen dus al aardig wat kunstjes.. wat leuk! maar die worden aangeleerd door middel van voer..... goh, hoe komt het dat ze gillen? Nogmaals ze zijn intelligenter dan wij mensen... :D veel denk en puzzel plezier!

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 19:39

Speedydepony schreef:
Ja de naam zegt het ook al
Kunnen ze ook kunstjes ? :)

Het enige waar ze goed in zijn is eten.

Mijn vader zei net dat je varkens het gillen niet af kunt leren.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 20:17

Het is ook de verkeerde vraag :j

Je moet zien te voorkomen dat ze gaan gillen ;)

Dus tevreden houden met :
de juiste voeding
de juiste huisvesting
de juiste opvoeding

Eigenlijk net als bij elk ander dier :j

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:07

Afleren is zeker wel mogelijk maar je moet gewoon bepaalde regels in acht nemen. Niet voeren uit de hand! Dus geen brokjes geven als je aan het trainen bent zo van als hij gaat zitten of zo. Redelijk vaste tijden aanhouden om te voeren.
10 keer langs lopen en echt niks geven!! Vaak naar ze toe gaan en lekker even kroelen, maar geen!!! eten geven!
Indien het echt niet te doen is is een plantespuit een redelijk vriendelijke manier om dingen af te leren. Ik zeg alleen wederom dat varkens erg inteligent zijn.. jij wel zij niet.. kan je spuiten wat je wil maar komt er niets van terecht.. 1 lijn van opvoeden. erger dan bij een hond want een varken blijft proberen :D

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:26

pipo schreef:
Afleren is zeker wel mogelijk maar je moet gewoon bepaalde regels in acht nemen. Niet voeren uit de hand! Dus geen brokjes geven als je aan het trainen bent zo van als hij gaat zitten of zo. Redelijk vaste tijden aanhouden om te voeren.
10 keer langs lopen en echt niks geven!! Vaak naar ze toe gaan en lekker even kroelen, maar geen!!! eten geven!
Indien het echt niet te doen is is een plantespuit een redelijk vriendelijke manier om dingen af te leren. Ik zeg alleen wederom dat varkens erg inteligent zijn.. jij wel zij niet.. kan je spuiten wat je wil maar komt er niets van terecht.. 1 lijn van opvoeden. erger dan bij een hond want een varken blijft proberen :D

Voeren uit de hand sowieso nooit doen. Heb ik ooit gedaan. Ze beten in mijn vingers. Varkens kunnen met gemak je vinger eraf bijten

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 23:11

HIER OOK EEN GILLEND VARKEN!!
Ze krijgen een gebalanceerd dieet, aandacht, en hebben gezelschap. Waarom gilt ze? VOEERRR!!!!
En zo hard dat je ramen er bijna uit trillen en het bloed onder je nagels vandaan trekt en je d'r het liefst de nek om wil draaien :).
Wij geven op redelijk gezette tijden hun voer (tussen 10 en 12. Rond 18uur en tussen 22 en 1uur).
Als we 3 dagen achter elkaar om 23uur eten hebben gegeven gaat ze om 22:30 al naar buiten, mopperen en dan gaat het luchtalarm aan.

Wat wij eraan doen is negeren en/of afstraffen. Je kan er wat aan doen maar je moet heel consequent zijn en hou er rekening mee dat ze héél héél héééél slim zijn!
Beste is om het gewoon te negeren en aandacht geven als ze stil zijn. In een woonwijk of gevoelige oren (in ons geval) snap ik dat je dat niet kan doen.
Onze biggen hebben een pleuris hekel aan water!
Bij ons mogen ze best met elkaar babbelen en wat mopperen maar als ze gaat gillen, aanhoudend en uitdagend (kijken naar de deur of je reageert) dan loop ik naar buiten, pak ik de emmer, vul ik met water, zet ik voor de ren neer en loop weer naar binnen hun totáál negerend! Dat is waarschuwing 1! Dan weet ze donders goed dat ze fout zit!.... Gaat ze door, doe ik de deur snel open, gooi in de hele emmer water over d'r heen (je kan ook alleen een bodempje vullen) en loop ik weer naar binnen.
Dat herhalen tot ze stil zijn.
Belangrijk is dat je ze NEGEERT! Want ze willen juist dat je aandacht geeft en als je ze dan aankijkt of tegen ze gaat praten hebben ze hun zin gekregen.
En belangrijk dat je binnen 5 seconden straft anders weten ze niet waarvoor ze op hun kop krijgen.

Mijn big is inmiddels zo slim dat ze precies weet hoe hard ze kan gillen... ze gaat dan nét tegen het randje aan gillen en als ze er even overheen gaat en ik net wil gaan straffen dan houd ze ermee op (want ze weet donders goed tot hoe hard ze mag gillen).
En... Ze gaat gillen, krijgt straf en dan weet ze dat ze na 5 minuten ofzo (als ze braaf stil is geweest) eten krijgt... Dus soms gaat ze gillen, gillen, gillen... tot ze bijna straf krijgt en dan is ze netjes stil en wacht ze op haar eten :') (breng je dat niet binnen die 5 minuten begint ze weer opnieuw :') ).

Je kan met consequent opvoeden een heel eind komen maar echt verhelpen is het bij ons niet gelukt (we hebben ze al 5 jaar). Maar we zijn wel handig geworden met waterpistolen van de Action :=
Maar ook hier, zodra je wat gaat doen in huis worden ze wakker en gaan ze gillen.
Was leuk toen ik boven aan het schilderen was, ik op de ladder, zij gillen, ik straffen, zij stil, ik weer naar boven en het moment dat ik op de ladder stond ging ze weer gillen. Dat een hele dag, ik kon dat beest wel vermoorden :').

Even voor de duidelijkheid: Het is wettelijk verboden om je varken vlees te geven.
Ja het is goed voor ze en ja in de natuur eten ze het ook. Maar nee, het mag wettelijk niet.
Hoewel hier ook wel eens kip in de salade zit (zonder botjes!) en dat gaat ook zo de ren in.

Verder heb je ZEUGENbrok en Mini-varken muesli. Zeugen brok is voor zeugen en eigenlijk teveel voor een mini-varken.
En persoonlijk gingen mijn biggen stront eten toen ze op de mini-varken muesli stonden.
Ik gaf ze zelfs nog "gemengd graan en hele mais" erbij tegen de verveling maar bleven mest eten.
Toen ik een halve zak "Pavo Nature's best" over had van mijn paard en dat voerde hield het stront eten op! Dus de mijne staan op Nature's best van Pavo :'). (plus groente en fruit etc).

En... Ik strooi hun voer in de ren. Ipv in een bakje geven dat het in 2 seconden op is strooi in het gewoon in het rond en kunnen ze de hele dag scharrelen :).
Wij hebben ook een 100 kilo wegende boomstronk in de tuin liggen (krijgen wij er ook niet eens uit) en die duwen zij aan de kant om de korrels eronder op te kunnen eten. Zo zijn ze lekker bezig :)

En misschien heb je hier wat aan :) :
[HK] Bokkers met biggen en varkentjes...

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 15:41

Dit topic hoort niet thuis in WWW, maar in [BB] BeestenBoel.

Helaas kan ik het topic niet verhuizen, omdat TS nog niet voldoende berichten heeft om daar te kunnen posten. Ik zal dit topic sluiten.