Paardennoob

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gerlindie

Re: Paardennoob

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 19:34

Ja, eindelijk een foto! Nu ben ik toch ook wel heel benieuwd naar zijn hoofd!!

GlenFiddich

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 19:47

Afbeelding Let niet op de man in de foto

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 19:48

wow, dat is echt een mooi paard!
Knap hoofdje heeft hij!

Uberpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 19:52

Daar is tie dan *\o/*

Lieset23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 20:12

Jeeeee *\o/* . En nu willen we dus weten wie de man in de foto is. Ook graag een foto van zijn hoofd :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 20:12

Had je al gezien in het lompe acties topic, bij deze wil ik je ook welkom heten :D
leuk paard ook en goed dat je hulp gezocht hebt en zelf ook de tijd neemt om het allemaal te leren.

ALS het klopt wat ze zeggen, zijn iberische hengsten ook iets "makkelijker"/rustiger/betrouwbaarder/noem het wat je wilt dan bijvoorbeeld een kwpn of andere warmbloedhengst. Mijn eigen hengst van bijna 5 is een gewone warmbloed en die is ook prima van karakter, dus in hoeverre die stelling klopt, geen idee. Maar heb het al vaker gehoord, dus alweer pluspunt voor jou ook.

Een groen persoon met een dominant paard (hengst/merrie/ruin) moet niet persé problemen geven. Integendeel, het kan net als groot pluspunt hebben dat je daar ontzettend veel uit kan leren, vooral ivm je eigen grenzen stellen. Wees gewoon consequent en bepaal voor jezelf welk gedrag je wel goed vindt en wat je zeker niet wil. Ik heb alles geleerd van mijn 1e eigen paard, een merrie met echt een pisnijdig karakter en veel te slim om goed te zijn. Aan haar heb ik immens veel gehad om te leren, zo veel zelfs dat ik nu helemaal geen problemen heb met jawel, mijn shethengstje (7 jaar) en mijn warmbloedhengst (bijna 5). Een paard is een paard, er zijn altijd gevaren, je moet altijd je ogen op je rug houden. Mij maakt het niet uit welk geslacht ze hebben, ik behandel ze hetzelfde en verwacht ook hetzelfde respect. IK bepaal de regels en niemand anders en kijk, loopt prima en krijg erg vaak complimentjes over de opvoeding van beide heren.

Waar ik wel mee akkoord ga, is castratie als je niet wil gaan fokken. Mooi papier of niet, als je niet wil fokken doet dat papiertje er niet toe en er lopen mijn inziens al meer dan genoeg paarden rond zonder goedgekeurde vader. daarnaast kunnen ze als ruin vaak ook meer genieten als paard van gezelschap van andere paarden, je vindt makkelijker een stal én niet overal zijn de stalbazen capabel om goed met een hengst om te gaan, zeker niet als ze nog groen zijn.

Veel succes nog, en voor vragen kan je ook nog wel bij me terecht :)

GlenFiddich

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 20:22

Lieset23 schreef:
Jeeeee *\o/* . En nu willen we dus weten wie de man in de foto is. Ook graag een foto van zijn hoofd :D .

Hij heeft een minder knap hoofd :+

Ik heb al een eerste fokvoorstel op tafel liggen, mijn bijrijder zou graag één van haar merries koppelen met mijn hengst. We zijn al verdere details aan het bespreken, er komt toch veel bij kijken. Bedankt voor de verwelkoming en de informatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 20:40

Er komt inderdaad een hoop bij kijken, de vorige eigenaar van mijn hengst (mijn ex tevens) wil er ook graag 2 levende veulens van. Liefst gratis, op een merrie die niet van hem is en alleen via natuurlijke dekking. Dacht het niet :Y)

Gaat ook nooit gebeuren, kerel wordt volgende maand voor zijn eigen gezondheid gecastreerd. (Riskeert nierfalen door teveel energie-opeisende hormonen. Lang verhaal). Vind 'm wel leuk! Sta je op de foto op een verhoogde berm trouwens? Vind hem zo op het eerste zicht niet zo groot lijken...

GlenFiddich

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 20:42

Ik sta op een verhoogde berm, en ik ben niet van de kleinste.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:54

Mooi beestje maar vind hem nog wel erg puppy ogen weinig bespiering en nog beetje overbouwd maar dat komt vanzelf wel goed barokke rassen zijn laatbloeiers. Over een jaartje is het vast een plaatje om te zien <3. Misschien vind je het wel leuk om mee te kletsen in dit topic [PP] Ga jij ook je paard of pony inrijden in 2013?. Ik vind het heel handig om ervaringen uit te wisselen en elkaar om advies te vragen en vooruitgangen te delen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 08:23

Een jong paard ziet er toch altijd puppy uit ;) Persoonlijk ben ik daar meer voor te vinden en dat ze samen hun weg kunnen zoeken dan een blok van een hengst waarvan je ziet dat die op jonge leeftijd al (erg) intensief in het werk is gezet.
Je kan het erg leuk verwoorden: Ze zijn beide nog groen en beetje slungel en waar de tijd vordert gaan we ze beiden wel zien groeien en ontwikkelen. Letterlijk en figuurlijk :)

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 11:59

Oh maar bedoel het ook niet negatief ofzo. ze kunnen idd lekker samen gaan leren. En volgens mij gaat het egt een droompaardje worden.

GlenFiddich

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 13:31

Mijn begeleiders zeggen ook dat dit nogal typisch is voor het ras. Daarboven heeft Rauthos wat achterstand door de hele "Noorse Kwestie", maar we doens ons best om dat goed te maken, zonder hem te forceren natuurlijk.

GlenFiddich

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 10:21

Re-Entry: *Hestakuuk* is er niet langer, vanaf nu is het GlenFiddich.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 13:13

Welkom met je nieuwe naam :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 13:34

haha en wat betekent dit? :P

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 16:33

:D Volgens mij is hij nu op de Schotse toer ipv Noorse

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 16:35

haha ;p schotse vriendin gekregen?

GlenFiddich

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 16:38

Internationaal baby! ;-) of is het een drankprobleem?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 16:39

;p

Lieset23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 18:08

Jammer vond de andere naam toch "lekkerder" in de mond liggen ;) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 18:43

hahahahahahaaaaa ik gaa stuukkk :P

GlenFiddich

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 19:19

Het was helaas van moeten. Net nu de mensen mij begonnen te kennen.

Mary1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 19:44

GlenFiddich schreef:

Moeten? Van wie dan?

GlenFiddich

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 19:47

Mary1971 schreef:
GlenFiddich schreef:

Moeten? Van wie dan?

Het is een resultaat van een topic (obscene gebruikersnaam, inmiddels afgesloten) , maar uiteindelijk hebben de mods beslist om mij tot aanpassing te verplichten.