De neuroot meldt zich aan.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vegetariërs...

Zijn niet wijs.
51 (30%)
Dat kan ik echt niet!
44 (26%)
Respect, zelf laat ik het vlees een aantal keer per week staan.
45 (27%)
Ben ik zelf ook.
26 (15%)

Totaal aantal stemmen: 166

libralietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 19:24

Ayasha schreef:
Om ze te rijden zijn ze niet anders dan een ruin of een merrie hoor, het is de omgang die kennis en ervaring vergt. :+

eens en oneens
als je met een hengst in een bak met merries en ruinen rijd of een hengstige merrie zal je, je hengst toch echt goed onder controle moeten kunnen houden dus rijervaring (jaren) vergt dat wel!!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 19:31

libralietje schreef:
Ayasha schreef:
Om ze te rijden zijn ze niet anders dan een ruin of een merrie hoor, het is de omgang die kennis en ervaring vergt. :+

eens en oneens
als je met een hengst in een bak met merries en ruinen rijd of een hengstige merrie zal je, je hengst toch echt goed onder controle moeten kunnen houden dus rijervaring (jaren) vergt dat wel!!!

Da's omgang: De hengst manieren leren voor je er op gaat. :D
Heb een hengst staan thuis en die kan je aan een los teugeltje tussen hengstige merrie's rijden. :D En zo'n fantastische ruiter ben ik echt niet. :D

libralietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 20:40

Da's omgang: De hengst manieren leren voor je er op gaat. :D
Heb een hengst staan thuis en die kan je aan een los teugeltje tussen hengstige merrie's rijden. :D En zo'n fantastische ruiter ben ik echt niet. :D[/quote]

kijk aan das een geweldige hengst dekt ie ook?
ik rijd een dekhengst van samber (dekt dus ook) en die kan ook best wel met een losse teugel gereden worden heb er zelfs al een meisje van 11 opgehad super braaf maar het blijft een hengst!!
en nu heeft paardrijden niet alleen maar met teugels op maat of los te maken. elke hengst is anders, afstamming veel bloed erin etc.. over het algemeen is een hengst rijden nietzomaar voor iedereen weggelegd en zeker niet voor een meisje die 3 mnd bij een manege rijd.

Ayasha
Blogger

Re: De neuroot meldt zich aan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 20:41

Nee hij dekt niet meer, wordt dit jaar alweer 20. Hij heeft wel natuurlijk gedekt vlak voor ik er wedstrijd mee ging rijden. :)

libralietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 20:46

Ayasha schreef:
Nee hij dekt niet meer, wordt dit jaar alweer 20. Hij heeft wel natuurlijk gedekt vlak voor ik er wedstrijd mee ging rijden. :)

leuk paardje trouwens heb je foto's ff bekeken :D..
maar wij zijn het denk ik grotendeels wel eens, dat als je het zo bekijkt dat jij echt wel meer ervaring hebt dan het meisje in deze toppic, en je niet te luchtig over hengsten rijden moet denken, zkr niet met 3 mnd rijervaring op een manegepony...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 20:50

Nee sowieso heb je met 3 maanden rijervaring niets bij een hengst te zoeken (iig niet zonder goede begeleiding) :D Maar als er een lesgever bij is en het gaat om 1 (of meerdere) hengsten dan kan dat best goed verlopen... Je moet ze er gewoon niet mee alleen laten. :D

Nu, mijn keuze zou het alsnog niet zijn om hengsten als "manege" paarden in te zetten. Maak zulke dieren ruin dat ze een sociaal leven kunnen hebben en dat mensen normaal met hen omgaan... Want bij het woord "hengst" springen er veel al drie meter de lucht in. :D en als die dieren goed opgevoed zijn en sowieso als de eigenaar/trainer er bij is hoef je er nu ook weer geen doodsangsten bij uit te staan. :D

libralietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 21:02

Ayasha schreef:
Nee sowieso heb je met 3 maanden rijervaring niets bij een hengst te zoeken (iig niet zonder goede begeleiding) :D Maar als er een lesgever bij is en het gaat om 1 (of meerdere) hengsten dan kan dat best goed verlopen... Je moet ze er gewoon niet mee alleen laten. :D

Nu, mijn keuze zou het alsnog niet zijn om hengsten als "manege" paarden in te zetten. Maak zulke dieren ruin dat ze een sociaal leven kunnen hebben en dat mensen normaal met hen omgaan... Want bij het woord "hengst" springen er veel al drie meter de lucht in. :D en als die dieren goed opgevoed zijn en sowieso als de eigenaar/trainer er bij is hoef je er nu ook weer geen doodsangsten bij uit te staan. :D

klopt!! zeer verstandige verwoording

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 21:03

tip voor ts: je berichten in dit topic en het castratietopic spreken elkaar tegen. pas ermee op op bokt, want je wordt er op gepakt ;)

ik wens je heel veel plezier op bokt en je gaat hier vast een heeele hoop leren.

pgelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 00:31

Haha. Ik ga niet reageren op wat je te vertellen had in je begin post maar wil wel even zeggen dat je manier van typen mij wel aan staat. Leuk :D

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 01:14

langstrumpf schreef:
Bermudaa schreef:
De helft van de mannetjes manegepaarden zijn ruin en de andere helft hengst? :D Dan ben ik toch benieuwd op welke manege jij rijdt?

De hengsten worden ook voornamelijk bereden door de professionele ruiters en erg ervaren ruiters die in die manege rijden.

Dan zijn het dus geen manegepaarden maar pension- of handelspaarden. :D

Maargoed, ik zal erover ophouden.

Ik ben het er op zich wel mee eens dat je ook weer niet te moeilijk moet doen over een hengst. Wat mijn voornaamste reden zou zijn om te ruinen is het contact met andere paarden dat een hengst moet missen. Dat is misschien ook wel een oorzaak van het vaak wat moeilijkere gedrag van hengsten (naast de hormonen natuurlijk).

pgelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 01:29

Als TS op een manege rijdt dan rijdt zij op manege paarden. Of ben ik nu zo'n leek en hebben ze op manege's geen hengsten? Zelf nooit tegen gekomen, maar wie weet gebeurd het...

Wat betreft het ruinen... Als ik een poes koop (en die heb ik) is het dan even zielig om haar te laten helpen? Ondanks dat zij daardoor vrij buiten kan lopen en niet elke keer met een buik met benen rond loopt?

Idem bij honden,konijnen etc.... Je kunt in principe iets wel sneu vinden, of beter gezegd je kunt het onnatuurlijk vinden..maar we leven nu helaas in een wereld waarbij paarden niet meer vrij rond kunnen lopen en de ruimte hebben. Als er genoeg plek zou zijn voor een hengst met soortgenoten en hij kan daardoor hengst blijven ben ik een dikke voorstander, maar zie dat maar eens te vinden.