Nieuw hier

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MandyT

Nieuw hier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 14:01

Goedemiddag allemaal, mijn naam is Mandy en ik kom uit Almere.
Ik ben 22 jaar en sinds een paar maanden weer gelukkig actief in de sport.
Ik rij een super lief tuigpaard ( Doriena ) zij is 6 jaartjes jong en een super uitdaging.

De reden dat ik mij hier heb aangemeld, is omdat ik en de eigenaar van Dora met een brandende vraag zitten. En hopen via deze weg eindelijk ons antwoord te kunnen krijgen.

Mocht ik dingen vergeten zijn te melden hier, of zijn er vragen stel ze gerust!

Groetjes Mandy.

Mioux

Re: Nieuw hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 14:03

Welkom ! En hopelijk kan bokt je een beetje helpen :)

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 14:03

heey welkom, ik hoop dat je antwoord krijgt op je brandende vraag,

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 14:04

Welkom op bokt!
Ik hoop dat je hier het antwoord op je vraag vind, met zoveel mensen op bokt komt dat vast wel goed.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 14:05

Wat is je brandende vraag dan?

Welkom!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 14:08

Hoi welkom hier! :)
Wat voor vraag heb je?

insvanbree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 14:10

Hoi hoi, ik ook vrij nieuw hier, maar gewoon omdat het leuk is :j
wat wil je weten? mss kan ik helpen

MandyT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 14:14

Heimdallr schreef:
Wat is je brandende vraag dan?

Welkom!

Hoi Heimdallr, sinds een maand of 6
heeft Dora problemen op haar neus ( Velletjes )
Deze velletjes gingen over naar wondjes! Vreselijk schuren
Vervolgens de dierenarts erbij laten komen en die zei dat het een zonnen allergie was
en dat we zonnenbrand creme erop moesten smeren. Wij hebben dit elke dag netjes gedaan!
Maar ipv dat het minder werd, werd het alleen maar erger :( Zo erg dat ze geen haartje meer op de neus heeft, en er open wonden beginnen te komen. Vervolgens hebben wij de eigenaar van de manege laten kijken en ook hij zei is een zonnen allergie en je moet er baby olie op smeren ?! :S Nu is het zo dat de wonden zelfs onder dr oog beginnen, zeg eigenlijk maar gerust dr gehele voorkant! Ik kreeg gisteren een foto van haar neus en het ziet erna mijn idee niet uit als een zonnen allergie maar iets anders... We hebben aan schimmel gedacht, eczeem etc etc. Gisteren zijn we begonnen met sudocreme. Ik zal even kijken of ik de foto via me Telefoon hier neer kan zetten. En ben benieuwd wat de mening van de rest is!!
Laatst bijgewerkt door MandyT op 20-08-14 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

insvanbree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 14:17

Ja idd mss Eczeem, mijn paard heeft zomereczeem en smeer op wondjes ligt met derfen maar dit niet te vaak smeren!!!!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 14:23

Misschien inderdaad eczeem? Is er verder niks waar ze bij kan waar ze deze reactie van kan krijgen? Bepaalde planten of dergelijke ?

MandyT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 14:41

Dit is een foto van het begin!

Afbeelding

Dit is de foto van Gisteren

Afbeelding

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 14:42

T ziet er niet best uit nee... vind het ook wel een drastisch verschil van hoe t was en nu...

Zijn er geen planten waar ze bij kan waar allergie vandaan kan komen? Of is er iets in t hooi misschien wat dit kan veroorzaken ? Heb je al eens gevraagd of ze kunnen kijken of het wat met eczeem te maken heeft? (al zou je denken dat t ook dan op meer plekken moet komen)

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 14:46

Wat dacht je van zo een masker:

Afbeelding

Het ziet er niet uit maar het houdt niet allen vliegen tegen, maar zeker ook de zon. Als het toch wel aan de zon ligt dan werkt dit meestal een stuk beter dan zonnebrand.

MandyT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 14:50

Mioux schreef:
T ziet er niet best uit nee... vind het ook wel een drastisch verschil van hoe t was en nu...

Zijn er geen planten waar ze bij kan waar allergie vandaan kan komen? Of is er iets in t hooi misschien wat dit kan veroorzaken ? Heb je al eens gevraagd of ze kunnen kijken of het wat met eczeem te maken heeft? (al zou je denken dat t ook dan op meer plekken moet komen)

Bij ons in de wei staan geen planten/bloemetjes waar ze dit van kunnen krijgen!
Kan het aan hooi liggen ? ( miss een domme vraag ) En zou ze er dan niet al veel eerder last van moeten krijgen ? :o Ja het verschil van hoe het was en nu is, is heel drastisch.. Daarom zitten wij ook echt met onze handen in de haren :( Rijden gaat het hem ook niet worden, want die neusriem erover heen lijkt me voor haar ook geen lekker gevoel! Heb zelfs gedacht of het misschien aan haar halster kon liggen ? Maar ze heeft altijd de zelfde.. Overgens, Zijn er wel paarden bij ons op de prive stalling die last hebben van schimmel en wratten ( paardje naast haar heeft het in zn oren zitten ) maar dan had ze het over de hele lichaam moeten hebben lijkt mij ?

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 14:57

Het ziet er eerder uit als een schimmel infectie dan verbrand als ik eerlijk ben. Ik weet niet wat het is, maar ik zou toch even een andere dierenarts laten komen. Misschien heeft die iets heel anders in gedachten en misschien weet die wel wat er aan de hand is.

Bauwina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 15:00

Welkom! Ben er zelf ook nog niet zo lang. Je vind in elk geval veel informatie omtrent paarden.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 15:01

zelf denk ik ook niet echt aan eczeem,zoals ik al eerder zei dan zou je verwachten dat t op meer plekken zit en dr manen etc.Ik zou ook een andere dierenarts vragen wat dit kan zijn en eventueel testen laten doen... lijkt ook inderdaad op een schimmel met infectie, wat erger word zonder goede behandeling. Dit kaart ik jouw niet aan aangezien je de DA vertrouwt,wat normaal gesproken ook moet kunnen,maar denk dat die toch wat over t hoofd ziet

insvanbree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 15:05

Jemig arm beestje, suc6 er in ieder geval mee

MandyT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 15:07

Mioux schreef:
zelf denk ik ook niet echt aan eczeem,zoals ik al eerder zei dan zou je verwachten dat t op meer plekken zit en dr manen etc.Ik zou ook een andere dierenarts vragen wat dit kan zijn en eventueel testen laten doen... lijkt ook inderdaad op een schimmel met infectie, wat erger word zonder goede behandeling. Dit kaart ik jouw niet aan aangezien je de DA vertrouwt,wat normaal gesproken ook moet kunnen,maar denk dat die toch wat over t hoofd ziet

Ik heb ook aan schimmel gedacht, maarja indd je gelooft de dierenarts op zn woord! En je doet wat die zegt. En het word ook erger en erger, Want eigenlijk zouden de foto's andersom moeten zijn ( de voor en na ) Maar het word zeker tijd voor een andere dierenarts.. Vind het zo sneu :(

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 15:09

Je zou ook eens foto's kunnen mailen naar dierenartsen die veel met paarden doen. Ik zie dat je uit almere komt dus nijkerk is wat ver,maar daar zitten wel hele goede mensen met veel behandelde paarden aan van alles. http://www.dierenkliniekvoorpaarden.nl/ ... elkom.html

Je zou ze eens kunnen mailen met foto's ?

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 15:15

Is er al een bloedtest gedaan? Ik ben natuurlijk geen dierenarts, maar ik kan me voorstellen dat hier wat uit zou komen, al dan niet zou kunnen uitsluiten. Een andere dierenarts is misschien ook een goed idee, mocht er iets over het hoofd gezien worden.

MandyT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 15:19

Mioux schreef:
Je zou ook eens foto's kunnen mailen naar dierenartsen die veel met paarden doen. Ik zie dat je uit almere komt dus nijkerk is wat ver,maar daar zitten wel hele goede mensen met veel behandelde paarden aan van alles. http://www.dierenkliniekvoorpaarden.nl/ ... elkom.html

Je zou ze eens kunnen mailen met foto's ?

Super! Ik ga dat meteen eventjes doen.
Bedankt voor de tip Mioux :D

MandyT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 15:20

Mooblie schreef:
Is er al een bloedtest gedaan? Ik ben natuurlijk geen dierenarts, maar ik kan me voorstellen dat hier wat uit zou komen, al dan niet zou kunnen uitsluiten. Een andere dierenarts is misschien ook een goed idee, mocht er iets over het hoofd gezien worden.

Voor zover ik weet is er geen bloed test gedaan! Zal het eens aan me vriedin vragen.
En een andere dierenarts gaat ook zeker weten gebeuren :j

MandyT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 10:51

Gister middag een andere dierenarts gesproken en gemaild met een foto, hij denkt dat het geen schimmel is. Maar we krijgen toch voor de zekerheid een zalfje mee! Is het over een week niet over komt de dierenarts zelf langs. Dus we gaan dr behandelen en duimen dat het over gaat. Iedereen super bedankt voor het meedenken en de tips! En hou jullie zeker op de hoogte

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 09:32

Nou super ! Hopelijk helpt t zalfje toch wat, anders zeker aan te raden om toch een bloedtest te doen. Hopelijk helpt dit al wel wat!