Ik ben sinds april 2007 Natural Balance Hoefsmid, mijn opleiding heb ik gevolgd aan de Mission Farrier School in Amerika, ben in 2007 cum laude geslaagd en ben sindsdien fulltime zelfstandig hoefsmid. Ik ben zeer leergierig op het gebied van paarden, hoeven, benen, anatomie, gedrag, en alles eromheen.
Ik werk uitsluitend paardvriendelijk. Simpelweg omdat het geen zin heeft om te stoeien met paarden, de kleinste shetlander zou nog van me 'winnen'. Hier doe ik dus niet aan. Met geduld, vriendelijkheid en natuurlijke zekerheid kan ik de meeste paarden overtuigen dat het allemaal best meevalt bij een hoefsmid

Ik doe veel aan bijscholing, en loop nog steeds mee met collega's. Hierin beperk ik mijn zicht niet tot natural balance, ik kijk ook mee met natuurlijke bekappers, Cytek en traditionele hoefsmeden.
Inmiddels met een aantal jaren ervaring, ben ik al veel heftige hoef- en been problemen tegengekomen die ik heb mogen aanpakken. Meestal word ik pas gebeld als er diverse andere smeden zijn geprobeerd.
Ook natuurgeneeskunde heeft mijn dagelijks interesse.
Ik 'werk' het meeste met helende energie, kruiden en edelstenen.
Maar ook homeopathie, voeding en vele andere richtingen ben ik mee bezig.
Dit blijft groeien.
Anyway, ik ben benieuwd hoe bokt verder is, ik ben hier nieuw...