Paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sannebus10

Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 18:07

Hoi ik ben Sanne en ben hier nieuw op bokt.nl
Ik hou van paarden en zit ook op paardrijden.

Ik heb zelf twee paarden 1 jaarling-c pony genaamd Miepmiep
En een 8jarige shetlander (onbeleerd)
Ik zoek nog naar een lieve E pony die ook geschikt is voor een beginnende ruiter ongeveer 1.000,- euro absoluut niet meer en waarneer zou ik kunnen beginnen met logeren van mijn jaarling en zadelmak kunnen maken?? maar daar vertel ik later wel meer over!! :P
Reageer ff hier op
Laatst bijgewerkt door sannebus10 op 12-11-11 18:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Eske_B

Re: Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 18:08

Hoihoi
Welkom hier op bokt :)

Longeren kan je pas doen vanaf minimaal 2,5 jaar, en zadelmak zou ik minimaal rond de 3 jaar beginnen :)

laura_power

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 18:09

sannebus10 schreef:
Hooi allemaal ik ben Sanne en ik ben hier nieuw op bokt.nl
Ik heb een vraagje ik heb een jaarling-c pony waarneer moet je die gaan logeren?
En ik las dat je paarden vanaf hun 2de al zadelmak kunt maken is dat ook wel goed voor de pony dan???
En ik ben zelf opzoek naar een Lieve E pony op op te rijden die geschikt is voor een beginnende ruiter en het liefste niet duurder dan 1.000,- wie kan mij dat bieden zeg dat dan eventjes!! /3

als je zon pony zoekt, E-pony, kan je bij EA kijken. te koop paarden en ponys.
:D

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 18:11

Welkom...
Ik zou de jaarling C pony nog maar 2 jaar met rust laten, met zadelmak maken en longeren.
Je kunt wel leren aan het halstertouw mee te lopen en zulke dingetjes.

laura_power

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 18:13

inderdaad, sowieso ook met longeren gewoon lekker wachten tot 3 - 3,5 jaar hoor :D
kan geen kwaad!!

je kunt inderdaad leuke dingen doen verder. grondwerk, vrijheidsdressuur enzo :D
en meelopen etc.

ruiter333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:58

Zadelmak maken ongeveer vanaf 3 jaar en logeren kun je bij 2 jaar proberen maar als die dat nog niet wil dan bij 2,5 dan moet hij/zij het willen anders met de zweep

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 20:01

ruiter333 schreef:
Zadelmak maken ongeveer vanaf 3 jaar en logeren kun je bij 2 jaar proberen maar als die dat nog niet wil dan bij 2,5 dan moet hij/zij het willen anders met de zweep

Wat een raar advies }>

ruiter333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 20:07

hoezo raar??? dat werkte bij mij prima en mijn paard is nu heel rustig en kan bijna alles

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 20:15

Zadelmak maken met 3 a 3 1/2 jaar, kan ik inkomen.
Dat is zo'n beetje de standaard leeftijd, hoewel ook veel mensen hier pas later mee beginnen.

Maar met 2 jaar longeren lijkt mij te vroeg.
Waarom zou je dat willen op die leeftijd?
Dan hoort zo'n jong paard nog lekker op de wei te staan.
Er zijn genoeg andere dingen om met zo'n 2 jarige te doen.
Aan de hand wandelen, poetsen etc.
Daar worden ze ook handzaam en mak van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:30

Welkom op Bokt :)
De tips zijn al gegeven.. idd nog even op de wei laten! :j

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:32

ruiter333 schreef:

Is jouw oplossing altijd de zweep? :D

ruiter333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:02

Haha wat ben je grappig!!!!! (dus niet) Nee niet altijd maar een pony moet luisteren en niet de baas spelen mijn vader heeft heel veel paarden en heel veel paarden heb ik beleerd op mijn manier en ze zijn nu allemaal hartstikke lief,rustig,tam zadelmak en voor beginners of gevorderde ruiter. Maar als jij het beter weet dan moet je dat mooi doen!!!

ruiter333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:02

Haha wat ben je grappig!!!!! (dus niet) Nee niet altijd maar een pony moet luisteren en niet de baas spelen mijn vader heeft heel veel paarden en heel veel paarden heb ik beleerd op mijn manier en ze zijn nu allemaal hartstikke lief,rustig,tam zadelmak en voor beginners of gevorderde ruiter. Maar als jij het beter weet dan moet je dat mooi doen!!!
xxMaxx schreef:
ruiter333 schreef:

Is jouw oplossing altijd de zweep? :D

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:05

ruiter333 schreef:

Zo, gaat het nog? 8)7

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:28

ruiter333 schreef:

Zooooooooooooooo lukt het? Wie zegt dat ik het beter weet? Staat nergens in mijn reactie? Ik vraag alleen of jij alles met een zweep doet. Ik kan daar niet uit opmaken: ik doe het beter dan jij.

Kijk dat je vader veel paarden heeft en jij ze zadelmak hebt gemaakt, gefeliciteerd, maaaaar het ging over longeren! Ik snap niet waarom je het eerst op 2 jaar probeert, lukt het niet? Halfjaartje wachten (dan gebeurt er natuurlijk iets magisch) en dan doe je het op zijn 2,5? Lukt het nog niet? Zweep erachter.... Ik vind niet dat je met 2 jaar moet beginnen met longeren. Dit is ontzettend slecht voor gewrichten en spieren, eigenlijk heel het lichaam. Dat beest is nog laaaaaang niet uitgegroeid en door te vroeg beginnen met longeren verpest je dat. Dat merk je niet meteen, maar naarmate je paardje ouder wordt, merk je dat het problemen zal krijgen.

mytje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:24

xxMaxx schreef:
ruiter333 schreef:

Zooooooooooooooo lukt het? Wie zegt dat ik het beter weet? Staat nergens in mijn reactie? Ik vraag alleen of jij alles met een zweep doet. Ik kan daar niet uit opmaken: ik doe het beter dan jij.

Kijk dat je vader veel paarden heeft en jij ze zadelmak hebt gemaakt, gefeliciteerd, maaaaar het ging over longeren! Ik snap niet waarom je het eerst op 2 jaar probeert, lukt het niet? Halfjaartje wachten (dan gebeurt er natuurlijk iets magisch) en dan doe je het op zijn 2,5? Lukt het nog niet? Zweep erachter.... Ik vind niet dat je met 2 jaar moet beginnen met longeren. Dit is ontzettend slecht voor gewrichten en spieren, eigenlijk heel het lichaam. Dat beest is nog laaaaaang niet uitgegroeid en door te vroeg beginnen met longeren verpest je dat. Dat merk je niet meteen, maar naarmate je paardje ouder wordt, merk je dat het problemen zal krijgen.

Echt he wat een bijdehand meisje is dat. _O-
Zweep erbij _O-
Nja leuk om zo kennis met je te maken meis!!
_O-
Maarre laat dat paard of pony zich lekker in zijn waarde met zijn 2 jaar en laat em lekker groeien en kijk bij 3 of ie wel al toe is om ingereden te worden..vaak is het zelfs zo dat je paad nog te jong is in zijn hoofd of te slungelig is zet hem/haar nog f een jaartje lekker op t land!
Maar zweep erbij hoe ze dat zegt... _O-

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:59

xxMaxx schreef:
ruiter333 schreef:

Ben het helemaal met je eens Maxime!

Met 2,5 rustig beginnen met longeren!

@ruiter333, Denk jij serieus dat als een paard/pony met 2 jaar klaar is om te longeren, en lukt het dan niet, dattie t dan met 2,5 jaar wel ineens doet?
Als een paard met 3,5 niet zo 1, 2, 3, onder t zadel is, wacht jij dan ook tottie 4 jaar is, en kan je dr dan ook ineens opstappen en mee wegrijden? Welk ras is dat, zo eentje wil ik ookwel :+

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:01

Hahaha natalie, dat is een stokpaard!!

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:02

xxMaxx schreef:
Hahaha nathalie, dat is een stokpaard!!

HEEEE DIE HEB IK AL GEHAD! Die deed idd alles gelijk zoals ik het vroeg, alleen slecht aan t been, sporen en zweep hielpen niet, en wilde ookal niet aan de teugel! Zal ik maar een slofteugel eraan hangen? Dan lukt t vast wel!

mytje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:03

love_shyboy schreef:
xxMaxx schreef:
Hahaha nathalie, dat is een stokpaard!!

HEEEE DIE HEB IK AL GEHAD! Die deed idd alles gelijk zoals ik het vroeg, alleen slecht aan t been, sporen en zweep hielpen niet, en wilde ookal niet aan de teugel! Zal ik maar een slofteugel eraan hangen? Dan lukt t vast wel!

_O-

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:05

Sorry, maar sommige topics zoals dit kan ik gewoon niet meer serieus op reageren :')

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:06

Mensen ze is 14 en denkt dat ze blijkbaar verstand heeft van paarden beleren.
Ts je jaarling lekker jaarling laten zijn en er niets mee doen tot hij minimaal 2.5 is.
Ja wat grond werk zoals netjes meelopen halthouden en misschien leren beentjes op te tillen voor de hoefsmid maar zeker niet longeren op deze leeftijd want dat is zeer belastend voor het lichaam.
En nog een tip vooral niet luisteren naar ruiter 333 want daar bereik je helemaal niets mee

mytje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:06

love_shyboy schreef:
Sorry, maar sommige topics zoals dit kan ik gewoon niet meer serieus op reageren :')

nee inderdaad...Maar zullen we haar dan maar welkom heten :D

mytje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:07

meisje2000 schreef:
Mensen ze is 14 en denkt dat ze blijkbaar verstand heeft van paarden beleren.
Ts je jaarling lekker jaarling laten zijn en er niets mee doen tot hij minimaal 2.5 is.
Ja wat grond werk zoals netjes meelopen halthouden en misschien leren beentjes op te tillen voor de hoefsmid maar zeker niet longeren op deze leeftijd want dat is zeer belastend voor het lichaam.
En nog een tip vooral niet luisteren naar ruiter 333 want daar bereik je helemaal niets mee

mee eens!!

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:08

Nou, in ieder geval, WELKOM OP BOKT !! :D