Nieuw hier

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

plientje91

Nieuw hier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 11:43

Hallo iedereen,

Ben hier al 3 dagen aan het rondneuzen, maar had me nog niet voorgesteld. Ik dacht laat ik dat nu maar eens doen :Y)

Ik ben Pauline en ik ben 17 jaar.
Ik heb ong 8 jaar gereden. Ik reed eerst ong 5 jaar op manege de Nieuwe Heuvel in Lunteren, maar daar werd ik niet op de juiste manier behandeld en vooral ook de paarden werden daar niet op de juiste manier behandeld. Toen ben ik voor 3 jaar gestopt met paardrijden. Ik ben in die 3 jaar ook 1 jaar erg ziek geweest, waardoor ik niet kon paardrijden. Ik reed wel af en toe op 1 van de paardjes van een collega van mn stiefvader.
Op mn 15e ben ik bij de singlefooters gaan rijden. Daar worden de paarden natuurlijk gehouden, dus 24/7 in kuddes buiten, natuurlijk bekapt (geen hoefijzers onder) enz. Er wordt ook alleen maar bitloos gereden. Ook kwam daar op een gegeven moment een nieuwe instructrice. Zij gaf les volgens de principes van het Centered Riding. Daar leerde ik heel veel van! Ik leerder op die manege in 5 min meer dan in 5 jaar op die andere manege! Sowieso ben ik door die manege op een hele andere, meer respectvolle manier met paarden gaan omgaan.
Na ong een half jaar kreeg ik pfeiffer, maar bleef daarmee doorlopen. Na een jaar is dit het chronische vermoeidheidssyndroom geworden en toen ben ik gestopt met paardrijden.
Ik voel me nu dankzij verschillende natuurgeneeswijzen iets beter en ik ben van plan binnenkort weer te beginnen! :D
Ik zal het leuk vinden om ook met andere mensen te praten die cvs hebben. Ik ken namelijk maar weinig mensen die het ook hebben en ik word ook vaak niet begrepen door de mensen om mij heen.

Naja dat was het wel weer denk k :P

Groetjes :wave:

marijke1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 22:37

Hallo

Ik ben ook nieuw ik ben marijke
had al vaak op de site rond geneust er is altijd wel wat te vinden.

ik heb zelf een kwpn haarlem merrie millanitha genaamt echt een toppertje met veel pit en ze weet goed wat ze wel en niet leuk vindt
ik doe veel grondwerk en rij boom en bitloos wat ik niet meer anders wil en milli zeker niet.
zij vindt het heel prettig het geeft vrijheid ruimte om je ding te doen.

ik zou niet zonder haar kunnen het is mijn toppertje ze heeft altijd wetstrijden gereden was ze ook goed in
nu maken we alleen maar plezier en daar genieten we van

spottyhors

Re: Nieuw hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 17:13

welkom ben ook nieuw hier.

plientje91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 17:28

Welkom bij bokt!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 17:29

Welkom op bokt!

Liann.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 17:32

Welkom!
ik ben ook nog maar sinds kort op bokt!
maar ik vind het super leuk.
gelukkig ben je weer wat beter en kan je het paardrijden weer oppakken heel veel succes er mee! +:)+

plientje91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 18:26

Het is echt verslavend he! :P
Dankje, ik hoop dat ik het inderdaad weer op kan pakken. Ik voel me namelijk de ene week beter dan de andere. Maarja het gaat wel lukken denk ik ;)

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 21:09

Hoi!
Ik ben ook nieuw! Ik ben 20 jaar en rij ongeveer 15 jaar op verschillende maneges/ bij boeren in en rond Eindhoven en heb sinds een jaar of 7 een eigen paard. Een 11 jarige tinkermerrie, Bjoet. Haar deel ik met mijn moeder en rijd daarnaast alle paardjes die ik kan vinden; groot, klein, koudbloed, warmbloed, pittig, sloom...
Met mijn tinker rijd ik engels, maar wel bitloos, eigenlijk altijd buitenritten.
Verder heb ik in het verleden freestyle gedaan, doe dit nu nog met drukke en/ of angstige paarden.
Groetjes!

plientje91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 21:19

Welkom Ronne!
Fijn dat je ook bitloos rijdt! :D

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 21:34

Ja, ik ben er pas een paar weken geleden mee begonnen, omdat Bjoet altijd al slecht op teugelhulpen heeft gereageerd, ze hangt heel erg aan de teugels en ik wilde er geen smaller bitje in doen. Onder het motto 'slechter kan het toch niet worden', heb ik een bitlooshofdstel gekocht en vanaf dag 1, gaat het perfect. Eindelijk geen noodstoppen meer door er af te springen ;)

plientje91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 21:51

Dat is mooi!
Ik zeg ook altijd al dat het bit voor veel problemen zorgt, die je makkelijk kunt oplossen door het bit eruit te halen.
Denk je dat je ooit weer met bit gaat rijden? Rijd je eigenlijk veel met je handen dan?

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 21:52

Welkom op bokt.

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 22:52

dank je!

eigenlijk gebruik ik mijn handen heel weinig bij andere paarden, maar mijn tinker is te 'lomp' om alleen op zit te rijden. Dat is denk ik toch die eigenzinnigheid die zo tinkereigen is, ze voelt het dan wel, maar loopt toch door. Ook met stemcommando's ed gaat over het algemeen wel goed, maar als ze niet wil luisteren ("nee, ik wil dat pad in!") of ze schrikt ergens van, zijn de teugels bij haar wel heel belangrijk.

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 12:44

Hallo,

Ik ben ook nieuw hier, ik ben Tineke en 18jaar oud!

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:14

Welkom!

plientje91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 15:37

@Tineke90: Welkom op bokt!

@Ronne: Ja dat is waar. Dat is inderdaad typisch Tinker, haha. Lekker lomp :P

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:39

welkom! veel plezier op dit nogal verslavende forum ;)

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:41

plientje91 schreef:
@Tineke90: Welkom op bokt!

@Ronne: Ja dat is waar. Dat is inderdaad typisch Tinker, haha. Lekker lomp :P

Dankje wel!

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 23:06

haha, ja, onze Bjoet is inderdaad echt lomp, heb ook al vaak blauwe tenen gehad!

Maar zo heeft ze ook een tijd leuke kuren gehad door elke keer in volle galop de bosjes in de stormen.. goed reageren is dan echt vrij moeilijk! Dit hebben we nu gelukkig afgeleerd en sinds ik bitloos rijd, doet ze dit ook niet meer, maar ze blijft op zoek naar manieren om de baas te zijn! Wat dat betreft echt een merrie!

Maar even op je vraag of ik ooit nog met bit ga rijden: Met Bjoet zeker niet, want dit gaat veel te goed en ik merk dat ze daardoor ook veel meer plezier heeft in het rijden! Met andere paarden rijd ik nog steeds met bit, omdat dit niet mijn paarden zijn en de eigenaren het liefst hebben dat ik met bit rijd. Heb op een aantal wel bitloos geprobeerd en dit ging veel beter dan met! Dus als ik zou mogen kiezen: Nooit meer met bit!

plientje91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 10:32

Haha, kijk dat is mooi dat ze niet meer zomaar wegrent! Ik krijg het idee dat ze wegrende om onder het bit uit te komen, aangezien ze het nu niet meer doet. Dat zie je heel vaak, het is ook best logisch ;)
Het is jammer dat die andere eigenaren het liefst hebben dat je met bit rijdt. Het zou inderdaad waarschijnlijk veel beter gaan dan, ze zijn dan een stuk vrijer en ze hebben dan meer aandacht voor jou natuurlijk :+
Haha wel grappig dat jij ook het liefste niet meer met bit rijdt! Dat had ik zelf ook na de eerste keer zonder bit :P
Rijd jij volgens het Centered Riding?

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:08

Nee, ik heb wel wat freestyle gedaan, verder cross ik gewoon lekker in de bossen en probeer erop te blijven zitten :P

plientje91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 20:12

Haha, okeej dan! Naja lekker toch! :D

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 21:33

Ja, gaat over het algemeen errug goed ;)

Heb vandaag een paardje gereden van een medebokker en die rijdt sinds kort ook bitloos, was erg leuk om op een ander paardje te proberen. Zij rijdt met hackamore en ik merkte dat je hierbij toch wel meer op zit moet rijden dan mijn kruislingssysteem. Ik weet niet of het aan het systeem of aan het paardje ligt..

plientje91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 23:03

Haha, leuk joh! Ik denk dat het ook wel aan het paardje ligt. De ene is gevoeliger dan de andere natuurlijk ;)
Heb het zelf ook wel gemerkt. Ik reed altijd op hetzelfde, best wel gevoelige paardje. Op een gegeven moment kreeg ze een veulen en toen moest ik op andere paardjes rijden. Toen moest ik ook op enorm gevoelige paardjes rijden. Nou, daar hoefde ik maar bijv aan draf te denken en weg was ik. Was wel heel grappig. Ik merkte echt wel dat dat ene paardje een stuk minder gevoelig was.
Met wat voor hackamore rijdt ze? Wie is het eigenlijk @bokt als ik vragen mag?

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:09

Miriano van Joonsel, ik weet niet precies welke hackamore het precies is.. ben eigenlijk pas net begonnen met het hele bitloos gebeuren.