Kriebels, Kriebels, Kriebels . . . . . . . . .

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dobermann

Berichten: 25
Geregistreerd: 26-11-18
Woonplaats: Betuwe

Kriebels, Kriebels, Kriebels . . . . . . . . .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-18 22:04

Hier een post uit Tiel van een nieuw lid die zich vandaag op het forum heeft aangemeld.

Ooit lang geleden was dit mijn eerste ontmoeting met een paard.

2x per week kwam toen de groenteboer met paard en wagen nog door de straat.

Afbeelding

Als ik naar de foto kijk ga ik weer 40 jaar terug in de tijd.

In al die jaren regelmatig gedacht dat ik op paardrijles wilde, maar het is er nooit van gekomen.

Sinds enkele weken laat het mij niet meer los en ben ik actief aan het uitzoeken hoe en wat je als beginnend ruiter moet kunnen en doen.

Inmiddels ook bij 2 manege's geweest en vandaag hier op het forum terecht gekomen.

De komende dagen hier op het forum maar eens goed inlezen en dan beslissen hoe en wat.

Is er wellicht iemand uit Tiel (of regio) die mij (Man 40-iger) een keer wegwijs wilt maken in de ruitersport / paardenwereld en een en ander in de praktijk te willen uitleggen en laten zien wat er allemaal bij komt kijken, ik ben een echte leek en ook mijn vrouw weet niets van paarden......

Tot zover mijn eerste post, er zullen er zeker nog meerdere volgen met vragen.....

Groeten uit Tiel,
Berry
Laatst bijgewerkt door Dobermann op 26-11-18 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

JPittyJarig
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26311
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Kriebels Kriebels Kriebels . . . . . . . . .

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 22:09

Hallo, welkom op Bokt! Er zijn hier meer dan genoeg mensen die jou wegwijs kunnen maken en kunnen helpen met keuzes en antwoorden op vragen!

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 22:10

Ik woon al een tijdje niet meer in jouw omgeving en ben ook al een tijdje ´uit de paarden´, maar ik moet ineens denken aan een kennis die ook pas op latere leeftijd (rond de 50 volgens mij) is gaan rijden.

Zij rijdt bij De Paardensprong in Neerijnen, hoewel ze inmiddels ook een eigen paard heeft. Maar ze is zeker te vinden bij Westrienen in Est, veevoeders én paardenartikelen/ruitershop. Sowieso eens leuk om rond te snuffelen als je wat met paarden wil en ze kunnen je daar van alles vertellen. De eigenaresse is Ellie, vertel maar dat je door Monique uit Spanje gestuurd bent :-)

N.B.: onze oudste dochter woont ook in Tiel met haar man Berry :-)

Lukasje
Berichten: 11259
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Kriebels Kriebels Kriebels . . . . . . . . .

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 22:17

Hoi! Leuk dat je je aanmeldt +:)+ . En zeker tof dat je wil gaan paardrijden. Een vriendin van me koesterde die droom ook al erg lang en was al 50+ toen ze de knoop doorhakte om rijlessen te nemen. Inmiddels heeft ze een eigen paard :) .

Jammer kan ik je niet aan een fijne lesgever helpen, of manege, ik kom uit België... . Maar heb je vragen, stel ze hier op het forum gerust hoor!

Veel succes

Dobermann

Berichten: 25
Geregistreerd: 26-11-18
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-18 23:55

MoniqueT schreef:
Ik woon al een tijdje niet meer in jouw omgeving en ben ook al een tijdje ´uit de paarden´, maar ik moet ineens denken aan een kennis die ook pas op latere leeftijd (rond de 50 volgens mij) is gaan rijden.

Zij rijdt bij De Paardensprong in Neerijnen, hoewel ze inmiddels ook een eigen paard heeft. Maar ze is zeker te vinden bij Westrienen in Est, veevoeders én paardenartikelen/ruitershop. Sowieso eens leuk om rond te snuffelen als je wat met paarden wil en ze kunnen je daar van alles vertellen. De eigenaresse is Ellie, vertel maar dat je door Monique uit Spanje gestuurd bent :-)

N.B.: onze oudste dochter woont ook in Tiel met haar man Berry :-)



Dank voor je reactie.

De Paardesprong in Neerijnen is bekend, dankjewel.

Van Westrienen staat voor morgen op de planning, ik zal ze de groeten doen ! (leuk dat er meerdere Berry's in Tiel wonen)


Lukasje schreef:
Hoi! Leuk dat je je aanmeldt +:)+ . En zeker tof dat je wil gaan paardrijden. Een vriendin van me koesterde die droom ook al erg lang en was al 50+ toen ze de knoop doorhakte om rijlessen te nemen. Inmiddels heeft ze een eigen paard :) .

Jammer kan ik je niet aan een fijne lesgever helpen, of manege, ik kom uit België... . Maar heb je vragen, stel ze hier op het forum gerust hoor!

Veel succes


Dankjewel, dat is goed om te horen en geeft moed dat ik niet de enige ben die zo laat nog wil beginnen.

Enneh vragen die volgen zeker.

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 00:00

In de buurt heb je ook nog Manege Satana, in Erichem. Wellicht net wat makkelijker te bereiken dan de Paardesprong :) Manege Ravenswaaij kun je ook nog proberen.

Welkom trouwens! Ik woon zelf ook (nog) in Tiel, mijn paarden staan in Kapel-Avezaath en bij Veenendaal :P

Dobermann

Berichten: 25
Geregistreerd: 26-11-18
Woonplaats: Betuwe

Re: Kriebels, Kriebels, Kriebels . . . . . . . . .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-18 00:22

Dank voor je reactie.

Bij Satana ben ik afgelopen zaterdag geweest en Ravenswaaij staat nog op mijn lijstje om naar toe te gaan.

fiedelll
Berichten: 43
Geregistreerd: 16-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 13:57

Dobermann schreef:
Dank voor je reactie.

Bij Satana ben ik afgelopen zaterdag geweest en Ravenswaaij staat nog op mijn lijstje om naar toe te gaan.

Ik rijd zelf al meer dan 10 jaar op Satana en heb er sinds 1,5 jaar een eigen paard staan. Mocht je meer dingen willen weten over onze manege hebben kan je me een pb'tje sturen! :)

Dobermann

Berichten: 25
Geregistreerd: 26-11-18
Woonplaats: Betuwe

Re: Kriebels, Kriebels, Kriebels . . . . . . . . .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-18 17:41

Leuk dat je ook bij Satana komt, je hebt PB.

Divers

Berichten: 1060
Geregistreerd: 27-06-18

Re: Kriebels, Kriebels, Kriebels . . . . . . . . .

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 17:49

Hoi Berry, welkom op Bokt.

Ik zou je vooral aanbevelen goed naar het paardenwelzijn op manege's te kijken. Dat is ook als leek vrij simpel; ligt er (schoon, veel) stro in de stallen, hebben de paarden geen witte plekken en haren op hun schoft (dat is het eind van hun nek, waar de rug begint. Dit kan duiden op slecht passende zadels), zien ze er een beetje blij uit (denk aan geen ribben te zien, wonden, doffe vacht...)

En verder, doe waar je je goed bij voelt!

Veel plezier.

Dobermann

Berichten: 25
Geregistreerd: 26-11-18
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-18 23:48

@Divers, dankjewel voor je tips.

Ondanks dat ik leek ben, heb ik daar idd opgelet bij de Manages die ik heb bezocht.

Elk bezoek is weer een leermomentje.