Moderators: Giolli, ynskek, Mjetterd, Hanmar, Dani, Maureen95, Polly
Mkango schreef:Wat leuk, welkom!Wil je zelf eerst weer op een manege beginnen of ga je voor jezelf op zoek naar een bijrijdpaard?
BeFunny schreef:Ik zou eerst idd een bijrijd/verzorgpaard zoeken of het rijden ergens anders weer even oppakken. Met een verzorgpaard kom je ook weer in hoe het allemaal ging. Dat heb je echt snel weer in je hoofd hoor maar het is ook gewoon leuk. Totdat jullie je eigen knol kunnen verwelkomen
Lindsey_99 schreef:O, leuk! Een bijrijdpaard is wellicht goed om 'er weer in' te komen. Het hebben van een eigen paard kost wel veel tijd (en pecunia) en er is veel mogelijk op gebied van natuurlijkere huisvesting dan bij een gemiddelde mangege/op stal. In sommige regio's is dat wel even zoeken.
Ik ben ongeveer op dezelfde leeftijd met een eigen paard begonnen, na 35 jaren paarden van anderen, en een pauze toen de kinderen jong waren. Eerst gezorgd dat ik weer in conditie kwam, en daarna op zoek gegaan.
Voor mijn eigen paard wenste ik een zo vrij mogelijk leven op een PP, toen ik zag dat hij ongelukkig was op de pensionstalling. Uiteindelijk ben je per dag maar een uurtje of wat bij je paard en de rest van de tijd moet zijn of haar leven ook plezierig zijn, en niet grotendeels uit 10m2 bestaan.
Het heeft wat verhuizingen gekost, plus opgeven van een binnenbak en andere luxe. De band die je met een eigen paard ontwikkelt is 'anders'. (...en voor de mensen die bijrijden en zich 'gepasseerd' voelen...ja, ook met je bijrijdpaard bouw je een band op maar zolang je geen eigenaar bent...)
Veel plezier met de plannen, en ondanks dat het niet altijd even leuk of makkelijk is, want je dagbesteding verandert wel met een eigen paard, plus de beginperiode om een team vormen kost tijd, is het superleuk, helemaal als je kinderen er ook veel plezier aan beleven.
Mijn paard gaat een beetje richting senior, maar is echt een familiepaard. (mits ik meega op buitenrit, dat dan weer wel)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker