pijn in bovenarm door spanning

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

steeff2

pijn in bovenarm door spanning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 15:24

Het gaat de laatste tijd echt super met rijden en mijn les gaat ook echt steeds beter. Er is al heeeeel veel verbetering is met eerst, maar ik kan de spanning van mijn armen er niet af krijgen zegmaar. Hierdoor krijg ik telkens weer een steek in mijn bovenarm. Het is maar bij een arm. Iemand tips om aan te leren hoe ik meer ontspannin in mijn armen kan krijgen?
Mijn instructeur zegt dat het vanzelf komt wanneer ik het gevoel eenmaal helemaal te pakken heb, maar ik zou er graag toch nu echt vanaf willen.

Groetjes

Fairytail

Re: pijn in bovenarm door spanning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 17:53

Je kunt zowel thuis als te paard oefenen.
Als aller eerst thuis: rek oefeningen en yoga ook kun je met bijv. een half gevulde fles een oefening kunnen doen; ga op bed liggen met 1 arm buiten boord en hef deze op en weer neer let dan op je spiercontrolle en niet de prestatie. Ook kun je plat op je buik liggen en beide armen omhoog brengen wederom spiercontrole.

Te paard: Laat de teugels eens lekker los en doe het ouderweste rekken. Raak de oren aan en dan de staart. Pak je eigen tenen en de bekende molendraai.

Het is misschien ook niet onverstandig eens naar een fysiotherapeut te gaan om te kijken waarom je spier verkampt.

Succes!

steeff2

Re: pijn in bovenarm door spanning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 09:28

dankjewel! ik ga het is proberen