operatie aan ganglion

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

operatie aan ganglion

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 12:17

hooi

Ten eerste even ik weet dat hier topics over geweest zijn maar daar kon ik nog niet helemaal vinden wat ik zoek Knipoog

Sinds 2/3 jaar heb ik een ganglion aan met rechterpols onder mijn duim. De laatste maanden kreeg er zoveel last van dat ik maar weer nar de huisarts ben gegaan en die heeft mij doorgestuurd naar een plastische hand-chirurg.
Daar ben ik dinsdag geweest en de ganglion bleek toch een beetje vervelender te zitten dan we dachten. Hij beknelt niet alleen de zenuwen maar ook mij slagader. Waardoor de operatie dus niet onder plaatselijke verdoving zal worden gedaan maar of onder lokale verdoving of onder narcose. Maar dat hoor ik dinsdag bij de anesthesie.

Maar nou is mijn vraag wie heeft die ook gehad en is er aan geopereerd?
Hoelang duurde het herstel ?

Erna_

Re: operatie aan ganglion

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 13:48

Ik ben er een jaar of 10 terug aan geopereerd.
Bij mij zat hij ook een beetje link, maar ik kon wel onder lokale verdoving geopereerd worden.

Na de operatie zat mijn pols en hand echt stijf ingepakt en kreeg ik het advies om er voorlopig niets mee te doen. Maar ja, rechtshandig en dan rechterarm niet mogen gebruiken: aan dat advies heb ik me dus niet erg gehouden.

Of het daardoor komt, weet ik niet, maar ik heb er nog wel heel lang last van gehouden, een paar maanden wel. Ik had een beetje een zeurderig gevoel in mijn pols. Ook kon ik een paar maanden geen zware dingen dragen.
Maar toch, ondanks dat voelde het stukken beter dan vóór de operatie, want toen kon ik op een gegeven moment helemaal niks meer doen met die hand.

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 13:52

Ik heb er een in mijn linkerpols gehad.
Ik ben er 4 of 5 keer aan geopereerd.. Het bleef maar terug komen.. Ik kon nog geen kopje vasthouden, het viel gewoon dwars door mijn hand heen.

Na 4/5 keer opereren werd me verteld dat ik er maar mee moest leren leven. Ik ben toen naar mijn homeopaat gegaan en hij heeft me prima geholpen. Inmiddels is de ganglion al een jaar of 5 weg. Soms blijft de plek gevoelig, zware dingen kan ik nog steeds niet dragen/vasthouden in mijn linkerhand, maar de bult is weg en alle andere dingen lukken wel weer gewoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 18:28

oke bedankt voor de reacties Lachen

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 18:53

Links en rechts zat er een, en beide zaten op een lastige plaats (6 en 8 jaar geleden aan geopereerd). Nu heb ik er eigenlijks alleen nog last van als ik erg veel met mijn handen heb gedaan, daarvoor heb ik van de fysio bepaalde oefeningen meegekregen.

Omdat ik toen nog jong was waren beide operaties onder narcose gedaan en ook beide polsen erg dik ingepakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 19:57

Hoe oud was jij toen Lachen ?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 19:58

8 jaar, operatie aan rechterpols en 10 jaar voor operatie aan linkerpols.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 19:58

oke Ja

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 18:18

Ik ben al 2 keer geopereerd aan een ganglion in mijn linkerhand.
De 1e keer (vorige jaar) was onder plaatstelijk verdoving. Niet zo'n succes want voelde nog erg veel Nagelbijten / Gniffelen
2e keer eind november begin december weer geopeerd, ganglion was terug gekomen, dit keer onder algehele narcose.
De 1e keer kon ik na 3 á 4 dagen weer behoorlijk veel. Alleen de hechtingen beperkte alles een beetje.
De 2 keer hebben ze flink zitten wroeten volgens mij, heb toen toch zeker wel bijna 2 weken last gehad.
Bij mij zat de ganglion telkens heel diep.
Sinds een aantal weken is de ganglion weer terug, krijg binnenkort weer een aantal onderzoeken en dan word er beslist of ze nog een keer willen opereren. Ook dit zal dan weer onder algehele narcose zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 18:36

oke Ja hij zei dat ik toch wel met minstens 2 weken niks kunnen rekening moet houden.
Want ze gaan en die ganglion weghalen en dan een ruimte ergens in mn pols zo maken dat die ganglion eigenlijk niet meer terug gaan komen. Nou goed ze doen hun best maar *LOL*

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 21:37

Ik word in december ook geopereerd aan een ganglion in m´n pols. Best een grote. Hij beknelt het e.e.a. waardoor ik vaak krachtverlies, doof gevoel en tintelingen heb. Ook bij mij zit ´ie diep, je ziet ´m alleen als ik m´n pols gebogen heb.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 21:56

Ik heb deze aan beide handen.
Ze liggen op de rug van mijn handen.
Als ze te groot worden en dus pijn gaan doen, neem ik vochtafdrijvers en ontstekingsremmers, en kan na 2-3 dagen weer geheel normaal functioneren.. en dan zijn ze ook weg..

Opereren vind ik geen optie voor mezelf...

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 12:23

ik moet eigenlijk ook eraan geopereerd worden, maar gezien de rest van mijn polsgewricht wat ook niet goed is zie ik het eigenlijk niet zo zitten, ben bang dat het weinig uithaald of dat ie terug komt.

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 12:25

Ik ben er 4 jaar geleden aan geopereerd!
Had hem op mijn linkerpols zitten & kreeg er steeds meer last van..

Ik ben onder plaatselijke verdoving geopereerd,
prik gehad onder mijn oksel zodat mijn gehele arm verdoofd was!
Herstel was ongeveer een maandje,
daarna kon ik weer alles met mijn pols kwa bewegingen!

Ik heb er ook eentje op mijn rechterpols,
maar dat is maar een kleintje & heb ik gelukkig nog geen last van!

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 12:26

Muzefee schreef:
Ik word in december ook geopereerd aan een ganglion in m´n pols. Best een grote. Hij beknelt het e.e.a. waardoor ik vaak krachtverlies, doof gevoel en tintelingen heb. Ook bij mij zit ´ie diep, je ziet ´m alleen als ik m´n pols gebogen heb.

Lees nu net vorige berichtjes van jullie door,
maar ik heb het dus net zo gehad als dat jij hem beschrijft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 12:28

nou ik ben er gisteren aan geopereerd.
onder narcose geweest. en nu maar zien hoe lang het herstellen is

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 17:39

@ Yvank, hoe zit het met de pijn? Hoelang mag je niks? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 17:48

pijn is nu te doen , maar heb hele zware pijnstillers.
mag 3 weken niks , hechtingen worden er over 2 week uitgehaald en dan hoor ik precies hoelang ik nog niks mag

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 18:12

Brr.... Krijg er de rillingen van. Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 18:14

ach je krijgt van de operatie zelf niks mee tenminste als je onder narcose gaat weet niet of je dat gaat ?

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 18:17

Ik ga niet onder volledige narcose. Tenminste, om mijn part niet, dat heb ik voorlopig ff genoeg ervaren. De operatie kan me niks schelen, enkel het na-gebeuren, hoe dat dit keer weer gaat verlopen. Heb altijd geluk met geen infecties etc.

Heb je er een verband omheen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 18:19

Muzefee schreef:
Ik ga niet onder volledige narcose. Tenminste, om mijn part niet, dat heb ik voorlopig ff genoeg ervaren. De operatie kan me niks schelen, enkel het na-gebeuren, hoe dat dit keer weer gaat verlopen. Heb altijd geluk met geen infecties etc.

ja maar dat mag er morgen af Ja , arts heeft wel gezegt dat je er 2 maand last van kan houden Scheve mond

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 18:20

2 maand? Nagelbijten / Gniffelen Lekker is dat, ik doe zwaar werk, veel tillen etc. Noujah, lukt het niet dan lukt het niet, mijn gezondheid staat op 1. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 18:22

ja idd Ja

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 07:53

Muzefee schreef:

Als jou ganglion idd diep zit, zou ik toch zeker wel gaan voor volledige narcose.
De allereerste keer dat ik geopereerd werd was het ook onder plaatselijke verdoving, en heb liggen janken van de pijn. Het gevoel kunnen ze namelijk niet wegnemen.