ADD?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

ADD?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 22:21

Hallo allemaal,

Ik heb al een tijdje het idee dat er iets aan de hand is met mij aangezien het op school allemaal niet goed gaat, ik een heel slecht concentratievermogen heb(zowel met proefwerken, met huiswerk als met gewone les) etc.

Nou heeft mijn broertje het syndroom van Asperger, en mijn vader misschien ook, maar nou zit ons mam bv. wel eens te grappen van ja die 2 mannen hebben gewoon asperger en jij hebt iets van pdd-nos of ADD ofzo Tong uitsteken(gewoon voor de grap).

Maar nou ging ik vanavond gewoon eens wat lezen, en ik ben eigenlijk toch wel een beetje geschrokken aangezien ik een heleboel 'symptonen' die op internet staan over ADD heel erg herken in mezelf.

BV in dit stukje:
Citaat:
ADD-kinderen worden niet snel opgemerkt omdat ze geen druk (hyper actief) gedrag vertonen. ADD kinderen vertonen in tegenstelling tot ADHD kinderen juist eerder passief gedrag. (Zijn rustig en dromerig) De struikelblokken bij kinderen met ADD wijken zichtbaar af van kinderen met ADHD. Een veel gehoorde opmerking van leerkrachten die een kind met ADD in de klas hebben is “Het zit er wel in maar het komt er niet uit”. Dit is in de meeste gevallen ook waar.

Veel ADDers kunnen zich zonder enige vorm van afleiding niet concentreren op één onderwerp. Dit is onmacht. Het is geen kwestie van wel of niet willen, ADD-kinderen zijn eenvoudigweg minder in staat de vereiste motivatie op te brengen wanneer ze iets doen waar hun interesse niet naar uit gaat. Verveling slaat snel toe, net als interesse in het werk. De hersenen gaan bewust op zoek gaan naar iets dat leuker, spannender of interessanter is.

Met name ADD meisjes lijken meer naar de achtergrond te verdwijnen. Ze zijn verlegen en afwezig. ADD kinderen hebben vaak weinig vrienden, zijn erg gevoellig, trekken zich vaak terug op hun slaapkamer en zijn bijzonder chaotisch. Zij kunnen er slecht tegen wanneer hen een of ander onrecht wordt aangedaan. Vaak voelen deze kinderen zich regelmatig eenzaam en onbegrepen.

Daarvan herken ik gewoon zo ongeveer alles in mijzelf(Behalve dat van 'weinig vrienden', ik heb best wel wat vrienden en kan met de meeste mensen goed opschietenJ). En een vriendin van mij die wel bijna alles van mij weet had ook het idee dat ik dit best wel eens zou kunnen hebben..

Nou wou ik jullie vragen:
Zijn er hier mensen met ADD of mensen die er mee te maken hebben? Zou ik dit ook kunnen hebben of stel ik me gewoon maar aan? Als jullie denken dat ik het zou kunnen hebben hoe kan ik daar dan het beste over gaan praten aangezien bijna niemand weet dat ik écht concentratieproblemen etc heb en ik dit ook eigenlijk heel moeilijk durft te vertellen, zeker aan mijn ouders, ik zou het liefst eerst naar mijn mentor gaan.

Alvast bedankt,

Groetjes, Desiree
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-09-08 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

cas

Re: ADD?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 22:26

hoi Desiree! Een vriend van mij heeft ook ADD, ik vind dat hij een doodnormale jongen is. En ik vind dat dat stukje niet helemaal klopt. Die vriend is hartstikke populair en heeft genoeg vrienden. Hij is heel aardig en heel erg open. Helaas weet ik niet veel van ADD, en ook niks van de symptomen.
veel succes! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 22:32

Oke bedankt! Ja dat ben ik er vergeten bij te zetten, ik heb best wel wat vrienden en kan het ook met bijna iedereen goed vinden enzo

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 23:01

Ik verwijs je graag naar dit topic; [MW] ADD?? waar je je verhaal kunt doen.
Hier dus een slotje Lachen