PAAS afdeling ziekenhuis?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

PAAS afdeling ziekenhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 18:07

Een vriendin van mij wordt volgende week opgenomen op die afdeling maar we vroegen ons eigelijk af hoe het daar zit met de tijd voor jezelf? Is alles ingepland of kan je ook je laptop mee nemen om zelf soms even op de pc te kunnen? Hoe moet je het zien op zon afdeling heeft iemand er hier ervaring mee Lachen

Google konden we niet echt wat mee vinden en de therapeut had er nog weinig over verder verteld. Misschien dat iemand hier er ervaringen mee heeft..Ook hoe met bezoek bijvoorbeeld zit..Lachen

Zou fijn zijn!

Karin

Re: PAAS afdeling ziekenhuis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 18:12

Ik denk dat je de PAAZ-afdeling bedoelt?

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 18:13

Dat zou ook kunnen ik heb eerlijk gezegd het over genomen zoals het mij verteld was Lachen. Misschien dat google het dan wel vind...Maar ervaringen zijn iig welkom !

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 18:14

Mn moeder heeft hier gezeten, 3 maanden lang.
Bezoek was op de bepaalde uren die door het ziekenhuis worden vast gesteld. Ik geloof dat hier niet echt eigen dingen zoals laptop enzo te doen waren. Meer dingen in groepjes, en met psychiater.

Hier in het deventerziekenhuis was de afdeling gewoon grote kamer, in het mindden stond een soort X en dan hadden 4 mensen hun "eigen" hoekje (bed etc) in dat puntjevan de x. Dus niet heel veel prive, maar wel wat.

Als het hier niet zo'n gevoellig onderwerp thuis was, zou ik het vragen, maar ik denk dat je wel snapt dat niet iedereen het er zo over heeft.

Groetjes, veel sterkte en ook voor je vriendin,
Het zou geen makkelijke tijd worden...

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 18:16

Ik denk ook dat je de PAAZ bedoelt, deze afkorting staat voor Psychiatrische Afdeling Algemeen Ziekenhuis. Hier gelden inderdaad andere regels dan in andere stukken zhs. Dit is verschillend en dat zul je dus bij betreffende afd na moeten vragen.
Sommige zhs hebben ook een website met dit soort beschrijvingen dus daar zou je ook nog kunnen kijken.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 18:20

Ze kijken per patient hoeveel prikkels die aan kan. Een vriendin van mij zat er in het begin had ze niks, alleen een eigen slaapkamertje en overdag gezamelijke sportactiviteiten. Toen het wat beter met haar ging mocht ze haar mobieltje bij zich houden en een radio op haar kamer. Nog wat later mocht ze enkele uren per dag van de afdeling en buiten wandelen etc.
Wordt gewoon langzaam opgebouwd.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 18:37

Ik heb op de PAAZ afdeling gezeten. Wat wil je precies weten?
Laptops zijn in principe niet toegestaan, uitzonderingen kunnen.
Je hebt niet zo veel therapie en het bezoekuur is kort maar wel dagelijks. Je hebt natuurlijk opstaan-slaapregels en ze letten op je medicatie. Roken is ook toegestaan in bepaalde ruimltes.
De bezoekuren zijn verschillend,eveneens de activiteiten per afdeling.

Als ik jou was zou ik de PAAZ zien als een 'doorschuifafdeling' of een 'noodopvang'. Verwacht geen intensieve therapie