hoeveel pijn is normaal bij een mens?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

hoeveel pijn is normaal bij een mens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 08:31

Ik ben dus iemand die erg veel pijn kan verdragen,maar hoeveel pijn is nou normaal? Ik zit er nu toch echt goed door heen,ik loop bij de fysio vanwege mijn rug.Ik heb nooit rugklachten gehad,het oordeel van de fysio is,last van heup,bekken rsi gewricht van de rug en een zeer strak bindweefsel.De pijn zit links onderin,staan gaat nog het beste.Zitten is echt een crime, want overeind komen is niet te harden.Slapen is ook zo iets, en van morgen probeerde ik uit bed te komen en de tranen liepen over mijn wangen.Goed smeren en warm houden was volgens de fysio het beste,gisteren heb ik best lang gestaan en dat voel ik goed.PFFFFFFFFF ben er gewoon dood moe van.

ukje

Re: hoeveel pijn is normaal bij een mens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 19:19

Je zegt het zelf al dat je erg veel pijn kan verdragen maar voor iedereen is de hoeveelheid pijn anders. En ik denk dat je hele erge pijn moet hebben gehad om het met iets te kunnen vergelijken. IK hoop voor jouw dat de pijn wat dragelijker gaat worden.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 11:39

Tsja bij ieder mens is dat weer anders. Mijn vriend is fysio en krijgt dus veel mensen over de vloer.
Allochtone mensen hebben over het algemeen een lagere pijngrens en hierbij zie je ook meer psychosomatische klachten.

Geeft je fysio je ook wel eens een bindweefselmassage? Niet dat het lekker is want ik vind het verschrikkelik Haha!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 16:12

Gisteren weer geweest en ook het bindweefsel mee genomen ai ai ai,ik weet nu waar al die pijn vandaan komt.De fysio krijgt binnenkort iemand die stage komt lopen en hij vond dat die stagaire mij moest zien omdat het nogal complex is,mijn rug is er niet best aan toe.Alles zit heel erg vast,dus ja dan is die pijn verklaarbaar.Hij had in die 5 jaar dat hij dit werk doet nog nooit iemand gezien waar van de rug zo vast zit.Dus ik moet hem nu los zien te krijgen, door bv pilates of yoga.

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 16:13

ik snap wat je bedoelt heb ik ook gehad doet vet pijn! ggwoon ffies naar dokter gaan

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 16:14

oo wacht, ik ben blond bezig je loopt al bij de fisio Tong uitsteken
Ik denk gewoon afwachten, bij mij ging het ok vanzelf over, misschien heb je wel iets gebroken..?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 16:15

Ik kom daar inderdaad al,maar de pijn werd steeds erger terwijl het minder had moeten worden.Maar ik heb vandaag een redelijke dag dus ik houd moed.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 16:58

Rugklachten kunnen soms echt een ramp zijn.
Ik zit ook echt muurvast in mijn rug.
Nou verschilt per mens de pijngrens enorm.De één staat al te krijsen bij een splinter in de vinger terwijl de ander fluitend naar de dokter loopt met een flinke hechtwond.
Bij rugklachten is het ook heel belangrijk goed naar je lichaam te luisteren.Ook blijven bewegen om te verkomen dat alles vast gaat roesten.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 20:17

Ik heb juist een hele hoge pijngrens dus ik kan erg veel hebben,maar net ga ik op een speeltoestel buiten in het park mijn dochter geeft een zet en ik ga als een gek draaien,dus voor dat ik me goed had vast gepakt werd ik al gelanceerd.Hilarisch misschien maar ik schrok me rot,het valt mee gelukkig achteraf.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 07:34

Het verergerd als ik bij de fysio geweest ben dus moet ik iets anders gaan doen.Hij gaat kijken wat wel goed is voor mijn rug, ik ga in ieder geval weer naar de sportschool.

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 08:00

ik denk dus ook dat de pijngrens bij elk mens verschilt.
Ik heb van mijn 18 jaar reuma op vingers en pols gewrichten,heb veel verschillende botbreuken gehad,mijn gewrichtskapsels zijn in mijn linkerpols allemaal kapot geweest,gewrichtsbanden gescheurd en kraakbeentje stuk.
Er is daar een botje weggenomen en een boutje ingezet.
Ik heb dus blijvende invaliditeit na een ongeluk met die pols.
Ik zou dus levenslang een brace moeten dragen,en aan de pijnstiller,ontstekingsremmer.
Wel ik doe bijna alles met die pols behalve wringen.
Gebruik een dag of 10 per jaar mijn brace,en neem geen pijnstillers ontstekingsremmer in.
Ook de kinisiste gebruik ik niet meer.
Nu al een 13jaar.
Zeg niet at mijn pols geen pijn doet,maar je wordt het gewend,ende pijngrens wordt beter.
Ik ben landbouwer ,en ons bedrijf is nog bijna alles voederen met de hand(mais scheppen voor 100 koeien)
heb 10 paarden en daar doe ik ook alles zelf bij.
Soms doet het echt pijn,en dan grijp ik een nachtje naar de brace.

Ik kan je een raad geven: Leer leven met de pijn,heb vrede ermee,en als het niet gaat ,neem dan je pîjnstillers,systematich pijnstillers nemen geeft alleen maar gewenning.

Veel sterkte

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 08:14

Afgaande op alleen de titel wil ik dan nog vragen is pijn uberhaupt normaal bij een mens? En wat 'normaal' is weet ik ook niet. Idd verschilt de pijngrens per persoon en behalve dat, pijn is denk ik, erg moeilijk te meten.

Maar wat je schrijft is wel enigzins herkenbaar, vooral dat uit bed komen. Bij mij verlicht de pijn ietsjes door wat zware krachttermen de lucht in te gooien (helpt ook zeer goed bij stoten en snijden - de omstanders schrikken zich een bult maar het helpt wel Haha! ), dus geen wonder dat de kat al beneden is eer ik mijn bed uit ben. Ik rol dus meestal maar half uit bed, laag bed, dus dat kan wel, om dan op mijn knieen heel langzaam omhoog te komen. Vervolgens wordt dan in een heel rustig tempo het lijf iets opgewarmt. Ben een echte diesel, het duurt effe, maar als ik eenmaal loop...

Ik heb zelf reuma (welke soort is nog steeds niet duidelijk, maar waarschijnlijk de combi reuma-psoriasis) wat inhoud dat ik soms gewoon wat pijntjes heb en soms alles echt vet pijn doet, vooral de rug, benen en tegenwoordig ook de armen en soms handen.
En ja, wat is dan normaal? Je went ook aan pijn en stelt je grenzen steeds hoger eer je gaat 'zeuren', dat heb ik tenminste. De gewone dagelijkse pijntjes voel ik amper meer, tenzij ik in een erg negatieve zelfmedelijden hebbende bui ben, pas als het echt zo zeer doet dat ik moeite met ademhalen krijg, of sterretjes zie zeg ik dat ik pijn heb.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 17:11

Hoe ga je dat meten ??? 3 kilo pijn is een lage pijngrens en 6 kilo een hoge. Pijn is pijn denk ik alleen de een piept eerder dan de ander denk ik Lachen Iedereen gaat er anders mee om en pijn is niet te meten of te vergelijken denk ik.

Voor de TS : Neem 2 Ibuprofen en jaag die na met een borrel.. voel je je een stuk beter ( de alcohol in die borrel verdunt je bloed waardoor de pijnstiller sneller werkt en vaak ook wat langer) anders vraag je HA tijdens de behandeling om een goede pijnstiller. Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 17:50

Bij mij is geen pijn normaal Knipoog

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 17:52

bij mij is het pas echt pijn als ik ga huilen, ik kan makkelijk tegen een stootje. Maar laast had ik het in mijn nek en begon echt flink te huilen. Het deed zoon zeer. Dan is het bij mij echt pijn! Als ik ergens een beetje pijn heb negeer ik dat.
Ik denk dat het bij ieder mensen verschilt

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 23:00

ik loop nu 10 maanden rond met iedere dag erge hoofdpijn. Na deze tijd ben ik het normaal gaan vinden. Ik kan op een gegeven moment niet meer denken, gewoone dingen zoals thee zetten wordt gewoon te moeilijk als ik erge hoofdpijn heb.... Meer kan ik eigelijk niet bedenken. Als ik mij zelf snij valt het well mee, maar ik weet er verder niet zo veel over!

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 23:18

Pijn is relatief.. mij kan je niks ergers aandoen dan kiespijn dan wordt ik echt gek van vermoeidheid en ellende.. Ik brak ooit mijn knie dat deed kort veel pijn maar verder bijna niet. Kneuzingen en wondjes geef ik ook niet zo veel om. Maar mijn hoofd of gebit dat nekt me.

het is voor iedereen anders welke pijn je makkelijk en moeilijk draagt

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 10:22

ik weet er alles van! Ik heb ook 3 maanden met rug pijn gelopen en er bijna elke dag jankent kronkelent mee in bed gelegen. Ik loop nu ook bij de fisio en het gaat sinds een week een stuk beter. Ik heb best een hoge pijngrens maar zo lang zoveel rugpijn vond ik niet te harden.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-08 11:31

Het gaat de goede kant op gelukkig,er was geen 1 wevel die mee bewoog maar nu zet ik mijn rug zelf vast en dat is iets wat ik echt niet moet doen.Ik ben het niet gewend bepaalde bewegingen weer te kunnen maken.