Afgaande op alleen de titel wil ik dan nog vragen is pijn uberhaupt normaal bij een mens? En wat 'normaal' is weet ik ook niet. Idd verschilt de pijngrens per persoon en behalve dat, pijn is denk ik, erg moeilijk te meten.
Maar wat je schrijft is wel enigzins herkenbaar, vooral dat uit bed komen. Bij mij verlicht de pijn ietsjes door wat zware krachttermen de lucht in te gooien (helpt ook zeer goed bij stoten en snijden - de omstanders schrikken zich een bult maar het helpt wel
), dus geen wonder dat de kat al beneden is eer ik mijn bed uit ben. Ik rol dus meestal maar half uit bed, laag bed, dus dat kan wel, om dan op mijn knieen heel langzaam omhoog te komen. Vervolgens wordt dan in een heel rustig tempo het lijf iets opgewarmt. Ben een echte diesel, het duurt effe, maar als ik eenmaal loop...
Ik heb zelf reuma (welke soort is nog steeds niet duidelijk, maar waarschijnlijk de combi reuma-psoriasis) wat inhoud dat ik soms gewoon wat pijntjes heb en soms alles echt vet pijn doet, vooral de rug, benen en tegenwoordig ook de armen en soms handen.
En ja, wat is dan normaal? Je went ook aan pijn en stelt je grenzen steeds hoger eer je gaat 'zeuren', dat heb ik tenminste. De gewone dagelijkse pijntjes voel ik amper meer, tenzij ik in een erg negatieve zelfmedelijden hebbende bui ben, pas als het echt zo zeer doet dat ik moeite met ademhalen krijg, of sterretjes zie zeg ik dat ik pijn heb.