Slijmbeursontsteking in mijn pols?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fairytail

Slijmbeursontsteking in mijn pols?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 23:22

Omdat ik i.v.m. mijn studie voorlopig veldwerk moet doen en dus geen dokter kan zoeken in mijn nieuwe stad laat staan
een afspraak maken ben ik benieuwd of iemand met ervaring mij kan verder helpen en misschien tips kan geven voor de komende
tijd dat ik nog niet naar een dokter kan.

Ik heb een poos bij de Chyropractor gelopen voor RSI klachten, verschoven wervels, ribben, heup en achillepees maar heb
nog steeds last van mijn rechter pols. Ik heb er non-stop last van alleen word het tijdens en na bepaalde handelingen erger. Zo heb ik nu al last door dit te typen. Ook een pan naar het gasfornuis dragen doet pijn. Het is een zeurend gevoel echt tussen de hand en de pols. Als ik het probeer te masseren wordt het alleen maar erger.

Omdat ik er in het dagelijks leven al last van heb hoop ik dat iemand tips heeft zodat ik de klachten kan minderen.
Ik ben dus echt niet opzoek naar een online dokter maar gewoon tips Knipoog

Hopelijk kan iemand mij helpen!

MandyR

Re: Slijmbeursontsteking in mijn pols?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 23:27

Mijn tip?
Toch maar even tijd vrij maken om naar een arts te gaan. Je gezondheid is toch wel een beetje belangrijk lijkt mij.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 23:29

Slijmbeurs ontsteking daar lijtk me niet het meest waarschijnlijk omdat er officieel geen echte slijmbeurs zit daar. Wat het zou kunenn zijn is een overbelasting van de pezen, een ganglion (vochtpocket van óf pees óf gewricht) of een beschadiging van het kraakbeenschijfje tussen je (ik geloof ellepijp (ulna iig)) en de hand wotelbeentjes.
Rust werkt vaak goed, je zou kunnen zorgen dat je aan een soort brace komt waardoor je pols meer rust en steun heeft. Waarschijnlijk zal het dan wat beter gaan. Pijn betekent altijd 'stop', dus ga niet door de pijngrens heen.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 23:31

Alvast bedankt voor de tip! Ik zit voorlopig in het veld dus kan gewoon niet naar de dokter. Ik hoop na volgende week een dokter hier te hebben en te gaan.

Qimm: ik heb niet zoveel kennis van het lichaam maar bedankt. Hoe zou ik aan zo'n brace kunnen komen?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 23:44

Ze hebben wel min of meer van die brace dingen bij de kruidvat (bijvoorbeeld) geloof ik, maar dan kun je als nog je pols te veel bewegen (flexibele brace). Ik heb ooit een brace geimproviseerd voor mijn vriend (die had ook zulke klachten als jij) en daar had ik met 2 verfmeng stokjes en een rekverbandje heel wat moois mee gemaakt.
1 stokje aan de binnenkant van de pols en 1 aan de buiten kant. Dat inbandageren (niet strak uiteraard maar gewoon stevig) zo is je pols even immobiel en krijgt dan optimaal rust en toch kun je nog wel wát doen. Hij had hem alleen overdag om op zijn werk, thuis niet meer, want te lang je pols zo houden maakt hem stijf. Na 10 dagen waren zijn klachten vrijwel helemaal weg OK dan!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 23:45

Ik moet ook meteen aan een ganglion denken. Heb ook twee keer last gehad van zo'n ding en er zijn meerdere Bokkers, zoek maar eens met de zoekfunctie op 'ganglion'. Staan ook wel wat handige tips in volgens mij. Ja

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 23:47

Hóeft het niet te zijn natuurlijk Lachen Maar het is zeker een mogelijkheid. dmv een MRI een echo (goedkoper, sneller, makkelijker) kun je uitsluitsel krijgen waarschijnlijk.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 23:48

Bedankt voor de tip! Ik heb zo'n flexibelle brace liggen van toen ik mijn pols zwaar gekneusd had. Als ik die om doe heb ik niet echt t idee dat het werkt. Ga sowieso na de dokter na deze drukke periode!

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 23:50

Ik heb ook ooit eens een ganglion op mijn voet gehad maar, die kwam heel spontaan (binnen een halve dag) opzetten en deed helemaal geen pijn. Het leek erop alsof er bovenop mijn voet onder mijn huid een golfbal zat. In het ziekenhuis hebben ze er toen iets ingespoten en een dag later was het weer weg.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 10:44

Doet mij idd ook denken aan een ganglion.
Ik heb hem op m'n linkerpols zitten ook tussen hand en pols in.
Wat je eens zou moeten doen is je pols buigen en dan op zoek naar een hard rond iets.
Een ganglion kan idd erg vervelend zijn, ik heb de mijne nu al 2 keer operatief laten verwijderen, maar helaas issie er nu weer.
En dus heb ik voor vandaag weer een trip naar het ziekenhuis staan om te kijken wat ze er aan kunnen doen.
Een ganglion kan je operatief laten verwijderen, maar ze kunnen 'm ook leegzuigen met een naald, en dan spuiten ze er iets nieuws in wat de wanden van de ganglion tegen elkaar moet plakken.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 10:56

Ik kan niets ronds en/of hards vinden op of tussen mijn pols.. Het zit ook niet echt op een plek. Het zit tussen mijn hele pols en schiet uit naar mijn elleboog, wijsvinger en duim.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 10:59

Dat de pijn uitschiet kan kloppen, een ganglion kan op zenuwen drukken.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 11:01

Maar is het dan ook zo als ik meer typ de pijn erger wordt, dan een paar uur pijn blijft doen en weer minder wordt? Het lijkt me dat als je een glangion hebt het pijn doet als je hem in die houding hebt en hij tegen een zenuw drukt.. Maar ik ben niet zo'n medisch aangelegt persoon.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 11:09

Het kan verschillen hoor wanneer het zeer doet.
Ik heb er soms last van met autorijden, dan kan ik m'n stuur amper vast houden.
Maar soms ook op de fiets als ik iets te hard over een hobbeltje kom kan het zeer gaan doen.
En als een van de paarden er lomp tegen aan stoot staat dat ook weer voor een paar uurtjes pijn.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 11:40

Bij meer belasting van de pols vult zo'n ganglion meer. = meer druk = meer pijn. Minder belasting, minder vulling minder pijn.