Gestopt met de pil , wanneer ongesteld ?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Shayla

Gestopt met de pil , wanneer ongesteld ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 17:52

Hallo allemaal.

Ik ben sinds 11 weken gestopt met de pil na ruim 10 jaar gebruik.
Na het stoppen ben ik in die zelfde week nog ongesteld geworden (volgens mijn normale cyclus die ik altijd had tijdens de pil)

Omdat mijn vriend (over ong. 3 weken mijn man Knipoog ) en ik beide een kinderwens hebben , hebben we geen voorbehoedsmiddelen meer gebruikt.

Ondertussen ben ik al 10 weken niet meer ongesteld geweest.
Maar zwanger ben ik ook niet (volgens de laatste test van een half uur geleden Knipoog )

Nu is mijn vraag , wanneer zijn jullie weer ongesteld geworden na het stoppen met de pil ?
Ik weet dat het wat langer kan duren dan wanneer je aan de pil bent , maar ik vind het nu wel erg lang gaan duren.

En wanneer is het wijs om contact op te nemen met de huisarts ?

CM_

Re: Gestopt met de pil , wanneer ongesteld ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:55

Contact opnemen met huisarts kan nooit kwaad, maar na 10 jaar is je cyclus helemaal ontregeld. Je echte cyclus kan zelfs jaren nodig hebben in het ergste geval, om weer geheel in orde te zijn.

Je zegt dat je meteen na het stoppen ongesteld bent geworden, dat is normaal, als je stopt met de pil, dan krijg je een doorbraakbloeding.
Of hoe zoiets ook heet. Haha!

Maar neem de tijd, wees geduldig, wacht ff met denken dat je zwanger bent, tot je in elk geval weer een keer echt ongesteld bent geweest Lachen

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:56

Ik ben ook gestopt met de pil en al 6 weken niet ongesteld! dus ik lees even mee (ben maar 4 maanden aan de pil geweest)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:56

Even googlen levert op deze vraag een hele hoop antwoorden op Lachen

Je ongesteldheid kan nog maanden uitblijven, dat is voor iedereen verschillend, dit wil niet zeggen dat je niet vruchtbaar bent, dat is ook verschillend bij iedereen.

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:59

Een vriendin van mij was naar ongeveer 1,5 jaar ook drie maanden ofzo niet meer ongesteld en de dokter zei bij haar dat het normaal was, maar zou voor de zekerheid binnenkort even bellen. Dat zou al genoeg moeten zijn Lachen

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:05

gewoon even bellen met de huisarts, die (of de assistente) zal je vrij snel antwoord kunnen geven op je vraag.
Heb wel vaker gehoord dat het een hele tijd weg kan blijven na het stoppen. het duurt vaak even voordat je hormoonhuishouding weer normaal is.
ik ben begin dit jaar ook gestopt, ook gewoon ongesteld geworden...8 weken daarna nog niets, testje gedaan en het was al raak..
Maar kan ook zijn als je nog maar net zwanger bent dat de test negatief aangeeft terwijl je al wel zwanger bent.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:12