Mantelzorg

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kristie

Mantelzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 13:58

Ik ben bezig met een minor mantelzorg, en ben me er steeds meer in gaan verdiepen.
Mantelzorg is een wereld op zich Knipoog.

Citaat:
Mantelzorgers zorgen langdurig en onbetaald voor een chronisch zieke, gehandicapte of hulpbehoevende partner, ouder, kind of ander familielid, vriend of kennis.

Mantelzorgers zijn geen beroepsmatige zorgverleners, maar geven zorg omdat zij een persoonlijke band hebben met degene voor wie ze zorgen. Mantelzorg is niet de alledaagse zorg voor, bijvoorbeeld de zorg voor een gezond kind.

www.mezzo.nl

Ik ben erg benieuwd naar verhalen, ervaringen van mantelzorgers, (ook om eventueel in een later stadium van mijn minor een intervieuw af te nemen) maar ook van bokkers die juist mantelzorg ontvangen. Hoe ervaren jullie het, is het een last, waaruit bestaat de mantelzorg die je verleent? Ben je de enige mantelzorg of doe je het samen? Waarom doe je het?

Kortom ik ben benieuwd naar verhalen van mantelzorgers en mensen die mantelzorg ontvangen Lachen.

Erna_

Re: Mantelzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 20:02

Ik heb je pb gestuurd.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 21:25

Bij welke opleiding volg je deze minor?

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 21:32

ik heb zelf 8 maanden terug een beroerte gehad, en heb tot 5 maanden terug mantelzorg gehad van mijn vriend en famillie.
gelukkig gaat het nu goed met me en ben ik weer vrij zelfstandig. maar het is een zware tijd geweest voor mij maar ook voor mn vriend die me vreselijk goed geholpen heeft

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 21:42

Ik geef al jaren mantelzorg aan mijn vader die 2 keer een herseninfarct heeft gehad en voorheen mijn moeder die botkanker( ziekte van Khaler) had. Vind dat niet meer dan logisch voor je eigen ouders. Alhoewel het natuurlijk best zwaar is.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 16:24

superlotje schreef:
Bij welke opleiding volg je deze minor?

4de jaars Sociaal Pedagogische Hulpverlening, aan de Hogeschool van Amsterdam.

June en aerdenhout bedankt voor jullie reactie!