help! Zwaar opgezwollen keel met aanslag

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

help! Zwaar opgezwollen keel met aanslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 20:15

Ik ben sinds donderdag grieperig, vrijdag en zaterdag heb ik nokkie gelegen maar zaterdag nacht knapte ik op, alleen mijn keel niet en mn nek niet (is vast geslagen waardoor ik steken krijg in mn hoofd als ik opsta)
ik voel me over het algemeen redelijk alleen mn keel zwelt meer en meer en meer op, de zijkanten blokkeren bijna alles en er is nog een kleine opening, aan de zijkanten zit aanslag, ik knijp elke keer me ogen dicht als ik ga slikken want de pijn is niet te waarderen.

Nu heb ik álles al geprobeerd, zuigsnoepjes, hete snoepjes, sjaals, koude washandjes, gorgelen, thee (véél thee) bad (heel erg veel bad) maar de zwelling en pijn neemt met geen mogelijkheid af komt nog bij dat de achterkant van me tong ook opgezwollen is waardoor ik heel raar praat. ik kan niet hoesten (terwijl ik wel moet dus komt een stom kuchje uit) en niezen.

ik weet het niet meer, paracetemol doet me ook niets... wie komt hier met de supertip?
voordat jullie huisartsenpost gaan gillen, de HAP is gisteren gebeld en vond het niet nodig om me te laten komen moest snoepies zuigen en thee drinken.

Cathelijne

Re: help! Zwaar opgezwollen keel met aanslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:28

Ik zou toch bij de HA aandringen op een afspraak...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:30

Dat klinkt niet heel goed.. steken in je hoofd, nek helemaal vast.. krijg je je kin nog op je borst?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:30

Ik zou toch echt gaan hoor...Dring maar flink aan. Miss is het keelontsteking trouwens?

DanielledBr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:36

Oeh dat heb ik ook een paar weken terug gehad. Ik heb sinds een val ooit een abces in mijn keel gehad en sindsdien ben ik erg gevoelig voor keelontstekingen. Vooral als ik druk ben geweest en moe ben. Ik zou toch echt gaan naar de HA want het klinkt als een flinke keelontsteking en als je niet oppast wordt het nog een abces en daar wordt je echt niet vrolijk van, geloof mij maar Knipoog

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 20:40

Unwritten schreef:
Dat klinkt niet heel goed.. steken in je hoofd, nek helemaal vast.. krijg je je kin nog op je borst?

Ja
het is vooralnaar rechts en links bewegen, zittend is er niets aan de hand, ik heb al magnesium genomen en een dikke sjaal om, en advil gesmeerd, ik zit gewoon helemaal vast, beginselen van een stijve nek alleen ik kan dus me kin wel nog op me borst leggen Ja

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 20:41

bizzybijtje schreef:
Ik zou toch echt gaan hoor...Dring maar flink aan. Miss is het keelontsteking trouwens?

ik denk het wel maar ik ben vorige keer naar de HA geweest met zo;'n verschrikkelijke pijn, ze keek, ja keelonsteking, en vervolgens kon ik weer weg...

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:43

ik denk keelontsteking, gaat wel over vanzelf, maar je kunt ook bij de ha een antibioticum kuurtje halen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 21:36

Beter dat je je kin nog op je borst kan krijgen, was even bang dat het HVO kon zijn. Zou toch nog even contact opnemen met de HAP, die steken in je hoofd erdoor klinken toch niet helemaal lekker in mijn oren Knipoog

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 11:43

xDramaQueen schreef:
bizzybijtje schreef:

ik denk het wel maar ik ben vorige keer naar de HA geweest met zo;'n verschrikkelijke pijn, ze keek, ja keelonsteking, en vervolgens kon ik weer weg...

Ik kreeg een kuur mee en de mededeling dat ik een week me bed niet uit mocht behalve om naar de wc te gaan Verward

(zat overgens een uurtje later weer op0 me paard hoor Knipoog )

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:28

klinkt inderdaad als een fikse keelontsteking. Heb ik vorig jaar ook gehad, mijn keel ging steeds meer dicht zitten en slikken kon ik zo goed als niet meer. Ben ook naar de HA geweest, heb toen pijnstillers en antibiotica gekregen, sloeg gelukkig erg snel aan! Dus toch nog maar even aandringen bij de HA

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 13:43

Zonnebloem schreef:
xDramaQueen schreef:

Ik kreeg een kuur mee en de mededeling dat ik een week me bed niet uit mocht behalve om naar de wc te gaan Verward

(zat overgens een uurtje later weer op0 me paard hoor Knipoog )

ik kreeg niets mee overigens is de pijn al minder geworden en heb al wat vast voedsel gegeten (heb sinds donderdagavond niets meer gegeten) ik heb heel veel boullion gegeten en moet zeggen dat ik daar tot nu toe het meeste van opknap. ben nog steeds erg opgezwollen maar heb net al beetje brood kunnen eten!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 13:45

Unwritten schreef:
Beter dat je je kin nog op je borst kan krijgen, was even bang dat het HVO kon zijn. Zou toch nog even contact opnemen met de HAP, die steken in je hoofd erdoor klinken toch niet helemaal lekker in mijn oren Knipoog

dachten me ouders idd ook, omdat ik ook grieperig was hoge koorts had etc, maar mn nek is veel te soepel daarvoor. ik ben gewoon vastgeroest.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 15:55

de zwelling is helemaal afgenomen en sindsdien heb ik zo'n 4 a 5 keer per dag een hoestbui zo ernstig dat ik soms lucht moet happen, duurt altijd maar paar minuutjes maar daarna ben ik dood en dood op. heb het gevoel alsof het met me keel heeft te maken.

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 10:11

Bel de huisarts! Het lijkt wel alsof je angina hebt... dit had ik vroeger heel vaak. De huisarts raadde me toen juist aan om ijsjes te eten en veel koude dingen. Maar als je zo moet hoesten lijkt het me slim dat je het er niet bij laat zitten... Straks heb je er een longontsteking o.i.d. bij!

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 10:14

Misschien heb je inderdaad Angina, maar Tonsillitis zou ook goed kunnen dat heb ik nu namenlijk ook. Tonsillitis is een ontsteking van de amandelen.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 10:23

Ik heb ook al last van mijn keel, klieren helemaal opgezet, maar ik heb jeuk aan mijn nek heel raar ?