zwanger! :) :@ :( :)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kladruber

zwanger! :) :@ :( :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 16:42

Ik ben zwanger Lachen
Al een poosje, gepland en zeer gewild, maar voel me zo'n nietsnut nu ik minder ga werken (1 dag per week) mamma word en nu al gek word van het thuis zitten.
Ik verdiende best goed en kies er voor thuis te blijven, want ik breng geen baby naar een creche, maar nou zit ik thuis... met de stofzuiger en me stofdoek te wachten tot manlief thuis komt... Kan niet wachten tot de kleine er is, maar wat doe ik tot die tijd.......???

Tips?

(ps ben bezig met me rijbewijs maar dat duurd nog 4 weken)

K_im

Re: zwanger! :) :@ :( :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 16:44

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 16:45

Gefeliciteerd!

Wat kun je doen?
Scrabben-> foto's bewerken en verwerken in schilderijen.
Bokken Knipoog
............... Beetje inspiratieloos ben ik vandaag :S ik zal eens goed nadenken.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 16:45

Tsja, ik zou tegen m'n vent zeggen, ga jij maar minder werken, ik ben echt niet van plan om als moeder-de-vrouw thuis te zitten en het huis aan kant te maken tot ie thuis komt hoor Clown

Gefeliciteerd trouwens! Je zou misschien kunnen beginnen aan een quilt of kleertjes maken voor je kindje?

kladruber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 16:47

imposantje schreef:
Gefeliciteerd!

Wat kun je doen?
Scrabben-> foto's bewerken en verwerken in schilderijen.
Bokken Knipoog
............... Beetje inspiratieloos ben ik vandaag :S ik zal eens goed nadenken.

Daar had me moeder het ook al over. Nou vind ik scrabben nooit zo mooi, zou het wel willen doen op een schilderijlijst maar niet in een boek... morgen misschien even naar de crea beurs in rijswijk...

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 16:52

Alvast brainstormen over
een naam? Dé kamer? Lachen

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 16:53

Misschien meer vanuit thuis werken? Zodat je je wat "nuttiger" voelt.
Je kunt ook lid worden van de tennisclub, alle dagen gaan shoppen, sigaretjes gaan roken met andere huisvrouwen, je vriendinnen bellen en je alsvast gaan verdiepen in een toekomstie nanny. Haha! Dit laatste heeft als bijkomend voordeel dat je straks weer lekker kunt gaan werken. Cool

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 16:55

Een hobby zoeken??
Wat mij erg leuk lijkt als aanstaande moeder (duurt denk ik nog een paar jaar) is om naar spulletjes te gaan kijken.
Natuurlijk doe je dat niet 9 maanden alle dagen in de week.
Een huisdier nemen? Waar je lekker mee bezig kan zijn.
Schilderen, tekenen, boetseren, wandelen..

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 16:55

nikkigioa schreef:
Je kunt ook lid worden van de tennisclub, alle dagen gaan shoppen, sigaretjes gaan roken met andere huisvrouwen, je vriendinnen bellen en je alsvast gaan verdiepen in een toekomstie nanny. Haha! Dit laatste heeft als bijkomend voordeel dat je straks weer lekker kunt gaan werken. Cool

Lijkt me absoluut niet verstandig te blijven/gaan roken als je zwanger bent!
Dus niet echt een goede voorbeeld in mijn ogen Clown

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 16:56

ahahaha, ja het ligt er maar alleemaal aan.
Je kunt natuurlijk ook meer boeken gaan lezen of een thuis cursus doen of inderdaad thuis gaan werken.

Hoe oud ben je eigenlijk?

maar in ieder geval VAN HARTE GEFELICITEERD:D

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 16:59

Zie net in je profiel dat je al dieren hebt. Daar lekker mee bezig zijn. Rijden, wandelen

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 17:00

C_arola schreef:
nikkigioa schreef:

Veel roken = vergrote kans op laag geboortegewicht. Scheelt persen straks! Clown

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 17:00

Gefeliciteerd!
Ik zou ook wat leuks gaan doen.
Ga een cursus doen die een halve dag in bezit neemt qua tijd of neem een huisdier indd. Zoek een hobby zoals: Schilderen, Tekenen, Schrijven etc.
Je kan ook een muziek instrument gaan spelen en les gaan nemen.
Succes in ieder geval!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 17:02

C_arola schreef:
nikkigioa schreef:

Veel roken = vergrote kans op laag geboortegewicht. Scheelt persen straks! Clown[/quote]

En longkanker, groeiachterstand, hersenbeschadiging Clown

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 17:06

Ligt er ook een beetje aan hoe oud je bent? En wat je leuk vind?
Of ga je spullen eens opruimen ofzo Tong uitsteken kijken of er wat tussen zit wat je kan verkopen Nagelbijten / Gniffelen

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 17:10

Wat is er mis met je kind naar de creche brengen? Mijn drie kinderen zijn ook 3 tot4 dagen per week naar het kinderdagbverblijf geweest en zijn nu zeer sociale en zelfstandige kinderen. Als jij ongelukkig thuis bent moet je zeker meer gaan werken. Ik kan er ook niet tegen om alleen maar thuis te zitten, ik had mijn werk ook echt nodig. Voor je kind is het echt niet slecht om naar een creche te gaan. Een ongelukkige moeder die hele dagen thuis is, is ook niet goed voor kinderen.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 17:11

nikkigioa schreef:

Sigaretjes roken? Ze is zwanger... Koe

Euhmz, sja, heb zelf niet echt veel toe te voegen. Weet wel dat een vriendin van me echt niet stil kon zitten, die is een maand van tevoren nog naar de huishoudbeurs geweest Nagelbijten / Gniffelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 17:25

Ik zou gewoon lekker een paar dagen meer gaan werken hoor Knipoog KDV is voor de meeste kinderen echt geweldig. Eventueel kan je daar nog een jaartje mee wachten zodat je van de begindingetjes lekker kan genieten.

Voor nu. Ga lekker schrijven, ben bezig met het kindje in je buik, knutsel wat voor het kamertje, maak kleertjes en dingetjes, maak plannen voor de toekomst, kijk of je een bedrijfje vanuit huis op kan zetten, ga leuke dingen doen met vriendinnen...

Ik ben zelf voorlopig thuismama, en ik vind het soms ook wel erg moeilijk hoor Ja

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 21:35

waarom ben je nu al gestopt met werken, je had beter nog even door kunnen werken en dan na de bevalling minder gaan werken. ( teminste als dat mogelijk is hoor, weet natuurlijk niet waarom je nu al gestopt ben.)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 21:42

Proficiat! Je zou kunnen denken aan wat vrijwilligerswerk? En straks als de baby er is, vermaak je je toch wel Knipoog
Op zich is er niks mis met een KDV, maar ik kan me ook voorstellen dat je dat niet wilt. Ieder zijn eigen keus! Die van mij gaat 2 ochtendjes per week naar een gastouder, de ander zit al op school. Ik ben ook 4 jaar thuisgeweest voor de meiden.

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 21:46

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 21:55

Sorriso schreef:
Euhmz, sja, heb zelf niet echt veel toe te voegen. Weet wel dat een vriendin van me echt niet stil kon zitten, die is een maand van tevoren nog naar de huishoudbeurs geweest Nagelbijten / Gniffelen.

Das toch niet zo vreemd? Ik heb een paar dagen voordat ik beviel de keuken nog geschilderd. Haha!

Ik kan dus ook slecht niks doen, ik had vanaf 38 weken absolute bedrust vanwege een veel te hoge bloeddruk. Maar ja ik kan niet zo goed niksen... Cool
Ik heb een zoontje van nu 11 weken, m'n verlof is al afgelopen, en ik heb nu vakantie. Ik sta eerlijk gezegd te popelen om weer aan de slag te gaan, nog 3 weekjes, dan ga ik 3 dagen per week werken.
Enne, verlof kost je veel geld, ik doe super veel boodschappen, en ga minstens 1 keer per week shoppen, naar de stad, winkelcentrum of gewoon de kruidvat ofzo. Haha!

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 21:57

Samantha_ schreef:
Das toch niet zo vreemd? Ik heb een paar dagen voordat ik beviel de keuken nog geschilderd. Haha!

Ik kan dus ook slecht niks doen, ik had vanaf 38 weken absolute bedrust vanwege een veel te hoge bloeddruk. Maar ja ik kan niet zo goed niksen... Cool
Ik heb een zoontje van nu 11 weken, m'n verlof is al afgelopen, en ik heb nu vakantie. Ik sta eerlijk gezegd te popelen om weer aan de slag te gaan, nog 3 weekjes, dan ga ik 3 dagen per week werken.
Enne, verlof kost je veel geld, ik doe super veel boodschappen, en ga minstens 1 keer per week shoppen, naar de stad, winkelcentrum of gewoon de kruidvat ofzo. Haha!

Ja die kleine Jelle van jou krijgt niks te kort nu mama nog vakantie heeft Vork

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 21:58

Haha!

Je moet wat als je je verveelt he. Knipoog

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 22:08

nikkigioa schreef:
Veel roken = vergrote kans op laag geboortegewicht. Scheelt persen straks! Clown

Lol. Koe Rolleyes

Ts, lekker meekletsen in het topic van Monique! Haha!

Verder lekker bezig met je hobbies, wandelen, misschien een cursus of studie beginnen, lekker op bezoek bij familie/vrienden, spulletjes uitzoeken voor de baby, op de bank met een goed boek, je verdiepen/inlezen over zwangerschap, bevalling en alles erom heen.

Enne, gefeliciteerd trouwens!