Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Ilsiie schreef:Ik heb ook een tijdje fysiotherapie (en hij is daarbij ook soort psycholoog, dus zocht ook de emotionele oorzaak) gehad.
verootjoo schreef:Ilsiie schreef:Ik heb ook een tijdje fysiotherapie (en hij is daarbij ook soort psycholoog, dus zocht ook de emotionele oorzaak) gehad.
Psychosomatisch fysiotherapeut bedoel je denk ik?
Die zou je idd wel heel goed kunnen helpen bij dit probleem. Waarschijnlijk heb je last van spanningshoofdpijn.
verootjoo schreef:Waar zit je hoofdpijn precies in je hoofd? En hoe voelt het?
Heb je het idee dat je veel spanning krijgt door school, of het idee dat je er veel moeite voor moet doen, of dat het je allemaal erg zwaar valt?
Wat doe je zoal op een dag?
Hoe slaap je? Slaap je goed in, en slaap je goed door? Droom je veel? Ben je onrustig in je slaap? Hoe laat ga je naar bed, en sta je op? Wat doe je voor je gaat slapen?
Hoe word je wakker? Ben je dan moe, en hoe voel je je, en wat denk je?
x_Sannee schreef:De hoofdpijn zit het meeste bij mn slapen, ook ietsjes naar achteren en omhoog .
Ik heb niet echt het idee dat ik heel veel moeite voor school. Ik ga naar school en thuis maak ik beetje huiswerk als dat nodig is en dan ga ik tvkijken ofzo of voor school lezen of op bokt
Ik denk dat ik goed slaap niet echt onrustig ik ga rond half10 naar bed en meestal om kwart over 7eruit. Meestal ben ik dan wel uitgerust.
DenK4ever schreef:Heb je toevallig een bril??
Misschien heeft het met je ogen te maken.. dat je op school geconctreerd naar bord moet kijken of lezen...
Ilsiie schreef:Was al bijna bang dat ik de enige 'gek' was met dit probleem..
Ik loop er echter al een stukkie langer mee.. Sinds begin 2e, zit nu begin 5e.. 3 jaar dus..
Bij mij is 't puur spanningshoofdpijn; ik leg(de) de lat voor mezelf erg hoog (doe vwo/gymnasium) waardoor de druk te groot wordt en dat uit zich in hoofdpijn. (dit jaar inclusief misselijkheid)..
Ik ben hiermee naar mijn huisarts gegaan en ik heb toen 2 maanden een antidepressiva geslikt die ook stressverminderend zou moeten werken.. Spul werkte niet stressverminderend maar energieverminderend voor mij, dus ik lag (met de lichtste vorm) om uiterlijk 9 uur knock-out op bed en kwam er om half 8 's morgens pas weer uit.. Toen deze niet tegen de hoofdpijn hielp, heb ik een zwaardere variant gekregen.. Ik lag toen uiterlijk half 8/8 uur op bed, en kwam er half 8 pas weer uit.. Geloof me, ik overdrijf niet..
Dit was ook de oplossing niet (had geen eens energie meer voor huiswerk) dus ik ben hier erg snel weer mee gestopt..
Ik ben ongeveer 1,5 jaar geleden ofzo aan de pil gegaan; hiermee is het (gelukkig) niet erger geworden, maar (helaas) ook niet minder, dit had bij mij geen invloed maar weet niet of het persoonlijk is..
Tot op heden heb ik nog steeds geen oplossing gevonden.. Ik neem zo min mogelijk pijnstillers omdat die punt 1 niet werken, punt 2 wordt je lichaam er op een gegeven moment verslaafd aan..
Daarbij neem ik zo min mogelijk migraine-triggers omdat ik gemerkt heb dat deze 't (voor mij tenminste) wel degelijk erger maken.. Dus: geen chocola, rode wijn (), pinda's en noten, niet extreem veel zout... dat zijn de belangrijkste wel..
Verder draag ik nu weer edelstenen bij me en heb ik altijd Bach Rescue Remedie bij me, dat ik in erge stress situaties dat kan gebruiken en weer tot rust kom zodat het iets af kan zwakken..
Ik heb ook een tijdje fysiotherapie (en hij is daarbij ook soort psycholoog, dus zocht ook de emotionele oorzaak) gehad. Ik spande mijn nekspieren enorm aan, waardoor ik dus onder andere hoofdpijn kreeg. Hij maakte deze los, ondertussen al vragende naar hoe 't emotioneel ging enzo..
Ga nu weer afspraak bij 'm maken omdat 't weer niet lekker gaat..
Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar ik weet precies hoe het voelt helaas.. Je mag me altijd pm'en als je nog vragen hebt ofzo, hoop in elk geval dat 't snel over gaat want dit is niets