weer naar school & weer hoofdpijn

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Limoen

weer naar school & weer hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 20:40

Afgelopen jaar had ik de laatste 3 weken dat we naar school moesten hoofdpijn. Toen we vakantie hadden was het over, maar nu heb ik alweer 10dagen achter elkaar hoofdpijn. Waar kan dit aan liggen en wat kan ik eraan doen ? Het is echt erg vervelend.

Ilsiie

Re: weer naar school & weer hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:02

Was al bijna bang dat ik de enige 'gek' was met dit probleem..

Ik loop er echter al een stukkie langer mee.. Sinds begin 2e, zit nu begin 5e.. 3 jaar dus..

Bij mij is 't puur spanningshoofdpijn; ik leg(de) de lat voor mezelf erg hoog (doe vwo/gymnasium) waardoor de druk te groot wordt en dat uit zich in hoofdpijn. (dit jaar inclusief misselijkheid)..

Ik ben hiermee naar mijn huisarts gegaan en ik heb toen 2 maanden een antidepressiva geslikt die ook stressverminderend zou moeten werken.. Spul werkte niet stressverminderend maar energieverminderend voor mij, dus ik lag (met de lichtste vorm) om uiterlijk 9 uur knock-out op bed en kwam er om half 8 's morgens pas weer uit.. Toen deze niet tegen de hoofdpijn hielp, heb ik een zwaardere variant gekregen.. Ik lag toen uiterlijk half 8/8 uur op bed, en kwam er half 8 pas weer uit.. Geloof me, ik overdrijf niet..
Dit was ook de oplossing niet (had geen eens energie meer voor huiswerk) dus ik ben hier erg snel weer mee gestopt..
Ik ben ongeveer 1,5 jaar geleden ofzo aan de pil gegaan; hiermee is het (gelukkig) niet erger geworden, maar (helaas) ook niet minder, dit had bij mij geen invloed maar weet niet of het persoonlijk is..

Tot op heden heb ik nog steeds geen oplossing gevonden.. Ik neem zo min mogelijk pijnstillers omdat die punt 1 niet werken, punt 2 wordt je lichaam er op een gegeven moment verslaafd aan..
Daarbij neem ik zo min mogelijk migraine-triggers omdat ik gemerkt heb dat deze 't (voor mij tenminste) wel degelijk erger maken.. Dus: geen chocola, rode wijn ( Clown ), pinda's en noten, niet extreem veel zout... dat zijn de belangrijkste wel..

Verder draag ik nu weer edelstenen bij me en heb ik altijd Bach Rescue Remedie bij me, dat ik in erge stress situaties dat kan gebruiken en weer tot rust kom zodat het iets af kan zwakken..

Ik heb ook een tijdje fysiotherapie (en hij is daarbij ook soort psycholoog, dus zocht ook de emotionele oorzaak) gehad. Ik spande mijn nekspieren enorm aan, waardoor ik dus onder andere hoofdpijn kreeg. Hij maakte deze los, ondertussen al vragende naar hoe 't emotioneel ging enzo..
Ga nu weer afspraak bij 'm maken omdat 't weer niet lekker gaat..

Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar ik weet precies hoe het voelt helaas.. Je mag me altijd pm'en als je nog vragen hebt ofzo, hoop in elk geval dat 't snel over gaat want dit is niets Ach gut

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:05

Ik heb dit met slecht slapen. Scheve mond Zodra ik weer naar school ga is het mis, ik slaap wel, maar ik rust écht niet uit.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 21:08

Bedankt voor jullie reacties. Ik geloof niet dat het stress is bij mij want ik heb geen stress. Ik zit in havo 5 maar ik maak me nergens druk om en ik hoef nu ook nog niet veel te doen. Ook slaap ik prima ga niet te laat naar bed. Paracetamol of ibuprofen helpen allebei niet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:10

Waar zit je hoofdpijn precies in je hoofd? En hoe voelt het?
Heb je het idee dat je veel spanning krijgt door school, of het idee dat je er veel moeite voor moet doen, of dat het je allemaal erg zwaar valt?
Wat doe je zoal op een dag?
Hoe slaap je? Slaap je goed in, en slaap je goed door? Droom je veel? Ben je onrustig in je slaap? Hoe laat ga je naar bed, en sta je op? Wat doe je voor je gaat slapen?
Hoe word je wakker? Ben je dan moe, en hoe voel je je, en wat denk je?

Ilsiie schreef:
Ik heb ook een tijdje fysiotherapie (en hij is daarbij ook soort psycholoog, dus zocht ook de emotionele oorzaak) gehad.

Psychosomatisch fysiotherapeut bedoel je denk ik?

Die zou je idd wel heel goed kunnen helpen bij dit probleem. Waarschijnlijk heb je last van spanningshoofdpijn.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 11-09-08 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:16

verootjoo schreef:
Ilsiie schreef:
Ik heb ook een tijdje fysiotherapie (en hij is daarbij ook soort psycholoog, dus zocht ook de emotionele oorzaak) gehad.

Psychosomatisch fysiotherapeut bedoel je denk ik?

Die zou je idd wel heel goed kunnen helpen bij dit probleem. Waarschijnlijk heb je last van spanningshoofdpijn.

Dat was 'm idd Vork
Was de naam even kwijt Bloos

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 21:25

verootjoo schreef:
Waar zit je hoofdpijn precies in je hoofd? En hoe voelt het?
Heb je het idee dat je veel spanning krijgt door school, of het idee dat je er veel moeite voor moet doen, of dat het je allemaal erg zwaar valt?
Wat doe je zoal op een dag?
Hoe slaap je? Slaap je goed in, en slaap je goed door? Droom je veel? Ben je onrustig in je slaap? Hoe laat ga je naar bed, en sta je op? Wat doe je voor je gaat slapen?
Hoe word je wakker? Ben je dan moe, en hoe voel je je, en wat denk je?

De hoofdpijn zit het meeste bij mn slapen, ook ietsjes naar achteren en omhoog .
Ik heb niet echt het idee dat ik heel veel moeite voor school. Ik ga naar school en thuis maak ik beetje huiswerk als dat nodig is en dan ga ik tvkijken ofzo of voor school lezen of op bokt Knipoog
Ik denk dat ik goed slaap niet echt onrustig ik ga rond half10 naar bed en meestal om kwart over 7eruit. Meestal ben ik dan wel uitgerust.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:29

Heb je toevallig een bril??

Misschien heeft het met je ogen te maken.. dat je op school geconctreerd naar bord moet kijken of lezen...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:32

x_Sannee schreef:
De hoofdpijn zit het meeste bij mn slapen, ook ietsjes naar achteren en omhoog .
Ik heb niet echt het idee dat ik heel veel moeite voor school. Ik ga naar school en thuis maak ik beetje huiswerk als dat nodig is en dan ga ik tvkijken ofzo of voor school lezen of op bokt Knipoog
Ik denk dat ik goed slaap niet echt onrustig ik ga rond half10 naar bed en meestal om kwart over 7eruit. Meestal ben ik dan wel uitgerust.

Klinkt niet echt alsof je veel last van stress hebt nee Knipoog En je slaapt ook lang genoeg. De pijn zit wel in het gebied waar de nekspieren pijn uitstralen. Zou eigenlijk moeten zien hoe je houding is Lachen Spanningshoofdpijn hóeft namelijk niet van stress te komen.
Heb je wel eens het gevoel dat je nek stijf is? Of voel je wat anders in je nek?
Lijkt het wel eens alsof je hoofd er een beetje los op zit, alsof ie er zomaar vanaf kan vallen?

Hoe verloopt je hoofdpijn? Zie je een verband met de pijn nadat je bv hebt gelezen, of heb gecomputerd? Heb je wel eens een trekkend gevoel achter je ogen? Hoe reageer je op sterk zonlicht?
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 11-09-08 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:34

Als ik je verhaaltje lees, moet ik gelijk aan mezelf denken ;

Toen ik in mijn examenjaar zat & een zware stage tegelijkertijd liep!
Hiervoor bij HA geweest & ook later de fysio..
Was spierspanningshoofdpijn..

In drukke/stress perioden krijg je daar vaak last van,
helaas was het bij mij zo dat paracetamol en dergele niet hielp..
Het enige wat bij mij hielp was plat liggen/slapen of naproxen!

Mocht je ermee blijven lopen, twijfel niet om naar je HA te gaan!
Heeft het niks met je ogen te maken, wat natuurlijk ook nog kan,
en komt er toch spierspanningshoofdpijn uit dan wordt je vaak
doorgestuurd naar de fysio voor massages & oefeningen..

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 21:36

Nee ik heb geen bril. De vorige keer dat ik zolang hoofdpijn had ben ik naar pearl gegaan heb ik mn ogen laten opmeten. Ik ben toen ook naar de HA geweest die zei dat het met mn holtes had te maken daar had ze me een spray voor gegeven. heb ik gebruikt maar hielp niet.

Ik heb vrijwel nooit last van mn nek.
Ik heb ook niet de hele tijd hoofdpijn soms is het even over maar het is wel bijna de hele dag. Soms heb ik wel het gevoel of die spieren achter mn ogen te kort zijn ofzo dan zit daar een heel raar zeurend gevoel maar dat heb ik niet elke dag. Tja en bij sterk zonlicht knijp ik gewoon mn ogen halfdicht Knipoog

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:37

Ik dacht ook meteen aan spanningshoofdpijn, maar dat kan ook komen door iets met je nek & nekspieren (hoeft niet per se van stress te komen dus).
Anderzijds heb ik ook voor dat de lokalen niet genoeg verlucht zijn en daarvan hoofdpijn krijg. Dus vragen om het raam te openen als dat het geval is. Lachen

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:38

had dit pro bleem vorig jaar.
heel veel pijnn met eten voelde precies waar me eten lang ging.
na de dokter was het stress
heelveel rustig aan doe
weet niet of je en enige paard heb maar paardrijden laag pitje , dat je gwn rustig blijft .

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:39

DenK4ever schreef:
Heb je toevallig een bril??

Misschien heeft het met je ogen te maken.. dat je op school geconctreerd naar bord moet kijken of lezen...

indd. daar dacht ik ook aan. Gewoon eens 's ochtends en 's middags je ogen laten meten. Als het afwijkt van elkaar door het ziekenhuis laten meten, met die speciale druppels. Misschien heb je een kleine afwijking, die niet ernstig is, maar wel een cylinder afwijking. Daar krijg je hoofdpijn van. Bij nekklachten eens naar een chiropractor gaan.
Dat laatste heeft bij mij wel wat geholpen na 10 jaar hoofdpijn. Ook ik heb alle pillen gekregen van mr. dokter, maar als je nekwervels scheef staan, werken die niet echt Koe

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:41

Het zou toch aan je ogen kunnen liggen. Mijn dochter had hetzelfde, ogen opgemeten en afwijking ws te klein voor een bril. Nu dezelfde klachten en elders hebben ze uitgebreid doorgevraagd. Ligt waarschijnlijk toch aan computerschermen en het glimmende whiteboard op school. Ze krijgt nu een 'computerbril' om het beeld rustiger te maken voor haar ogen. Ik kan me trouwens herinneren dat zo'n 20 jaar geleden een collega ook een 'computerbril' aangemeten kreeg. Het schijnt met je oogbewegingen te maken, de oogspieren dus en het steeds weer focussen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:42

Zie net dat je altsax speelt. Wat voor draagband heb je daarvoor? En hoevaak speel je?
Heb je een goede ademhalingstechniek?

Ventilatieprobleem wat fiekhe zegt zou ook heel goed kunnen Ja

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:42

Ik heb hier echt ontzettende last van.
Heb vanaf de kleuters een bril gehad tot groep 7, toen een jaar niets, ging goed, en toen in groep acht weer een half jaar lenzen, dat ging echt niet dus nu weer niets, maar ik heb toch zoo'n pijn in m'n hoofd.. Echt niet normaal Scheve mond
Ook heb ik steeds dat ik me heel duizelig voel en me dan vastgrijp aan iets, om niet te vallen..
Ik ga nu weer lenzen proberen, mijn moeder denkt dat het of aan mijn ogen ligt, of aan niet genoeg drinken, maar ik weet echt niet wat ik moet doen..

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:43

En nog een mafkees meld zich!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:47

Ilsiie schreef:
Was al bijna bang dat ik de enige 'gek' was met dit probleem..

Ik loop er echter al een stukkie langer mee.. Sinds begin 2e, zit nu begin 5e.. 3 jaar dus..

Bij mij is 't puur spanningshoofdpijn; ik leg(de) de lat voor mezelf erg hoog (doe vwo/gymnasium) waardoor de druk te groot wordt en dat uit zich in hoofdpijn. (dit jaar inclusief misselijkheid)..

Ik ben hiermee naar mijn huisarts gegaan en ik heb toen 2 maanden een antidepressiva geslikt die ook stressverminderend zou moeten werken.. Spul werkte niet stressverminderend maar energieverminderend voor mij, dus ik lag (met de lichtste vorm) om uiterlijk 9 uur knock-out op bed en kwam er om half 8 's morgens pas weer uit.. Toen deze niet tegen de hoofdpijn hielp, heb ik een zwaardere variant gekregen.. Ik lag toen uiterlijk half 8/8 uur op bed, en kwam er half 8 pas weer uit.. Geloof me, ik overdrijf niet..
Dit was ook de oplossing niet (had geen eens energie meer voor huiswerk) dus ik ben hier erg snel weer mee gestopt..
Ik ben ongeveer 1,5 jaar geleden ofzo aan de pil gegaan; hiermee is het (gelukkig) niet erger geworden, maar (helaas) ook niet minder, dit had bij mij geen invloed maar weet niet of het persoonlijk is..

Tot op heden heb ik nog steeds geen oplossing gevonden.. Ik neem zo min mogelijk pijnstillers omdat die punt 1 niet werken, punt 2 wordt je lichaam er op een gegeven moment verslaafd aan..
Daarbij neem ik zo min mogelijk migraine-triggers omdat ik gemerkt heb dat deze 't (voor mij tenminste) wel degelijk erger maken.. Dus: geen chocola, rode wijn ( Clown ), pinda's en noten, niet extreem veel zout... dat zijn de belangrijkste wel..

Verder draag ik nu weer edelstenen bij me en heb ik altijd Bach Rescue Remedie bij me, dat ik in erge stress situaties dat kan gebruiken en weer tot rust kom zodat het iets af kan zwakken..

Ik heb ook een tijdje fysiotherapie (en hij is daarbij ook soort psycholoog, dus zocht ook de emotionele oorzaak) gehad. Ik spande mijn nekspieren enorm aan, waardoor ik dus onder andere hoofdpijn kreeg. Hij maakte deze los, ondertussen al vragende naar hoe 't emotioneel ging enzo..
Ga nu weer afspraak bij 'm maken omdat 't weer niet lekker gaat..

Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar ik weet precies hoe het voelt helaas.. Je mag me altijd pm'en als je nog vragen hebt ofzo, hoop in elk geval dat 't snel over gaat want dit is niets Ach gut

ik heb (chronische)spanningshoofdpijn.. maar ik weet niet naar wat voor huisarts jíj gegaan bent.. maar ík ben zelfs naar de hoofdpijnpoli geweest (zo heet dat ja Vork ) en die heeft mij door gestuurd naar cesar therapie en dát krijg ik nu! want dat komt doordat je een slechte houding hebt etc en de meeste mensen hebben dat wel (zitten al slecht) maar sommige hebben 't geluk dat ze er geen last van hebben.. ik dus wel... en inderdaad in de vakantie heb ik er geen last van.. want dan zit ik niet van 9 tot 5 alleen maar op school achter een tafeltje te werken.. en dus de hele tijd aan 't zitten met een kromme rug een gebogen nek en dáar krijg je die hoofdpijn van! en geen idee of dat voor de ts ook geld maar ik zou sowieso cesartherapie aanraden Ja (of mensendieck er is niet meer zoveel verschil geloof ik)

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 21:48

Ik speel idd altsax, een nekdraagband maar heb er nooit last van. ik speel eigelijk bijna niet 8) op maandag avond repitie van orkest en op woensdag avond 20 minuutjes les. EN heel soms eens doordeweeks even oefenen. VOlgens mij is mn ademshaling techniek wel goed daar is al eens naar gekeken omdat ik een paar jaar geleden aangespannen luchtwegen had en daarvoor een puf had gekregen. We hebben op zich weleen oud school gebouw maar de leraren houden er rekening mee en hebben altijd zoveelmogelijk ramen open.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:49

Als je zegt dat het geen spannings-, stresshoofdpijn is dan heb ik nog een paar vragen.
Hoe is het met de andere leerlingen en docenten?
Hebben die er ook last van?
Als dat zo is zou er eens wat beter naar de ventilatie en luchtcirculatie gekeken kunnen worden. Dat wil ook al vaak iets schelen.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 21:50

Nee ik ken niemand uit mn klassen die ook hoofdpijn heeft.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:51

het eerste waar ik gelijk aan moet denken als ik dit lees is: het TL licht
op scholen en bepaalde gebouwen hebben ze felle TL lampen
zo ook op mijn werk.....en dat schijnt bij veel mensen deze klachten te veroorzaken
de oplossing: een bril met gele glazen(bijv een zonnebril)
veel van mijn collega's hebben er baat bij
en baat het niet dan schaad het niet Haha!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 22:41

ohja ik zie nu (pas) dat je zegt dat je geen last van je nek hebt en dat het maar af en toe is. Maar dat had ik in het begin ook dat ik er af en toe last van had en zelfs later (toen ik het heel erg had) had ik geeneens last van m'n nek Clown en de HA had dus niet eens door dat ik dus spanningshoofdpijn had omdat ik zei.. 'last van m'n nek? nee hoor!' en zelfs toen die dus een beetje in m'n nek duwde zeg maar.. 'doet dit pijn, heb je hier last van?' zei ik nog dat ik niks merkte.. Vork

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 22:46

Zit ook te denken aan het licht, lichtinval of de lucht.
Mischien is er iets veranderd verf laminaat, zeil waar je niet tegen kunt.