na 4 maanden nog last van kneuzing?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

na 4 maanden nog last van kneuzing?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 15:06

Ongeveer 4 maanden geleden heb ik mijn pink gekneusd, (paard wilde de stal uit rennen en ik wilde hem tegenhouden, en hoe het precies ging weet ik niet maar opeens klapte mijn pink dubbel, helemaal naar achteren tegen mijn hand aan)
Ik dacht dat ik hem voelde kraken maar omdat ik hem nog wel gewoon kon bewegen zal hij wel gekneusd zijn geweest.
Hij is een week ongeveer formaat knakworst geweest en mooi paars, maar dit trok langzaam weg.
Ik heb wel vaker iets gekneusd, maar dat was meestal na max 2 maanden wel weer zo goed als over, maar nu zijn we 4 maanden verder en nu heb ik er nog steeds last van, en daar waar je pink overgaat in je hand zeg maar is ie nog wat blauw, niet dik meer. Kan er gewoon weer alles mee doen trouwens, maar het doet gewoon nog echt goed zeer.
Weet iemand of dit normaal is?
(voor een simpele kneuzing ga ik niet naar HA en denk niet dat het na zolang nog zin heeft om te gaan )
Bedankt alvast

arabianwoman

Re: na 4 maanden nog last van kneuzing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 15:15

ha dit is zo herkenbaar.ben ongeveer een jaar geleden op een onwijse stomme manier van mijn paard gevallen Bloos en ook op mijn pink.ook dubbel en later dik en blauw .ben er niet mee naar de dokter geweest en heb er nu ook geregeld last van maar ja wat het is,is voor mij ook een vraagteken.ben benieuwd,ga dit topic maar volgen.. groetjes edith

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 15:19

ik had een keer een motorongeluk gehad, handvat in mn hand gekregen dus flink dik en pijn. Niet naar de HA geweest maar na een half jaar nog steeds pijn dus toch even heen. Foto gemaakt en ja hoor, gebroken geweest! Na een half jaar fysiotherapie heb ik nergens last meer van, terwijl ik eerst bij elke beweging pijn had.
Als ik jou was zou ik dus zeker even naar de HA gaan, een kneuzing moet nu wel flink minder of zelfs over zijn!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 15:21

Het is niet vreemd dat je er nog last van hebt.

Ik heb 7 maanden geleden een ongeluk gehad, daarbij mn knie (zeer) zwaar gekneusd.
Ik slik (nog steeds) elke dag pijnstillers, mijn knie is ook mog steeds blauw. Kneuzingen zoals de mijne komen weinig voor, meestal breekt het dan.
Bij zulke kneuzingen kan het rustig tussen de 6 en de 18 maanden duren voordat de pijn helemaal weg is. Daarna kan het nog lange tijd (som voor altijd) gevoelig blijven en is het kwetsbaarder.

Omdat de kneuzing bij mij aan de binnekant van mn knie zit is er zelfs de kans dat de plek altijd (zeer) gevoelig blijft. Zodanig dat elke keer als ik met mn knie ergens tegenaankom het flink piujn doet.

Of ik ooit nog normaal kan paardrijden is en blijft voorlopig nog de vraag. Ik mag nu al vanaf 9 feb absoluut niet sporten. Eind oktober mag ik weer naar het ziekenhuis voor een nieuwe MRI om te kijken of er al verbetering in zit... Dan hoor ik verder hoe en wat.

Maar het is dus niet vreemd dat je er "al" 4 maanden last van hebt

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 15:23

Ik heb nog last van een 7 jaar oude kneuzing.

Er is eens een KWPNer op me gaan staan, vlak naast m'n ruggegraat. M'n ribben rondom doen soms nog pijn als ik weer een smak gemaakt heb of verkouden ben (veel hoesten enzo). Ben toen rondom op de foto geweest en er was niets gebroken. Heb wel 2 dagen op de IC gelegen en 8 dagen ziekenhuis in totaal, had overal inwendige bloedingen.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 15:34

Dus ik heb nog ff te gaan. Knipoog
Omdat een kneuzing bij mij meestal toch na een week of 8 wel weg is maakte ik me een beetje zorgen...

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 15:41

Zonnebloem schreef:
Dus ik heb nog ff te gaan. Knipoog
Omdat een kneuzing bij mij meestal toch na een week of 8 wel weg is maakte ik me een beetje zorgen...

Hangt ervanaf hoe ernstig de kneuzing was.
Jou pink is weer dun, mijn knie is de eerste 2 maanden extreem dik geweest, en nu nog steeds dikker dan de andere.
Ik heb vocht tussen mn bot en de kapsels inzitten, en vocht tussen mn banden en mn ... (geen idee meer wat), waardoor mn knie dus nog steeds dik is.

Ik hoop voor je dat je snel van de pijn af bent. tip: over belast het niet, als iets zeer doet (een bepaalde beweging) kan je die beter voorlopig even niet meer maken.
Pijn is een teken van overbelasting zeg ik dan maar.

Ik weet hoe het is, en vooral hoe moeilijk het is om binnen de pijngrenzen te blijven. Ik ben het na 7 maanden ook zat dat ik (nog steeds) aangepast werk heb. Maar zo ben ik niet elke dag mn knie aan het overbelasten

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 16:00

2 jaar geleden mijn pols gekneusd wel op huisartsenpost geweest, geen foto gemaakt, heb ik ook nog last van.
In februari mijn enkelbanden gescheurd en kan nog steeds niet fatsoenlijk lopen.
Kneuzing duurt vaak heel lang voordat het helemaal over is.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:27

Ik heb 4 jaar geleden mijn arm ook zwaar gekeusd gehad van de trampoline daar heb ik inderdaad ook nog heel lang last van gehad.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:55

4 jaar last van mijn zeer zwaar gekneusde enkel gehad, maar ging ook niet echt heel erg goed daar mee om. Ben te snel weer gaan paardrijden, rennen en geen wisselbaden (voor enkel) genomen.. Tsja

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 06:43

MoonChloe schreef:
4 jaar last van mijn zeer zwaar gekneusde enkel gehad, maar ging ook niet echt heel erg goed daar mee om. Ben te snel weer gaan paardrijden, rennen en geen wisselbaden (voor enkel) genomen.. Tsja

tsja ik zat 5 dagen later ook weer op het paard Gestoord
En heb gelijk de volgende dag (wel moeizaam) uitgemest.
Nou ja dan zal het wel vanzelf overgaan, het heeft geen zin meer om nu nog naar HA te gaan. (die gaat toch alleen maar schelden als ie merkt dat ik weer wat doms gedaan heb Tong uitsteken )

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 09:48

Haha! Ik ken het, daarom ga ik met zulke klachten ook niet naar HA. Hij gaat dan vast vragen hoe het komt etc.. Nahh laat maar..

Maar wat waarschijnlijk wel goed helpt is een bak met koud water en een bak met warm water en je hand eerst in koud water houden (1 min) en dan 1 min in warm water en weer 1 min in koud water, zo ga je eventjes door. Is heel goed voor doorbloeding en dan gaat de 'vuil' ook weg uit je pink.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 09:51

thanx voor de tip, als ik straks bij de paarden ben geweest ga ik het proberen.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 16:53

ong. 4 jaar geleden heb ik een grote kwpn-er op m'n kleine teen gehad die ook nog is omdraaide(en had dus het volle gewicht op m'n teen) Verdrietig Ging ook weer goed, maar een jaar daarna werd m'n teen weer paars(het deed geen pijn.) Ben toen wel naar de HA geweest en toen zijn er voor de zekerheid ook foto's gemaakt om te kijken of er geen zenuw klem zat. Dit was niet het geval, maar ik heb hierdoor wel last van wintertenen.

MoonChloe schreef:
Maar wat waarschijnlijk wel goed helpt is een bak met koud water en een bak met warm water en je hand eerst in koud water houden (1 min) en dan 1 min in warm water en weer 1 min in koud water, zo ga je eventjes door. Is heel goed voor doorbloeding en dan gaat de 'vuil' ook weg uit je pink.

Dit is denk ik wel een goede tip

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 20:43

Ik heb ook al jaren na een kneuzing nog last.. na veel onderzoek bleek dit uiteindelijk een chronische botontsteking te zijn, dus dat kan ook nog Knipoog

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 20:47

Vorig jaar november ringvinger zwaar gekneusd (zaten barstjes in het bot). Nu nog altijd last van vinger.
Functioneert niet helemaal en buigt soms niet met rest mee. Met resultaat dat ik vinger opnieuw kneus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 20:47

ik heb al bijna 1,5 jaar last van mijn enkel, daar is een paard op gaan staan, en die zette nog even lekker af in het water.. auw! 2 keer bij de huisarts geweest, daar bleek dat er weefsel beschadigt is/was.. op sommige momenten heb ik er heel veel last van, en dan trekt het door naar mijn bovenbeen, op andere momenten heb ik er helemaal geen last van, wel ga ik heel snel door mijn enkel, ik hoef maar verkeerd te draaien, of mijn voet neer te zetten en dan is het al mis..
misschien is het toch handig om even naar de HA te gaan (die verklaarde mij voor gek dat ik met een paard ging zwemmen maar goed) mocht het toch een breuk geweest zijn, dan kunnen ze dat iig zien..
edit: ik ben ook pas een half jaar nadat het gebeurd is heen gegaan, en mijn HA deed daar helemaal niet moeilijk over.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-09-08 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 20:49

is je pink ook bijna zwart geweest?? Ik ben vorig jaar januari wat slordig van een paard afgestapt en toen heeft mijn duim gedaan wat jij bij je pink beschijft. Nadat het blauw was is ie toen 2 dagen later (bij het opruimen van de strijkplank) nog eens omgeklapt en toen werd het zwart. Ook op de foto geweest ...niet gebroken, volgens de fysiotherapeut was het zeker een kapselscheuring ( kenmerkend voor kapselscheuring is dat het zo blauw wordt dat het zwart lijkt ...zei hij). Nu ruim anderhalf jaar later "knakt" het gewricht nog steeds meer dan normaal en het is ook nooit meer zo flexibel geworden als normaal.Kan hem wel gewoon gebruiken zonder last

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 20:52

Ik ben ooit in groep 7 op de basisschool met gym van een klimrek gevallen, heb inmiddels groep 7 en 8 gehad, 4 jaar middelbare school en zit nu in de 2de van mijn mbo opleiding, mijn schouderblad doet nog altijd zeer als ik teveel doe! heb er meer dan een jaar echt pijn aan gehad.. Nu na 8 jaar nog steeds af en toe!

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 20:13

kan zijn dat de spieren een behoorlijke klap gekregen hebben, waardoor je er nou nog last van kunt hebben..
ik heb begin van het jaar gehad dat me paard tegen de zeikant van me been gesprongen is en op me voet belande.. resultaat was flinke kneuzing in me voet en flinke zware kneuzing aan me been (net boven de enkel) heb er nou nog regelmatig last van

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 22:03

Ik heb mijn beide polsen al gebroken en ontelbare keren gekneusd gehad, maar nogsteeds heb ik er met regalmaat last van. Ik heb er braces voor aangeschaft, en dat biedt wel een oplossing Lachen

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 11:05

Vorig jaar oktober mijn pink tussen de deur en muur gehad (paard viel tegen de deur aan, waarop die met een rotknal tegen de muur knalde, met mijn pinkie ertussen). Hij is 2 dagen formaat mega geweest, daarna werd het alsnel minder, en ik kon hem toen ook gewoon bewegen, dus niet gebroken leek mij.

Inmiddels een jaar later, en hij speelt nog steeds op. Vooral als het wat kouder is nu als ik bv savonds naar huis fiets. Verder zit hij af en toe 'vast' en moet ik hem even knakken. Om te knakken is echt MEGA pijnlijk, maar daarna kan ik hem iig weer normaal beweging zonder pijn.

Tja, gewoon mee leren leven, of het moet echt belemmerend zijn nog steeds, dan zou ik nog wel even naar de HA gaan. Je weet maar nooit, misschien ehb je wel een bot scheurtje of iets (zegt de miep die ook niet naar de HA meer gaat Clown)

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 11:50

het lijkt wel erger te worden weer Verward
Vooral met rijden is ie vervelend...
Als ik er van bovaf op duw (asdruk) doet ik ook erg zeer...

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 11:53

Ik heb ooit eens vergelijkbaar met mijn pink tussen de hondenriem gezeten toen onze hond ineens wegstoof (vraag me niet hoe die pink daar tussen kwam, geeeen idee Haha! !) en ik heb er dik een jaar last van gehad. Vermoedelijk is ie eerst uit de kom geschoten ofzo, want toen ik hem terugtrok uit schrik en meteen boog hoorde ik zo'n droge knak... ieks.. Daarna werdt ie heel dik en warm, maar tegen de tijd dat wij het bos uit waren was ie alleen nog dik. En dat is ie vrij lang gebleven. Deed op zich niet zo heel veel pijn, niet genoeg om naar de dok te gaan, en nu is het over en kan ik hem weer als vanouds gebruiken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 17:52

Is idd niet zo heel raar Knipoog

Je hebt kneuzingen in verschillende gradaties. Misschien is deze iets erger dan je andere kneuzingen. En daarbij heb je bij dit ongelukje kans dat er pezen bij betrokken zijn, dat herstel duurt sowieso 6 maanden voor je er iets mee kunt Knipoog