Het slapen ben ik nou gek?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kensha

Het slapen ben ik nou gek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 11:53

Okay het klinkt misschien voor mij beetje gek maar sinds een tijdje terug van vakantie wilde ik al posten.

We zijn sinds kort met groep van 4 naar Spanje geweest.

Nu is het zo dat ik echt gewoon elke ochtend alle 3 de personen moest wekken.

We gingen meest rond 23.30 naar bed en ik werd telkens zonder wekker wakker rond 7.30 en dan was het altijd nog een half uur wachten om de rest te wekken voor de ontbijt.

Nu vraag ik me af of die mensen vrij slecht geslapen hebben want je kon ook zien ze wel beetje gebroken waren als ze uit kamer kwamen Clown terwijl ik zelf daar geen last van heb en we hebben ongeveer alles hetzelfde gedaan....[oja alle bedden waren hetzelfde]

Karin

Re: Het slapen ben ik nou gek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:55

Die mensen hebben gewoon óf meer slaap nodig dan jij óf ze hebben een ander ritme. Knipoog

Of jij bent gewoon zo geprogrammeerd dat je 'voor de wekker wakker wordt'. Haha!

Geen mens is hetzelfde als het om slaappatronen gaat. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:56

Inderdaad, jij strak bioritme dat je wakker wordt na 8 uur slaap of om een bepaalde tijd, zij wellicht minder. Jij misschien ontzettend ochtendmens, die anderen waarschijnlijk minder...

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 12:02

Het zou best wel eens kunnen hoor.

toen we naar Spanje gingen had ik totaal niet kunnen slapen en ik voelde dat mijn lichaam kei hard aanhet demonsteren was dat die wilde slapen. Om 8 uur voelde ik me inene meer wakker dan ik was in de nacht.

Bij terugkeer precies hetzelfde kwamen pas om 3 uur in de nacht op schiphol aan. [hadden vertraging] Dan naar huis en om 4 uur geslapen en om 11 uur was ik alweer klaar en klaar wakker...

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 12:05

ik ben net zo hoor,heb gewoon weinig slaap nodig.
Kan rustig gaan stappen,om 5 uur erin en om 8 uur ben ik weer klaar wakker.

ik vind het juist wel lekker,als je die andere om je heen ziet brak en gebroken.
Ben blij dat ik altijd fit ben Haha!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 12:06

Ik vind het feit dat je iemand wakker maakt in zijn vakantie en dan ook nog wel zo vroeg toch lichtelijk schandalig (tenzij jullie die dag een excursie of wat ook geboekt hadden)...... Bloos
Ik zou echt woest zijn als ik in mijn vakantie niet lekker uit zou mogen slapen, daar is een vakantie tenslotte voor!!

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 12:07

Afgesproken hoor goof we zouden met zijn alle om 8.30 ontbijtten [hadden half pensioen] en ze vonden het niet erg hoor natuurlijk wel het moment dat ze wakkeer worden maar dat hebben ze nettjes van te voren gemeld.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 12:09

Heb ik ook hoor, als ik ergens anders slaap dan mijn eigen bed. Ik zet dan de wekker, en vaak word ik precies net voor, of precies op de minuut wakker dat mijn wekker afgaat. (dus niet wanneer de wekker afgaat Knipoog maar net een paar seconden ervoor.)

Dat was heel handig toen de wekker stuk was gegaan Huilen van het lachen

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 10:09

hmmm ik slaap altijd door ale wekkers heen, heel vervelend, maakt niet of ik om 23.00 uur of om 5.00 erin lig, ik slaap er gewoon doorheen heel vervelend, gelukkig maakt mijn vriend me altijd wakker...

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 11:31

gaapje schreef:
ik ben net zo hoor,heb gewoon weinig slaap nodig.
Kan rustig gaan stappen,om 5 uur erin en om 8 uur ben ik weer klaar wakker.

ik vind het juist wel lekker,als je die andere om je heen ziet brak en gebroken.
Ben blij dat ik altijd fit ben Haha!

Ik heb het juist andersom.
Als ik minder dan 8 uur slaap heb, is het niet te doen met me.

Afgelopen week vaak lang gewerk, daarna nog mijn pony gedaan, dus lag later in bed dan anders, en tja, het resultaat is dat ik nu echt een beetje op aan het raken ben, geirriteerd ben, en als je niet oppast, heb je me zo aan het janken. Clown

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 11:43

Ik moet bijvoorbeeld voor 22.00 in bed liggen, anders ben ik "over mn slaap heen" en lig ik zeker tot een uurtje of 3 wakker, waarna ik om 7 uur brak wakker wordt.
ALs ik voor 22.00 naar bed ga slaap ik binnen 10 minuten, en kan ik rustig tot een uurtje of 8/9 doorslapen zonder brak te zijn, meestal gaat mij wekker wel om 7 uur (tja, werken he...)

Nu merk ik wel dat mijn ritme veranderd is, ik ga nu een week (nog) eerder naar bed, en om 6 uur de deur uit. (dus 10 voor 6 bed uit Bloos).

In Thailand (ben ik heweest met vaakntie) had ik pernacht aan 5 uurtjes slaap genoeg. Hier in NL zou ik dat echt niet trekken

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:42

De ene heeft meer slaap nodig als de ander.