Lactose-intollerantietest

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

Lactose-intollerantietest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 09:50

Iemand ervaring met deze test?
Ik loop al tijden met darmklachten rond, en reageer nogal heftig op melkproducten. Daarom wilde de HA een lactose-intollerantie ademtest doen. Inmiddels een afspraak gemaakt maar die test blijkt 3(!) uur te duren Bloos!

iemand deze test gehad?
En wordt zoiets vergoed door de zorgverzekeraar? want zal wel een behoorlijk dure test zijn als het zolang duurt Nagelbijten / Gniffelen

Noeps

Re: Lactose-intollerantietest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 10:49

Ik heb nog nooit van een intolerantie adem test gehoord. Maar allergietesten duren vaak lang hoor, ik moet binnenkort voor een voedselprovocatietest en die is ook niet met een halfuurtje afgelopen. Volgens mij zaten de kosten daarvan rond de €500, weet nog niet of de zorgverzekeraar ze vergoed. Ik denk maar weet niet zeker, dat zo'n lactose-intolerantie test ongeveer rond die prijs zit of goedkoper.

Edit: Ik vond hier trouwens ook iets, op deze site staat dat de prijs ervan €9,30 is maar dat kan ik natuurlijk niet zeker weten. Anders maar even bellen naar de huisarts, en succes ermee!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 10:51

Het makkelijkste is om even te bellen met je zorgverzekering wat ze wel of niet vergoeden.

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 19:24

Ik heb een tijdje terug een vergelijkbare test gehad (suikerabsorptietest, test o.a. lactoseopname). Ik vond het een drama, heb er enorm van overgegeven. Hopen dat het bij jou meevalt.

Het wordt vergoed, maar telt uiteraard wel mee voor je eigen risico. Met wat bloedonderzoek erbij was het bij mij dik vierhonderd euro, dus het eigen risico is meteen op Knipoog

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:18

Ik heb ook deze test gedaan, deze werd vergoed door het ziekenfonds.
Ik kreeg eerst 100of200 ml te drinken van smaakloos spul.
En toen moest ik ieder half uur in een pijpje blazen, en dat word dan opgeschreven. In totaal moest ik geloof ik 4 keer blazen.
Ik voelde me wel oke, ben er niet misselijk van geworden oid.
Heb in de tussentijd gewoon huiswerk gemaakt.

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 20:05

Ik heb deze test enkele jaren geleden gedaan.
Het enige dat ik me ervan herinner is dat ik die thuis heb kunnen doen,dat het een halve dag heeft geduurd en dat ik in ik weet niet meer hoeveel buisjes heb zitten blazen die ochtend... Clown
En al die moeite voor niks want ik was niet lactose intolerant,maar heb de ziekte van Crohn terwijl de arts me verzekerde dat ik dat zeker niet zou hebben... Boos!