Herkenbaar, heb het nu ook een tijdje (en was goed in paniek in het begin!)...
Haaruitval kan inderdaad komen door stress (en dan 2 tot 4 maanden na de stressperiode, fijn...
), maar ik ben bijvoorbeeld ook een tijdje terug gestopt met de pil en misschien heeft dat ook invloed...
Citaat:
Telogeen defluvium
Wanneer ongebruikelijk veel haren tegelijk in de telogene fase (rustfase) terecht komen vallen veel haren uit. Dit is meestal diffuus over de hoofdhuid verspreid. De patient merkt dat er relatief veel haar uitvalt: haar op het kussen, in het afvoerputje van de douche etc. Soms is deze vorm van haaruitval zo hevig dat de schedelhuid goed zichtbaar wordt door de overgebleven haren heen.
Deze 'synchronisatie' van de haargroeifasen die leidt tot het telogeen defluvium is meestal terug te voeren op een stressvolle gebeurtenis die 2 tot 4 maanden voor het begin van de haaruitval plaatsvond. Dit kan bijvoorbeeld zwangerschap zijn, maar ook een koortsende ziekte of momenten van ernstige psychische stress. Meestal herstelt de haargroei zich weer binnen een jaar. Dit herstel is helaas niet altijd volledig. Tot dusver is er geen behandeling bekend die het herstel kan bespoedigen.
Bron: http://www.huidinfo.nl/haaruitval.html
Vitamine B schijnt inderdaad te helpen (er zijn verschillende supplementen te krijgen bij drogist/De Tuinen speciaal voor huid, haar en nagels), je haar niet te vaak wassen (volgens mijn kapper is 1 keer per week genoeg, maar dat vind ik zelf wel erg weinig, dus was het 2 á 3 keer per week), gezond eten en eventueel een speciale shampoo die mild is voor je hoofdhuid (ook de krijgen bij De Tuinen)...
Succes!