naar binnen geslagen blaasontsteking, ervaringen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

naar binnen geslagen blaasontsteking, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 20:18

sinds vrijdag heb ik erge buikpijnen, op pijnstillers viel het overdag aardig te doen. 's nachts moest ik er steeds uit om te plassen (het plassen zelf was niet pijnlijk) en daarna kreeg ik hele erge buikpijnen.

maandag ben ik naar de dokter geweest, zij heeft gevoeld en constateerde een opgezette en waarschijnlijk ontstoken dikke darm, waarschijnlijk door obstipatie. daarvoor sachets gekregen met poeder (laxeermiddel op natuurlijke basis), die moest ik oplossen in water, innemen en met een glas water naspoelen.
dat heb ik dus gistermiddag gedaan en vannacht was de pijn niet te harden. om half 6 ;s nachts 1000mg paracetamol gehad en om 11 uur 's ochtens nogmaals. dit verbeterde niets, dus ik heb toen de dokter weer gebeld.

de assistende dacht toen aan nierstenen en ik moest urine brengen. heb daar mijn vriend voor gechartert, want ik was niet in staat om auto te rijden.
een halfuur later werd ik gebeld dat er bloed in mijn urine zat en dat ik naar het ziekenhuis moest om te kijken of het nierstenen waren.

mijn schoonmoeder is met me naar het ziekenhuis gegaan. eerst werden er foto's van mijn buik gemaakt, daarna een echo. alles (nieren en blaas) zagen er goed uit en er waren geen stenen te zien.

thuis weer de dokter gebeld omdat ik nog steeds veel pijn had en ik kon om half 5 weer komen. ze denkt nu dat het een naar binnen geslagen blaasontsteking is. ik heb pijnstilling gekregen, antibiotica en morgen gaat urine naar het lab om op kweek te zetten.

heeft iemand hier ervaringen mee? hoe lang loop je er ongeveer mee, slaat de antibiotica snel aan? voel je je snel iets beter?

als het donderdag nog niet verbeterd is moet ik terug naar de dokter en gaan ze verdere onderzoeken doen. maar eigenlijk hoop ik dat ze het nu gewoon gevonden hebben en dat ik weer snel beter word...

Thirsa_

Re: naar binnen geslagen blaasontsteking, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:36

bedoel je dan een nierbekken ontsteking?
dat heb ik vorig jaar gehad, ging echt kapot van de pijn.
Maar de antibiotica werkte wel vrij snel, pijn werd al na een dagje ofzo dragelijk Lachen
Sterkte!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:39

Nierbekken ontsteking idd.
Heb ik al 2 keer gehad.
En als je daar niet mee oppast,krijg je net als ik,volledige nieronsteking.
Erg pijnlijk!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 21:39

geen idee hoe het precies heet, zou goed een nierbekken ontsteking kunnen zijn.

wel heb ik het gevoel dat de HA een beetje gokt aangezien dit nu de 3e "diagnose" in 2 dagen tijd is...

ik hoop inderdaad dat de antibiotica snel aanslaat, die pijn is namelijk niet te harden. gelukkig heb ik nu veel zwaarder pijnstillers en is het nu aardig dragelijk

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:50

Heel erg veel water drinken,en thee.
Al klinkt het banketstaaf,dat helpt echt het beste.
Verder vaak van zij wisselen,warmte is namelijk echt een grote bron voor bacteriën.
Voorkom dus met je rug tegen een kachel zitten,een kruik of wat dan ook.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 21:53

kachel en kruik heb ik niet eens, dus dat scheelt Haha! ik verander wel al veel van houding, teveel in dezelfde houding is namelijk niet bevordelijk voor de pijn.
waterdrinken lukt goed, heb vandaag al wel 3.5 liter op denk ik (moest namelijk veel water drinken voor de echo). ik plas dan ook als een idioot, dat doet gelukkig geen pijn.

hadden jullie ook dat je niet recht op kon staan? ik loopt letterlijk krom van de pijn

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:54

Ja. Ja
En is de pijn ook op je zij/onderrug?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 21:57

wel richting de zijkanten van mijn buik (iets onder navelhoogte), niet in mijn rug.

de pijn verplaatst ook steeds, dan doet het links enorm zeer en een uurtje later heb ik juist weer aan de rechterkant enrome steken. wel is er buiten de steken om een continue pijn aanwezig in mijn gehele buik.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:57

Wel gewone blaasontsteking.. ben blij dat ik daar op tijd bij was. Ik herken je verhaal wel maar ik kon het gewoon onderdrukken met pijnstilling en kreeg antibiotica. Braaf je antibiotica nemen en veel drinken en niet teveel warmte op je buik zoals _tivoli_ al zei.. iig heel veel succes ermee!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:59

ik heb het 2 jaar terug gehad echt vreselijk hoor
ik kon niet lopen van de pijn laat staan
zitten of liggen
ben naar me huisarts gegaan (heb me laten brengen)
die heeft me urine gelijk nagekeken en zei dus dat ik dan een bekken onsteking had en net op tijd erbij was
ik had zware antibiotica gekregen
waar ik snel van opgeknapt ben
kon na 2 dagen weer lopen en de pijn was zo goed als weg

een tijdje terug heb ik niestenen of cisten gehad en hebben ze me binneste buiten gekeerd (geen pretje)
dat was ook weer net zo snel weg als dat het gekomen was
is nu nog een raadsel wat ik had

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 21:59

Oke.Dat kan goed.
Je nieren wisselen de dienst een beetje af.
Eet je zoutloos? Wel even doen.
Je nieren kunnen nu even geen overuren gebruiken...
En denk erom,als je weer koorts krijgt,dat je een dokter belt.
In het ergste geval krijg je namelijk een buikvliesonsteking en daar ben je niet zo snel vanaf

Omdat ik te eigenwijs was heb ik nu 1 nier die nog maar 30% werkt.Hij is te erg beschadigt door de vele ontstekingen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 22:02

gewone blaasontsteking heb ik (helaas) heel vaak. maar dat gaat echt gepaard met het gevoel van heel nodig moeten plassen en dat er dan uiteindelijk met pijn en moeite maar 3 druppels uit komen.
daar heb ik nu dus absoluut geen last van

in eten heb ik momenteel niet zoveel zin. heb rond 6 uur een boterham naar binnen gewerkt omdat het echt moest van mezelf.
dit is wel de 1e dag dat ik geen trek heb ik eten, de rest van de dagen had ik gewoon trek en kon ik ook wel goed eten.

de dokter heeft inderdaad gezegd dat ik meteen moet bellen zodra ik koorts krijg of ik me grieprig voel. gelukkig (nog) nergens last van. voel me verder ook niet echt ziek, wel een beetje slapjes, maar ja, weinig gegeten en pijn put je toch uit.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 22:06

Zodra de onstekking in je nierbekken zit,heb je geen pijn bij het plassen.
Bovendien kun je ook een sluipende blaasontsteking hebben gehad.
Dat is er 1 die je haast niet opmerkt.

Stomme vraag,maar ruikt je urine vreemd?
Ik herken meteen mijn eigen nierprobleem al voor er iets aan de hand is.Bij het plassen komt er dan een hele rare geur vrij.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 22:08

Gezondheidsplein schreef:
Een ontsteking van het nierbekken (pyelonefritis) wordt meestal veroorzaakt door een bacterie die de nier via de urinebuis van buitenaf bereikt. Er wordt onderscheid gemaakt tussen een acute- en een chronische nierbekkenontsteking. Het verschil zit in de snelheid van ontstaan, verergering van klachten en de aanwezigheidsduur van de aandoening. In de meeste gevallen ontstaat een plotselinge en hevige pijn in de rug, vlak boven de middel. Dikwijls is er hoge koorts met koude rillingen en beven. De pijn zit meestal aan één kant en verplaatst zich langzaam naar beneden, richting de lies. Het plassen kan pijnlijk zijn. De urine is meestal troebel en kan lichtrood gekleurd zijn (bloed in de urine). Bij de chronische vorm zijn deze kenmerken allemaal veel minder uitgesproken. Een vervelend gevoel en vermoeidheid zijn soms de enige symptomen.

Raadpleeg een arts als je bovenbeschreven klachten hebt. Hij zal meestal geneesmiddelen voorschrijven (antibioticum) en bedrust adviseren. Vaak geneest de aandoening snel. Bij herhaaldelijk terugkerende nierbekkenontsteking is het verstandig een uitgebreid lichamelijk onderzoek te laten verrichten

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 22:09

nee, geen vreemde geur, kleur of iets anders. ik studeer voor laborante, dus kan vaak wel herkennen als er iets niet goed zit.

dat sluipende zou trouwens nog best eens kunnen, vorige week maandag had ik moeite met goed uitplassen. het deed niet zeer, maar voor mijn gevoel moest er meer uitkomen dan er uit kwam. om het zo maar ff te zeggen Haha!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 22:10

Geen ervaring mee, maar het klinkt niet fijn zeg. Ach gut

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 23:12

Heerlijk, getsie.

Heb eind januari mijn 2e nierbekkenontsteking gehad en wist ook niet waar ik het zoeken moest. Drie keer per dag grote antibiotica pillen en verder veel rust houden.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 23:19

Ik had laatst een 'gewone' blaastontsteking, dat vond ik al pijnlijk zat

Had verschrikkelijke rugpijn, kon niet zitten, hoofdpijn, pijn bij plassen. Continu gevoel dat ik moest plassen en ontzettende buikpijn. 's nachts zo verschrikkelijk misselijk en niet hoeven overgeven

Gelijk naar dokter en antibiotica, had hele dag koorts, kon niks en verging echt van de pijn. Sterkte ermee!

Ing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 23:30

Klinkt idd als nierbekkenontsteking. heb dat zelf twee keer gehad, doet inderdaad erg zeer. Bij mij was het met een sterke kuur na enkele dagen wel al een heel stuk minder. Er is HOOP! Vork

Indien het NBontsteking is, let er dan id toekomst op dat als je ook maar een beetje blaasontsteking aan voelt komen gelijk heel veel slappe groene thee gaat drinken en na een of twee dagen (als het niet wegtrekt) gelijk naar de HA gaat. En standaard Cranberrypillen gaan slikken én direct plassen na seks. Deze aanpak werkt bij mij heel goed, want sindsdien is de 'chronische' blaasontstekeing (om de maand tenminste) vrijwel weg!
Sterkte!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 09:38

ik heb inderdaad heel erg vaak blaasontsteking. cranberry pillen slik ik al, plassen na de sex doe ik ook. als ik dat niet doe loop ik er bijna continu mee rond.

heb nu 2 dosissen antibiotica achter de kiezen en de pijn is inmiddels behoorlijk dragelijk, zelfs zonder pijnstillers!
hopen dat het voor zaterdag helemaal over is... anders moet ik horse event missen Verdrietig

Ing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 13:52

gaat het al beter Lissy?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 15:22

voel me een heel stuk beter! geen last meer van buikpijn. alleen ietsje misselijk van de antibiotica.
verveel me alleen vreselijk dood... ben zelfs aan het leren geslagen, dan is het wel heel erg Haha!

morgen dus toch naar horse event!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 01:17

Heb dit ook gehad, erg lastig.

Enige wat hielp was de urine opsturen en de juiste AB dr bij
slikken (Dus op aanraden van een arts nav het lab onderzoek)

veel yakuhlt drinken voor de darmflora die gegarandeerd het loodje zal leggen,
om niet van de ene kwaal in de andere te donderen (Candida)

Succes dr mee.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 08:30

het lijkt me sterk dat 1.5 kilo aan bacteriën die in je darmen zitten allemaal uitgemoord worden door een antibiotica kuurtje Knipoog

ik studeer voor laborant (richting microbiologie) en loop nu zelfs stage op een bedrijf wat probiotica maakt. dus een beetje verstand heb ik daar wel van Knipoog
yakhult is gewoon een melksuikerdrankje met een paar melkzuurbacteriën er in. kan je net zo goed een bakje yoghurt eten. daar zitten zelfs nog meer bacteriën in. (hebben we trouwens met een onderzoek op school bewezen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 14:27

Lissy hoe verklaar je dan dat dit bij is wel is gebeurt? (Even afstappend van je zwart witte opmerking)