Ik ben verpleegkundige op een neurologie afdeling, dus heb er wel veel ervaring mee.
Was het echt een bloeding of een bloedpropje (infarct)?
Dat his namelijk al een enorm verschil.
Een bloeding kan nog heel lang duren voor die geheel geresorbeerd is (opgelost zeg maar).
Bij een infarct, is de kans op herstel vaak minder groot dan bij een bloeding. Juist omdat een bloeding langzaam oplost, wordt de druk op de hersenen steeds minder groot en dus meer zoals een normale druk, waardoor de hersencellen weer minder onder druk komen te staan.
Wat ik zo van je lees: Rechts verlamd en rechteroog reageert niet, daar zie ik vaak verschillende resultaten in. Het verschil zit het er vaak ook in of de rechter arm en been paretisch zijn (verlamd, maar er zit nog wel heel iets wat van kracht in, bijv als je zijn been krom zet met de voet plat op het matras, of het been dan onmiddelijk plat klapt, of langzaam wegzakt, dat is het verschil in kracht) of dat ze paralytisch zijn (Dan zit er absoluut helemaal niets geen kracht in. Bij paralytisch zie ik vaak weinig herstel. Maar mensen kunnen best leren om met een halfzijdige verlamming te leven en zelfs gedeeltelijk zelfstandig te zijn. Maar pin me nergens op vast, dit is per persoon, en per plaats waar de bloeding / infarct zit, weer heel verschillend.
Wat je zou kunnen doen om wat activiteit aan de rechterlichaamshelft uit te lokken, is aan zijn rechterkant van het bed gaan zitten als je bij hem op bezoek bent. Vaak bij een halfzijdige verlamming, zie je dat mensen geen aandacht meer hebben voor die kant, juist het uitlokken ervan zou kunnen helpen.
En verder wil ik nog zeggen dan 3.5 week echt nog heel kort is, een hersenbloeding is een enorme inpact op een menselijk lichaam en je moet hem dan ook echt de tijd geven om er eerst bovenop te komen, dat de tracheacanule eruit kan (dat bedoel je denk ik met stoma, zo'n ding in zijn keel?), dat hij weer leert communiceren en van daaruit gaan werken aan zijn herstel.
Nogmaals: pin me nergens op vast, ieder persoon is verschillend in zijn / haar herstel.
Veel sterkte!