Net ongesteld, nu weer?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MaaikeMo

Net ongesteld, nu weer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 07:39

oei..
ik ben vorige week ongesteld geweest.
deze week weer aan de pil begonnen..
en nu ben ik ineens weer ongesteld?
ofja, ik bloed iig ..
hoe kan dit?

vind het eerlijk gezegt best creepy, ben al 3 jaar aan de pil, maar heb t nooit gehad..

Jildau

Re: Net ongesteld, nu weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 08:51

Misschien is de pil te licht geworden? Daar kan je volgens mij bloedingen van krijgen..

nicolientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 14:53

Ik heb dit ook gehad na drie jaar pil. Ik heb toen een andere pil gekregen. Kreeg net een brief van de GGD een brief van de chlamydia screening en daarbij stond dat tussentijds bloedverlies ook een "chlamydiaklacht" is.

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 15:00

Hmmm das raar, ik neem m'n pil nu al 6 jaar en ik had er vroeger enkel last van als ik ze langer dan een maand doorslikte.
Nu slik ik ze gemakkelijk 4-5 maand na elkaar zonder problemen (op naar een eeuwigheid! Vork )
Mssn toch best de huisarts eens raadplegen...

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 15:26

oei.. chamidya Gaaaap
das wel eng!
nou k ga maar naar de HA, denk ik...
met hoop voor een nieuwe pil ... en zonder iets engs..
danku!

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 23:38

Lees ik dat goed??? De pil 4 of 5 maand doorslikken zonder stopweek?? Kan dat en is dat wel gezond?? Ik heb 20 jaar de pil geslikt en maar 1 maal doorgeslikt, wat ook nog niet eens hielp. Dat kan in mijn ogen niet gezond zijn maar misschien kan het tegenwoordig wel met al die pillen.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 08:16

Tegenwoordig is de pil zo licht dat het doorslikken niet schadelijk is. Natuurlijk hangt het van de vrouw af of ze hiervoor kiest, want emotioneel kan het wel belastend zijn. Bovendien heb je zo ook geen controle als je toch eventueel zwanger zou zijn.

Ik slik regelmatig een weekje ofzo door, als het niet helemaal mooi uitkomt: ik moet op vakantie of op werkweek, er is een groot evenement waar ik de hele dag rondloop etc. De dokter zei tegen me dat dat geen enkel probleem is.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 08:28

flyfly schreef:
Lees ik dat goed??? De pil 4 of 5 maand doorslikken zonder stopweek?? Kan dat en is dat wel gezond?? Ik heb 20 jaar de pil geslikt en maar 1 maal doorgeslikt, wat ook nog niet eens hielp. Dat kan in mijn ogen niet gezond zijn maar misschien kan het tegenwoordig wel met al die pillen.

Stond laatst zelfs in de krant dat ongesteld worden helemaal niet 'nodig' is en dat je in principe altijd wel kan doorslikken. Knipoog

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 08:33

Ik bloed ook weleens tussentijds.. Nu ik hoor dat dat ook een "chlamydiaklacht" kan zijn.. Scheve mond

Schrik ik toch wel..

fjord_brucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 08:36

Als je net met een pil begint kan het zijn dat je doorbloed.

staat ook in de gebruiksaanwijzing.Ik had het ook elke keer als ik opnieuw begon met een pil dat ik de eerste maand af en toe doorbraakbloedingen had is niet erg gewoon doorslikken die pil en na een maand is het weer helemaal geregeld.Je moet even nagaan dat je hormonen binnen krijgt en je lichaam daar even aan moet wennen

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 10:01

Jildau schreef:
flyfly schreef:

Stond laatst zelfs in de krant dat ongesteld worden helemaal niet 'nodig' is en dat je in principe altijd wel kan doorslikken. Knipoog

Idd, tegenwoordig slikken meer en meer vrouwen de pil gewoon door... De pil veroorzaakt trouwens enkel een kunstmatige bloeding Lachen

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 10:03

ik volg dit ff.

ik slik ook wel eens een keer door,maar geen 4 a 5 maanden!

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 10:05

jojo23 schreef:
ik slik ook wel eens een keer door,maar geen 4 a 5 maanden!

Ik slik ook wel eens door ,maar niet zo lang.
Hooguit 2 maanden.
Heb nog nooit problemen gehad, en slik hem nu al 13 jaar.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 10:06

Ik word maar 1x in de 2 maanden ongesteld.. Dus slik hem 1x door en dan word ik ongesteld. Knipoog

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:19

flyfly schreef:

Volgens een vriend van mij, laatstejaars student geneeskunde, is het zelfs beter om gewoon door te slikken. Je menstruaties zijn tijdens het pilgebruik toch niet het gevolg van een eisprong, maar gewoon kunstmatig door schommelingen in hormonenpeil. Er is dus geen noodzaak om te bloeden. Daarbij blijft je hormonenspiegel ook veel stabieler als je doorslikt, wat blijkbaar gezonder is. Wel raadde hij aan om zeker elke twee maand een stopweek in te voegen als je in een (seksuele) relatie zit, om na te gaan ofdat je (per ongeluk) niet zwanger bent.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 10:12

Als ik hem een keer doorslik word ik gewoon toch ongesteld, denk eraan nu een mirena spiraal te nemen.

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 10:14

tantjeuh schreef:
Wel raadde hij aan om zeker elke twee maand een stopweek in te voegen als je in een (seksuele) relatie zit, om na te gaan ofdat je (per ongeluk) niet zwanger bent.

Nog een reden te meer om vrijgezel te blijven dus! Haha!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 10:14

Hmm bij mij is het ook weer zover.. Heb sinds gisteren ook weer een doorbraakbloeding. Moet dinsdag naar de dokter voor een zwaardere pil.

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:44

Nou, ik heb me nog geen paar maanden geleden gewoon voor de zekerheid laten testen. Maar zoals ik al wist had ik niks.
Maar ben laatst ook ongesteld geworden en weer met de pil begonnen, en na 4 dagen kwam er nog steeds een beetje bloed, dus waarschijnlijk niks om je druk over te maken Knipoog
En ja dit is ook de eerste keer dat het me gebeurt, ben al 4 jaar aan de pil dus!

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 13:04

Gossie, had ik dat eerder geweten dan had me dat een hoop gesop gescheeld. Ik vind het elke keer weer een ramp en zou blij zijn dat ik eraf was.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 13:14

Wat ben ik toch blijhihi. Ik moet van mijn ha de pil max 6 strippen doorslikken, dit omdat ik anders teveel bloed verlies met alle gevolgen van dien.
Ook heb ik destijds gevraagd wat de maximale doorslik advies was en dit was 6 maand. Dus slik hem aub niet langer door, want dan kun je onvruchtbaar worden heb ik mij laten vertellen door mijn eigen ha.

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 13:28

piewie schreef:
Wat ben ik toch blijhihi. Ik moet van mijn ha de pil max 6 strippen doorslikken, dit omdat ik anders teveel bloed verlies met alle gevolgen van dien.
Ook heb ik destijds gevraagd wat de maximale doorslik advies was en dit was 6 maand. Dus slik hem aub niet langer door, want dan kun je onvruchtbaar worden heb ik mij laten vertellen door mijn eigen ha.

Echt? Nou, in mijn geval dus helemaal fantastisch want ik heb een immense hekel aan alles wat met baby's en kinderen te maken heeft Haha!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 13:32

Ik bloed ook elke keer door de pil heen, en dan maakt t niet uit of ik net weer begonnen ben met slikken, of t halverwege is, of als ik hem door slik. Vreselijk. Ik durf m zowiezo nu niet meer door te slikken omdat ik dan bang ben dat ik doorbraakbloedingen krijg. Scheve mond

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 09:50

ah ok.. dus een bloedinkje is normaal..
gelukkig..
miss stomme vraag, maar stel dat mijn pil te licht is, kan ik dan toch zwanger worden?
want mij lijkt dat er dan nog geen ei rijp wordt?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 10:32

je menstruaties tijdens de stopweek is allemaal fake, je word niet eens echt ongesteld, veel mensen weten dat niet maar het is/kan heel geruststellend zijn als je denkt dat je zwanger oid bent.

Ik heb hetzelfde, ik was 2 pillen vergeten dus had besloten ongie te worden ik was zó heftig ongesteld dat ik zowel maandverband en tampon nodig had.

ik begon zondag weer met slikken en gisteren was ik weer in de ochtend heel heftig ongie.. vanochtend gelukkig maar een klein beetje.. het gaat dus wel vanzelf weg.