Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
minikatje schreef:dank jullie allemaal voor jullie berichtjes.
ze wil gewoon graag info inwinnen omdat 2 mensen die het toch zouden moeten weten elkaar zo tegenspreken
Joto schreef:Ligt er aan hoe ze zich voelt.. Ik heb chronische rugpijn, al 10 jaar.. En rijd ook elke dag meerde paarden.. Tuurlijk heb ik pijn, maar kies er zelf voor.. Werk me liever kapot in werk waar ik plezier in heb, dan tot me 65ste in een hokkie te zitten.. Kijken wat ze zelf aan kan
KylaLover schreef:Mijn vriend heeft beide dingen die de ts net opnoemde en zn zusje heeft alleen scoliose. Mn vriend rijd af en toe paard, zn zusje rijd sinds een half jaar wekelijks. Dokter raadde het af, fysio vond het alleen maar goed. Rug wordt er juist soepel van zegt ze.
KylaLover schreef:Mijn vriend heeft beide dingen die de ts net opnoemde en zn zusje heeft alleen scoliose. Mn vriend rijd af en toe paard, zn zusje rijd sinds een half jaar wekelijks. Dokter raadde het af, fysio vond het alleen maar goed. Rug wordt er juist soepel van zegt ze.
Ilona__ schreef:Ik heb al een aantal jaren rugklachten, grotendeels door een flink ongeluk met mn pony. Ik ben al een jaar lang 2 keer in de week bij de fysio, en inmiddels bijna een jaar voor allerlei onderzoeken kom ik regelmatig in het ziekenhuis. Omdat ik al veel langer pijn in mn gewrichten had, denkt de arts dat ik richting reumatische dingen ga. Paardrijden wás ik mee gestopt, ongeveer een halfjaar geleden. Eerst ging het een stuk beter met me. Daarna errrg slecht, ik miste het paardrijden, deed dus ook niet meer aan sport. Ik rijd nu sinds 3(!) weken weer, en heb ongeveer 5 keer op mn pony gezeten. Hij wordt ook nog door 2 andere meiden gereden, dus los is ie wel
Gister kon ik voor het eerst weer zeggen dat ik lekker gereden had, alleen stappen.. Beetje schouderbinnenwaarts en travers, controle, ontspannen.. enz enz.
Ik ga nu proberen om het weer helemaal op te pakken.
Ik denk dat het een goed idee is voor je vriendin dat ze rustig aan begint, goed aangeeft wat dr grenzen zijn en stopt zodra het teveel wordt. Paardrijden kan heel goed zijn, maar ook funest! Als je zelf niet ontspannen bent verkrampen je spieren als het ware en kunnen de klacht alleen maar erger worden. Dus, mijn tip, ontspannen, ontspannen en nog meer ontspannen! Het is erg moeilijk, ik probeer het al een hele tijd en het gaat maar heel langzaamaan beter. Ik hoop dat je vriendin veel baat bij het paardrijden zal hebben..Succes!