Ceto Diet, slecht, wie nog meer?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Martine123

Ceto Diet, slecht, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 22:40

ik ben al heel lang bezig met afvallen en heb heel veel gerprobeert...
toen kwam ik Ceto Diet tegen, moest ik ook iedere naar een stel kwakzalvers "natuurdokters"
ik zou iedere week 3k afvallen, was op het begin ook zo,
maar het die"t:
je had 4 fasen:
Fase 1: je at alleen maar ranzig spul uit zakjes :S je mocht verder alleen een beetje van bepaalde soorten groenten water en Cola, absoluut geen koolhydraten
Fase2: zelfde als 1 alleen at je een zakje minder+100g vlees of vis
Fase 3: Fruit en brood erbij
Fase 4: weer normaal eten

nou ik bijna 10 kilo afgevallen, bijna 2 maanden niks anders als vies zakjes spul gegeten, toen was het kerst, ik zou met kerst gewoon normaal mee mogen eten... ik ben nog nooit zo ziek geweest!!
mijn maag was normaal eten helemaal niet meer gewend, net alsof je hele lichaam in de brand staat en uit elkaar wordt gerukt! gruwelijk! toen ik weer gewon normaal mocht gaan eten is bijna alles er weer bij gekomen, ook koste het zon 100 euro per week, allemaal weggegooid geld dus, heel fijn ook.

ook was mijn conditie er zo erg op achteruit gegaan! ik had eerst gewoon een redelijk goede conditie,... na afloop helemaal niet meer.
Nu ben ik weer volop gaan sporten, 3x in de week naar de sportschool, speciaal dieet erbij, met veel moeite kan ik nu weer normaal eten,

het is nu bijna een jaar geleden dat ik hier aan was begonnen, dus iedereen;
begin hier niet aan; het werkt niet! je valt snel af oke, maar als ik een ding at wat er niet bij hoorde; als was het maar een appel of een koekje, dan kwam ik meteen aan.
ik en mijn ouders hebben hier zo'n spijt van! dus iederen niet aan beginnen!
ik vroeg me dus ook af wie hier nog meer ervaringen mee heeft

Blue_Eyes

Re: Ceto Diet, slecht, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 22:42

Dat soort spul is sowieso slecht. De beste manier om af te vallen is via een verandering van eet- en bewegingsstijl, niet via zakjes van 100 euro per week...

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 22:43

ja ik weet het Boos! we kenden toen iemand die het ook had gedaan, die was er40 kilo mee afgevallen, en het leek betrouwbaar, maar we kwamen er achteraf ook achter dat zij ook heel de tijd opnieuw kon beginnen

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 22:44

Is dit een 500 KJ dieet? Dit doet een vriendin van me moeder ook al zo`n 10 kilo afgevallen in 3 weken. Echt slecht
En na een tijdje moet je weer rustig je eet gewoontes oppakken.
Ze eet dan sochtends zon zakje sapje en smiddags volgens mij en s`avonds een coup a soup pakje met heet water Echt ziek. Zo dik is ze ook weer niet..
En achteraf staat op internet (door veel mensen) bij dit dieet mag je weer opnieuw beginnen.

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 22:47

ik moest in fase 1 5 zakjes per dag; dat was dan zo'n vies papje, en dat kon je dan koken of braden of in het water mieteren en dan kreeg je bv "zalm"of pannenkoek" en dan hadden ze ook ranzige spaghetti en havervlokken, al die zooi leek en smaakte meer naar kattenbak vulling maargoed

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 22:49

Het is erg slecht als je meer dan 1 kg per week afvalt.
Ikzelf heb geen ervaring met dat diet.Maar het klinkt erg slecht en duur.
Wellicht is het een idee om eens langs te gaan bij een dietist?

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 22:51

ben ik al vaak genoeg geweest;) het gaat nu weer goed, ik moet van moeder steeds afvallen maar waar ik nu ben hebben ze gezegd dat ik het het beste even "easy" kan nemen, gewoon normaal zo min mogelijk vet eten enzo, blijven sporten, dan zou alles goed komen

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 22:56

Gewoon doen waar jij je goed bij voelt Knipoog

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 09:02

Hoeveel Kcal kreeg je bij zo'n dieet per dag binnen? Het zegt mij trouwens niets dat Ceto dieet.
Zal wel vrij weinig zijn als je zo snel afvalt.
Ik snap nog steeds niet waarom mensen zo stom kunnen zijn om daar elke keer in te trappen (dit is niet op de TS gericht trouwens, die weet nu wel beter). Er is tegenwoordig wel zoveel wetenschappelijk bewijs geleverd dat crash dieten je stofwisseling om zeep helpen en je lichaam in een constante vorm van 'hybernation' oftewel overwinteren brengt.
Natuurlijk gaat je lijf dan elke vorm van energie als vet opslaan.
Mijn motto: gewoon eten, let op je vetten en verlaag gedurende de dag je koolhydraatinname. Eet 5-6 maaltijden per dag en voor een vrouw geldt dat zij echt tussen de 1800 - 2000 Kcal per dag binnen moet krijgen. Als je wil afvallen, ga je daar geleidelijk 200Kcal onderzitten en daar haal je elke week 100Kcal vanaf tot je 500Kcal onder je behoefte zit. Rustig afbouwen, dan val je niet te snel af en blijven die kilo's ook weg, mits je natuurlijk wel goed blijft eten.
Het is eigenlijk heel simpel maar de meeste vrouwen zijn bang om aan te komen door te veel te eten. Juist door zo weinig te eten, kom je aan.