Migraine en de oorzaak..

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Migraine en de oorzaak..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 17:39

Ik heb al sinds me 14de migraine, dat is nu dik 5 jaar, vooral het jaar daarna waren de aanvallen extreem, heb toen een dagboek moeten bijhouden en heb alle medicijnen al gehad ervoor.
op mijn 16de ging ik lijnen, ik had geen idee dat dit te maken zou hebben met chocolade, maar ik at toen geen chocolade ik ben dat hele jaar migraine (bijna)vrij geweest. nu in 2008 heb ik weer extreem veel last ervan, de aanvallen zijn soms zo erg dat ik niet eens kan slapen als ik medicijn heb ingenomen, ik was dit zat en ben samen met me moeder de oorzaak gaan zoeken.

Ik weet sowieso dat ik heel fel reageer op weerswisselingen, is het vandaag droog en zonnig en komen morgen emmers water naar beneden? dan heb ik last van mn hoofd. maar ik wist dat dat niet de enige oorzaak was.

ik ben toen gaan googlen en gaan zoeken, ik eet veel chocolade, ik vind dit erg lekker en je mag me er voor wakker maken. Haha! ik heb 2 maanden geen chocolade gegeten en mn hoofd hield zich rustig, ik heb hierbij een dagboek bijgehouden, nu sinds 2 weken eet ik weer chocola zoals ik voorheen deed, die zondag heb ik een migraine aanval gehad die ik kon cijferen met een 9. nog geen 4 dagen later weer migraine gehad wederom met een getal rond de 7/8. het is dus echt chocolade die migraine bij mij uitlokt, ik heb weleens de haren uit me hoofd getrokken omdat ik gek werd van de pijn, ik weet dus dat ik chocola moet ontwijken, maar ik ben er nog niet uit of ik dat ook werkelijk ga doen, minderen ja zeker... maar helemaal opgeven...

nog meer mensen die (eindelijk) weten waar migraine vandaan komt?

Loiz

Re: Migraine en de oorzaak..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:41

Mijn moeder had het ook, die heeft reactie's bij noten, al ruikt ze ze alleen maar als ze langs een kraam op de markt loopt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:43

Ik had geen migraine maar wel iedere dag hoofdpijn, bij waren mijn grijze vullingen de oorzaak.Die geven steeds wat gifstoffen af en dat gaat dan naar je organen maar bij mij ging alles naar mijn hoofd.

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 19:07

Chocola, teveel alcohol, drop, kaas, noem het maar op, kunnen allemaal zogenaamde 'triggers' zijn. Weer idd heeft ook altijd lekker effect, vooral als het beetje hoge luchtvochtigheid is. Voor mij is een strobe-light bij het uitgaan altijd een killer, dan kan ik bijna gelijk mijn bed induiken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 19:12

als ik mijn migraine op kon lossen door bijv. geen chocolade meer te eten, had ik dat zo gedaan..
ik kan niet uitslapen, dan heb ik migraine, en door stress krijg ik ook migraine, heb dan ook hele heftige aanvallen, dus ik was direct gestopt met chocolade eten Ja

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 19:13

ik had geen migraine maar serieuze hoofdpijn. Nieuwe matras en een nieuw kussen heeft een wereld van verschil gemaakt.

iris_oo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 19:20

Ik krijg ook verschrikkelijke hoofdpijn van chocola.
Ik eet het dan ook niet meer, met heeeel af en toe een uitzondering, want het is en blijft chocola, te lekker om te laten liggen Clown .

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:20

Bij mij is de migraine na 18 jaar eindelijk bepaalt;
Het komt bij mij door slechte zenuwen in mijn nek en armen.
Nooit geweten dat dit een oorzaak kon zijn,en ik moet er mee leven.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:15

Ik heb een poosje migraine gehad tijdens mijn acupunctuur behandelingen. Dit werd bij dan getriggerd door stress. Gelukkig is het nu zo goed als weg.
Ik kreeg eerst vreselijke kramp in mijn kaken, vervolgens barstende hoofdpijn en dan kon ik geen licht meer verdragen en moest ik gaan liggen. Na een paar uur was ik er vaak wel weer. Een keer een aanval van 2 dagen gehad.
Ik vind het hele pijnlijke kwaal. Ik hoop dat het weglaten van de chocolade je helpt.

Carla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:31

hOoii ik heb al vanaf me 2e migraine toen viel ik sreeds flauw we dachten eerst
aan epelepci maar dat was het niet .toen ik op me 6e steeds zij dat ik hoofdpijn
had en op een avond alles zag duizelenen zijn we naar de docter gegaan en toen
dachten we aan migraine ik ben nu 18 en het gaat de laatste tijd erg goed
heb slechte peridoses gehad vooral ronde met 12e tot mn16e
we zijn dr achter gekomen dat het bij mij door school kwam later
ik was op maandag op sdchool dinsdag migraine (zo erg dat ik niet naar school kon)
woensdag school donderdag ziek vrijdag school zaterdag vrij.
nu ik op een praktijk opleiding zit gaat het stukken beter
dus ik weet dat het voor mij gewoon aan het vervelen in de schoolbanken lag:)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:40

De migraine hier word veroorzaakt door verandering in slaappatroon (uitgaan, uitslapen, ziek zijn en dus veel in bed liggen etc). Daarnaast is ongesteld zijn ook altijd goed voor een beste aanval. Tot slot het overbekende gedoe met stress. Migraine is voor mijn lichaam het uitknopje. Krijg ik migraine zonder dat ik mijn slaapritme overhoop heb gegooid of dat ik ongesteld ben, weet ik dat ik gewoon teveel hooi op m'n vork heb genomen.

Overigens doe ik mijn uiterste best om het te voorkomen, en begrijp dan ook niet goed dat jij dat niet (volledig) van plan bent...... Er zijn toch genoeg andere lekkere dingen?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 21:48

true, maar het enigste wat ik op brood echt lekker vind is leverpastei of hagelslag. ik ben gestopt met de chocowoedes (veeel chocolade eten) en eet het nu nog minimum, maar iemand die half niet zo gek is op chocolade als mij kan daar niet over oordelen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:55

Nope, helaas niet. Al sinds m'n 6de last van veelvuldig hoofdpijn en migraine. Heb het al 13 jaar. Ik weet het nog steeds niet.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 22:07

xDramaQueen schreef:
true, maar het enigste wat ik op brood echt lekker vind is leverpastei of hagelslag. ik ben gestopt met de chocowoedes (veeel chocolade eten) en eet het nu nog minimum, maar iemand die half niet zo gek is op chocolade als mij kan daar niet over oordelen.

Denk eens aan koetjesrepen; dat is de zogeheten 'cacao fantasie'
Het is 'nep-chocolade' , misschien is dit voor jou wel te verdragen?
Er zijn meer soorten 'chocolade' die van cacaofantasie zijn Lachen

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 22:17

Bij is het hormonaal. Net voor de eisprong en net voor ik ongesteld word. 2 x per maand dus. En soms ook nog als ik stress heb.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 22:21

Bij mij is het nog steeds niet bekend.
Heb trouwens ooit een onderzoek gelezen waarin het argument chocolade ontkracht werd... apart.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 22:37

stef schreef:
Bij mij is het nog steeds niet bekend.
Heb trouwens ooit een onderzoek gelezen waarin het argument chocolade ontkracht werd... apart.

Ja, zo kun je ook volgens de wetenschap geen last van het weer hebben als je reuma hebt... iedere reumapatient zal dat onderzoek naar de prullenbak verwijzen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 22:39

_Tivoli_ schreef:
xDramaQueen schreef:

Denk eens aan koetjesrepen; dat is de zogeheten 'cacao fantasie'
Het is 'nep-chocolade' , misschien is dit voor jou wel te verdragen?
Er zijn meer soorten 'chocolade' die van cacaofantasie zijn Lachen

ohw dat kan ik idd eens kijken!
@ stef, van de zoveel miljoen mensen die migraine hebben kan één onderzoek geen gelijk hebben. dit is zo per mens verschillend en niet te testen, zoals bijv, weersomstandigheden, de één krijgt het als die sneeuw voelt opkomen, de een zegt dat het kan en de ander niet.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 22:44

Ik heb sinds dat ik echt klein was al migraine. Heb toen aardig wat onderzoeken gehad in het ziekenhuis waaronder CT-scan en uitproberen van verschillende medicijnen.
Vroeger was ik er ook echt goed ziek van, lusteloos, overgeven, extreem moe en kop die op knallen stond.
Ik moest een dagboekje bij gaan houden met wat ik had gedaan en wat ik had gegeten/gedronken. daaruit bleek dat wanneer ik sinaasappelsap op had ik een migraine aanval kreeg. echt heel stom ja. Sinsdien drink ik dat ook niet meer.
Vanaf mijn twaalfde is het minder geworden maar sinds een jaar of 2 is het weer erger geworden.
ik krijg het nu vooral als ik erg druk ben geweest, gestressd ben of als ik tegen een laagstaande zon aan zit te kijken. In de winter heb ik dus veel vaker migraine dan in de zomer. Komt waarschijnlijk omdat ik dan erg met m'n ogen zit te knijpen.
Als ik het nu aan voel komen neem ik op tijd ibuprofen in waardoor ik het ergste wel voor kan zijn. Doe ik dat niet dan lig ik weer heel de dag strondziek op m'n nest.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 22:45

Herkenbaar.. Als ik chocola eet kan ik het ook wel vergeten de komende dagen.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 22:52

ik kreeg serieuze hoofdpijn op mijn ehhh 14e , slikte braaf de pil en was elke week de sigaar. een hele tijd later ( na de imigran, relpax en maxalt ) werd ik zwanger, geweldig nergens last van. zo mooi dat ik 2 kinders in een jaar kreeg Haha! .

mijn huisarts heeft altijd beweerd dat het niet door de pil kon komen, ik heb uiteindelijk een sterilistaie ondergaan, weg pil, en weg hoofdpijn

ik denk dat ik twee keer per jaar nog een serieuze aanval heb, deze is met een maxaltje mooi te remmen

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 08:29

Ja als ik chocola eet weet ik dat ik de volgende dag plat lig
Ok wanneer ik et heel druk heb gehad en dan de dag dat ik niets te doen heb lig ik plat,
Heb sinds 4 jaar middlen tegen hoge bloeddruk gekregen en die werken gelukkig ook aardig
tegen de migraine, zozeer dat ik geen immigran meer gebruik terwijl ik eerst injecties nam

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 09:02

Ik heb last van weekend migraine. De hele week druk druk druk en zondag een ander ritme is gegarandeerd hoofdpijn. Ook sterke schommelingen in de luchtdruk zorgen voor hoofdpijn.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 09:06

Bij mij lijkt het hormonaal en ook kan ik niet uitslapen want dan heb ik zeker een fikse aanval te pakken.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 09:10

Ik slikte de pil en had ieder weekend migraine, waarschijnlijk door een ander ritme en de pil.
Vorig jaar heb ik een spiraaltje laten zetten en heb ik nog maar 2 keer migraine gehad die goed te remmen was. Bij mij was de oorzaak dus duidelijk de pil. Daarbij had ik iedere maand ook een schummelinfectie en had ik last van erge pigmentvlekken in mijn gezicht in de zomer. Ook deze klachten zijn helemaal verdwenen nadat ik gestopt ben met de pil.