op mijn 16de ging ik lijnen, ik had geen idee dat dit te maken zou hebben met chocolade, maar ik at toen geen chocolade ik ben dat hele jaar migraine (bijna)vrij geweest. nu in 2008 heb ik weer extreem veel last ervan, de aanvallen zijn soms zo erg dat ik niet eens kan slapen als ik medicijn heb ingenomen, ik was dit zat en ben samen met me moeder de oorzaak gaan zoeken.
Ik weet sowieso dat ik heel fel reageer op weerswisselingen, is het vandaag droog en zonnig en komen morgen emmers water naar beneden? dan heb ik last van mn hoofd. maar ik wist dat dat niet de enige oorzaak was.
ik ben toen gaan googlen en gaan zoeken, ik eet veel chocolade, ik vind dit erg lekker en je mag me er voor wakker maken.
ik heb 2 maanden geen chocolade gegeten en mn hoofd hield zich rustig, ik heb hierbij een dagboek bijgehouden, nu sinds 2 weken eet ik weer chocola zoals ik voorheen deed, die zondag heb ik een migraine aanval gehad die ik kon cijferen met een 9. nog geen 4 dagen later weer migraine gehad wederom met een getal rond de 7/8. het is dus echt chocolade die migraine bij mij uitlokt, ik heb weleens de haren uit me hoofd getrokken omdat ik gek werd van de pijn, ik weet dus dat ik chocola moet ontwijken, maar ik ben er nog niet uit of ik dat ook werkelijk ga doen, minderen ja zeker... maar helemaal opgeven...nog meer mensen die (eindelijk) weten waar migraine vandaan komt?
.