oude oorgaatjes die zeer doen :(

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

oude oorgaatjes die zeer doen :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-08 17:35

Ik heb tot 4 jaar geleden oorbellen in mijn kraakbeen gehad, en omdat ik gister merkte dat de gaatjes nog open zijn heb ik er vandaag knopjes in gedaan. Ze doen alleen ontzettend zeer, ik heb ze al ontsmet met sterilon maar mijn oor voelt heet zeg maar. Moet ik ze nu elke dag even indoen, of maar gewoon even doorzetten? Mijn moeder is op vakantie dus die kan mij niet helpen Boos! vandaar dat ik een beroep doe op jullie hulp. Wat is nu het handigst om te doen?

verootjoo

Re: oude oorgaatjes die zeer doen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 17:36

van wat voor materiaal zijn je knopjes?

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 17:37

even doorzetten, niet met je vieze handen er aan zitten..
dus eerst handen wassen en regelmatig sterilon erop doen en het knopje blijven bewegen.

Rianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 17:39

En echt zilveren of gouden knopjes Knipoog

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-08 17:39

Het zijn cheap ass knopjes van de six, maar ik ben doorgaans nergens allergisch of gevoelig voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 17:41

Ik zou er juist geen sterilon op doen, maar het zo'n 2 keer per dag even wassen met UniCura zeep.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 17:41

je lichaam ziet je gaatje nu als wond en willen alle rotzooi eruit hebben. reageert dus alsof het onstoken is en ziet jou oorbel als iets dat eruit moet. gouden en zilveren knopjes zal je luchaam makkelijk accepteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 17:43

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 17:44

MarcoBorsato schreef:
Het zijn cheap ass knopjes van de six, maar ik ben doorgaans nergens allergisch of gevoelig voor.

Bij mij kwam die allergie ook ineens opzetten Nagelbijten / Gniffelen droeg eerst ook wel eens cheap ass oorbellen, maar mijn oren accepteren dat ineens niet meer Verward Ze willen nu alleen maar dure oorbellen Tong uitsteken Titanium gaat overigens ook meestal goed. Misschien moet je zoiets eens proberen?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-08 17:51

Bovenrand oor

De bovenrand van het oor kwam halverwege de jaren '90 in de mode. Vooral onder pubermeisjes is een ringetje boven in het oor erg populair. Naast een esthetische waarde heeft het ook een stoer imago. Wanneer een meisje er een heeft volgen vaak vele van haar vriendinnen. Meestal gebeurt dit zo rond het veertiende jaar. Veel meisjes verwijderen de piercing ook weer wanneer ze een jaar of twintig zijn. Sommigen laten hun hele oor van onder tot boven volzetten met gaatjes. Dit komt echter maar weinig voor.

Ik ben 21, en ik wil mijn gaatjes juist weer terug. Ik heb overigens 5 gaatjes in ieder oor, maar ik kan er maar 3 per oor aanprikken. De andere 4 zijn echt defintief verleden tijd!

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 17:57

ik ken 't verhaal wel van je TS heb nl 't zelfde als ik ze bijv 1 dag in heb heb ik al 'n ontsteking aan de fiets hangen Scheve mond (maar goed draag nou geen oorbellen meer vanwege problemen vroeger en ik dr onder tussen 't type nie meer voor ben Bloos)
wel heb ik rechts boven in me oor 'n ringetje zitten die verdraag ik dan weer wel Verward

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-08 18:01

ja maar ik weet niet of het gelijk ontstoken is, of dat het normaal is dat het een beetje geiiriteerd is nadat ik er..4 jaar niks in heb gehad..

mirjamvdkamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 18:04

badedas, hiermee elke dag mee schoonmaken

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 18:04

Ik had er 10 in elk oor, haha ik was dus een tiener die beide oren van boven tot onder vol ringetjes had Huilen van het lachen

Er zijn er nu aan beide kanten nog 7 of 8 over.

Idd als er een tijdje geen in heeft gezeten, dan gaat dat oor wat zweren.

Wat bij mij helpt is een zweerknopje, zilver is er doorgaans minder geschikt voor.
Goud is er weer wel geschikt voor.

Sterilon is zeker goed om er dagelijks ff op te doen.
Nog beter zou zijn eeen sodabadje, maar dat is zo lekker lastig met je oor Haha!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-08 18:09

Ik heb er nu 2 uitgehaald, en het pijnlijke gevoel is wat minder. Maandag meteen op zoek naar zweerknopjes voor die 2 gaatjes, want nu wil ik echt per se mijn gaatjes weer terug!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 19:45

mirjamvdkamp schreef:

dat is zo not done...
shampoo gaat je piercing niet helpen

lieveli, ik zou ze opnieuw laten piercen, of ze open zijn of niet, als ik die van mij ook weer indoe loop ik non stop met een rood oor.
laat je ze toch zitten gebruik voor kraakbeen dan sterilon.

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 19:49

Zelf doe ik ook een tijdje zweerknopjes in mn oren als k er een tijdje niets in heb gedragen. Als ze dan weer een tijdje erin zitten dan kan ik gewoon andere knopjes of oorbellen in doen.

Zelf heb ik er twee in mn kraakbeen en daar zitten zilveren ringetjes in, daar zit ik nooit aan anders heb ik zo een ontsteking. Ook heb ik een traguspiercing (welliswaar laten schieten) normaal zit daar een neuspiercing doorheen. Maar nu ook even een zweerknopje omdat ik een piercing verloren was.
Met sebamed heb ik het schoongehouden.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 19:53

MarcoBorsato schreef:

Ik heb ineens hetzelfde, ook met die oorbellen! Ik had ook nooit ergens last van. Met goud en zilver voel ik het niet. Dus misschien toch maar dat proberen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 19:54

Zeezout werkt ook goed. Of unicura.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 19:54

xDramaQueen schreef:
mirjamvdkamp schreef:

dat is zo not done...

lieveli, ik zou ze opnieuw laten piercen, of ze open zijn of niet, als ik die van mij ook weer indoe loop ik non stop met een rood oor.

Badedas en Unicura (ook in dit topic genoemd) zijnn beide antibactriele zepen dus zouden wel degelijk kunnen helpen.

AlwieneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 20:04

Ik was altijd wel gevoelig, goedkope oorbellen kon ik nooit echt lang in, maar zweerknopjes gingen altijd goed. Totdat ik 1 keer goud gedragen heb, dit ging zweren als een gek, sindsdien verdraag ik dus absoluut niks meer, behalve titanium. Draag dus nu eigenlijk nooit meer oorbellen

Sterilon is wel goed hoor, maar dus ook goede knopjes gebruiken, en niet heel de tijd aankomen natuurlijk Knipoog

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 20:37

xx_Irisje schreef:
xDramaQueen schreef:

dat is zo not done...

Badedas en Unicura (ook in dit topic genoemd) zijnn beide antibactriele zepen dus zouden wel degelijk kunnen helpen.

unicura ja, badedas nee, kijk maar even op http://www.piercingforum.nl

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 03:01

Ik zou sowieso geen zweerknopjes daar doen. Ondanks dat het niet echt gezien word als piercing, is het toch een heul gevoelige piercing. Lachen Daar hoort gewoon een staafje in met een bolletje van achter, achter je "vlindersluiting" kan een hoop rommel gaan zitten en die sluit het wondje af. Ik zou langs de piercingshop gaan en vragen of ze er misschien een staafje in willen steken. Lachen Gewoon uitleggen dat het "oude gaatjes" zijn die je terug wil "gebruiken" Knipoog

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 15:56

Oke thnx Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 16:00

pharagirlke schreef:
Ik zou sowieso geen zweerknopjes daar doen. Ondanks dat het niet echt gezien word als piercing, is het toch een heul gevoelige piercing. Lachen Daar hoort gewoon een staafje in met een bolletje van achter, achter je "vlindersluiting" kan een hoop rommel gaan zitten en die sluit het wondje af. Ik zou langs de piercingshop gaan en vragen of ze er misschien een staafje in willen steken. Lachen Gewoon uitleggen dat het "oude gaatjes" zijn die je terug wil "gebruiken" Knipoog

Een vlinder sluiting is idd niet het beste, maar om 'n oorlel nou een 'hele moeilijke piercing' te noemen... Verward Die zijn zo snel genezen!