Gaat eindelijk mijn rug beter...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Coot

Gaat eindelijk mijn rug beter...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 19:58

Beginnen mijn knieën!
Ik moet het even van me afschrijven.
4 jaar geleden ben ik van een paard gevallen en daar heb ik een rugblessure aan over gehouden.
een half jaar geleden heb ik eindelijk iemand gevonden die er raad mee kon. En mijn rug gaat steeds beter! (oke, ik ben nog niet pijnloos, maar de pijn is nu dragelijk en ik hoef geen aspirines meer te slikken.
Dus daar ben ik superblij mee Haha!

Maargoed. Nu beginnen mijn knieën dus tegen te werken.
4 weken geleden begonnen ze zeer te doen. Waarom, dat weet ik niet. Dus ik heb gelijk mijn fysio gebeld en hij zei dat ik het even moest aankijken. Maar als ik er een week later nog last van had weer moest bellen.
Na een week deden ze nog zeer en traplopen deed verschrikkelijk zeer. Dus weer gebeld. Kon gelijk de volgende dag terecht. Hij gevoelt en gemasseert. Ik moest wat rustiger aan doen, wat minder lopen en platte schoenen aan.
Dat heb ik gedaan. Maar het werd niets beter.
Maar wel doorgegaan. En vandaag was ik er weer.
Hij was niet blij. En ik moet volgende week weer komen (normaal kom ik 1 keer in de 2á3 weken)
Maar nu doet het zo pijn! Dat is wel te begrijpen, want hij heeft het net gemasseerd enzo.
Maar ze voelen heel erg warm aan, en lopen doet erg zeer..
Ik baal er verschrikkelijk van.. Ik doe er alles aan om mijn lichaam voldoende rust te geven. Maar elke keer komt er weer iets in opstand. Ik slaap genoeg, ik neem mijn ontspanning, ga regelmatig naar de sauna, doe geen staand werk meer.
Stom lichaam.

xDramaQueen

Re: Gaat eindelijk mijn rug beter...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:39

Ik ken het, ik ben zelf erg vrolijk en goed gemutst maar oh oh oh wat zou ik soms graag een ander lijf willen hebben.

ik ben nog geen anderhalve meter groot, ik ben te vroeg geboren was erg licht en erg klein.
Toch zou ik dik 1.69 worden, de rest van mn familie (broers en zusje) hebben ook een normale lengte, bij mij ging het echter mis in mn onderbenen, mijn onderbenen zijn 35 cm kort, gewoon niet volgroeid op een 1 of andere manier, ik heb hierdoor ALTIJD pijn in mn enkels en onderbenen (véél krampen ook). dokter op en af geweest verschillende verhalen, verschillende medicijnen.
Ik was dat dokterlopen naderhand zo zat dat ik gewoon niet meer ga.. ik neem de pijn wel voor lief, mijn lijf luisterd toch niet naar me..

heel erg veel beterschapjes..

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:55

Ik weet niet op wat voor manier je rug verbeterd is door hem?
Als je je houding of manier van lopen/staan hebt aangepast is het logisch dat je andere gewrichten even gaan protesteren omdat je dan plotseling (andere) spieren/pezen ed op een andere manier gaat gebruiken.
Ik zou het inderdaad toch nog even echt rustig aan doen en aan kijken.
Eventueel koelen kan helpen.

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 16:07

Inmiddels staan mijn wervels zo'n 3 maanden weer netjes recht op elkaar. Nu is het zaak om mijn rugspieren te laten ontspannen. Dat doet hij doormiddel van massage. Dus opzich lijkt het me niet dat dat op mijn knieën werkt.
Ik slik nu maar paracetamol en blijf in beweging, maar ook niet teveel. Koelen doe ik al Lachen

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 23:32

ik heb sinds een paar jaar ook problemen met een knie en sinds dit jaar met mijn andere knie.
Weet niet goed hoe ik het moet omschrijven en correct me if i'm wrong. Fysio zei dat de knieschijf in een bepaalde 'gleuf' over je knie schuift als je beweegt. Deze kan onvoldoende gevormd zijn zeg maar, Door middel van oefeningen kan dit verbeteren.
Schijnt dat dit heel veel voorkomt bij jongeren, en vooral meiden, rond de leeftijd van 18 jaar.

Oefeningen om je bovenbeenspieren te versterken zouden goed kunnen helpen.

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 12:23

bovenbeenspieren train ik i.vm met wedstrijddansen al Lachen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 13:46

Ach gut

jeetje ik weet precies hoe jij je voelt, ik heb ook altijd wel ergens pijn.

misschien helpt zwemmen in warm water?

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 14:32

Een jacuzzi ook goed? Die hebben we in de tuin Lachen Ik denk dat ik daar straks maar gebruik van ga maken!
Vanochtend ben ik geopereerd aan mijn kaak.. Voel me weer lekker vandaag Clown

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 00:06

zwemmen is inderdaad ook goed. Train je wel je spieren maar belast je de gewrichten niet/bijna niet.