Ervaringen pen in onderbeen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JoJz

Ervaringen pen in onderbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 11:45

Hallo bokkers!

Ik heb afgelopen vakantie (31 juli) mijn scheenbeen gebroken (open botbreuk) door een trap van een paard.
Ik ben in Frankrijk geopereerd en heb daar een pen in mijn onderbeen gekregen, van mijn knie tot mijn enkel.

Ik loop hier inmiddels dus al 5 weken mee en nog steeds kan ik weinig met mijn been, de arts hier in Nederland zegt dat ik sowieso 2 a 3 maanden niet mag sporten, maar inmiddels zou ik mijn been wel weer wat mogen belasten. Ik kan echter nog steeds mijn knie niet strekken, het voelt alsof die pen in mijn spieren of pezen oid in mijn knie steekt.

Volgens de arts kan het zijn dat de pen aan de bovenkant te veel uitsteekt (is op de foto's te zien). Maar het is nu te vroeg om hem eruit te halen.
Heeft iemand hier ervaringen mee?
Ik heb een beetje rondgezocht en heb gezien dat ik er jaren last van kan blijven houden, hierdoor ben ik me aardig zorgen gaan maken. Mijn arts doet er erg laconiek over, dus aan deze man heb ik ook weinig.

Ook heb ik geen gevoel meer in mijn knie, waarschijnlijk door beschadiging van een zenuw, ik heb gehoord dat dit wel weer terugkomt, maar dat dat lang kan duren.. Iemand hier ook ervaringen mee?

Ik hoor het graag van jullie, zodat ik me er tenminste goed op voor kan bereiden!

Groetjes Joyce

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Re: Ervaringen pen in onderbeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:47

een kennis van mij heeft hetzelfde gehad, maar bij haar hebben ze de pin ingekort en toen ik begin dit jaar mijn enkel brak waren enkele schroeven te lang, maar die hebben ze nog tijdens de operatie vervangen voor kortere...
Volgens mij kunnen ze gewoon de pin inkorten, anders vraag je een 2e opinie bij een andere arts...

ik had idd ook eerst geen gevoel in een stukje enkel, omdat ze zenuwen hadden doorgesneden, dat is nu (4mnd later) overgegaan in een soort elektrisch schokje die doorschiet naar mijn tenen, errug vervelend!

JoJz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 12:31

Ze kunnen de pin ook wel inkorten, maar eigenlijk zie ik daar weinig in, ben net van mijn wonden af en dan zouden ze de boel weer open moeten snijden..
Ik ben benieuwd of het bij mij ook over gaat in een soort elektrisch schokje!
Bedankt voor je reactie!

JoJz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-08 12:09

Verder helemaal niemand die mij wat meer kan vertellen?

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 17:26

Mijn ex-schoonvader had ook een pin in zijn onderbeen. Hij heeft een hele tijd amper dat been kunnen belasten. Na een half jaar ofzo haalden ze pin er weer uit, maar toen had hij er ook nog wel last van.

Het duurt meestal langer om zenuwweefsel te herstellen, dan enig ander weefsel. Kan zelfs zo zijn dat het nooit meer goed komt, maar meestal is het trauma dan erg groot.

JoJz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 17:12

Jemig, hoop toch niet dat ik er nog zo lang mee rond loop...
Bedankt voor je reactie Lachen

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 22:48

ik had 2 pennen in m'n knie.
aan de onderkant stak eentje bijna door m'n huid en aan de boven staken 2 scherpe punten in weefsel. hierdoor werd fysiotherapie belemmerd omdat ik m'n knie niet ver kon buigen door de pijn. na het fietsen was m'n knie ook helemaal blauw omdat er dan weer iets beschadigd was van binnen.
die pinnen mochten er toen na 3,5 maand uit.

JoJz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 19:38

hmm okee, ik heb idd ook dat mijn knie onwijs dik nog is, ik denk dat dat ook door die pen komt..
Als ik over 2 weken nog steeds niet verder ben dan bel ik weer eens na het ziekenhuis, het is dan 2 maanden terug en dan mag ik toch wel wat vooruitgang verwachten denk ik...
De reacties stromen niet binnen, maar zijn er toevallig nog mensen die wat meer weten?? (of gewoon om mij even op te beuren Haha!)

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 18:10

Ik heb alleen 3 schroeven in mijn enkel gehad, dus daar heb je vrij weinig aan denk ik Lachen
Klinkt trouwens wel behoorlijk pijnlijk!

JoJz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 11:40

Alle kleine beetjes helpen Knipoog
Ja het was aardig pijnlijk. Toen het gebeurd was zei ik tegen mijn vriendin, ik heb echt nog nooit van mijn leven zoveel pijn gehad. Naja dat zegt wel wat denk Haha!
Inmiddels valt het mee, behalve als ik een misstap maak.
Nu is de zijkant van mijn kuit dik, hard en pijnlijk, iemand een idee wat dat zou kunnen zijn?

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 17:19

Oh ja dat ken ik inderdaad wel ja "ik heb nog nooit in mijn leven zoveel pijn gehad" Haha! Ik ben in ieder geval ruim een jaar zoet geweest met revalidatie. (ja dat geeft de burger moed Knipoog ) Ik heb uiteindelijk na ruim een jaar besloten om toch de laatste 2 schroeven ook eruit te laten halen, omdat ze gewoon pijn deden, met name als ik laarzen aanhad. Ik ben blij dat ik het gedaan heb, heb nu nergens meer last van en kan weer rondspringen zoals voorheen Lachen

nico1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 17:31

Mijn vriend heeft in maart een pen in zijn been gekregen, dat je geen gevoel hebt rondom de knie heeft hij ook....
Het is wel belangrijk dat de pen niet te lang is!!! als dit zoveel klachten blijft geven dan zou ik ietsje meer gaan aandringen, maar ik heb de foto natuurlijk niet gezien,
Mijn vriend had het vervelende probleem dat zijn bot niet aan elkaar wou groeien.... inmiddels na 6 maanden is de laatste foto positief geweest, botgroei!!!! hij mag nu alles weer....
Wel is het bij pennen belangrijk dat je gaat bewegen, dit stimuleert de aanmaak van bot en zo ben je het snelste herstelt, oefenen oefenen oefenen..., fietsen is iets wat je al heel snel weer kunt, hardlopen niet hoor Knipoog
als je nog vragen hebt, pb maar!

LiesM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 17:42

ik heb een open gecompliceerde scheenbeenbreuk gehad, dat houdt in dat mijn scheenbeen eruit stak, zag er niet echt prettig uit, heb anderhalf jaar met een pen en schroeven in mijn scheenbeen gelopen, en erg lang gerevalideerd. heb er helemaal geen last meer van, behalve dat mijn knie nog dood aanvoelt, dat komt door de afgesneden zenuw, en dat gaat nooit meer over, althans niet bij mij, is al 7 jaar geleden.

veel sterkte ermee

JoJz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 11:56

Ik heb exact hetzelfde als jij dan arabgirl! Mijn scheenbeenstak er ook uit! ik heb dan geen schroeven, maar wel een pen... Ik voel in mijn knie nog steeds niks, dat is trouwens soms wel handig als er van die mensen zijn die er tegenaan stoten met tassen enzo Knipoog
Mijn bot herstelt volgens de arts wel goed, althans 2 weken geleden, maar dat zal nog wel even langer nodig hebben.
Pff ik had in eerste instantie gehoopt dat ik er na een paar weken vanaf zou zijn, die hoop heb ik laten varen. Nu hoop ik toch weer snel iig normaal te kunnen lopen!
Fietsen kan ik nog niet, omdat het strekken van mijn knie dus pijn doet, ik kan gelukkig wel autorijden, dat scheelt al een hoop Lachen
Bedankt voor jullie reacties, is toch wel fijn om een klein beetje te weten waar ik aan toe ben!