Nou ben ik wel verpleegkundige, maar verstand van dromen heb ik niet, verstand van hoe het in zijn werking gaat ook niet..
wel is het zo, dat ik mij meer dan eens afvraag, of er mensen zijn die heel erg veel en vaak dromen.
graag zou ik willen weten of zij hier al eens wat aan hebben gedaan. Hier mijn probleem cq verhaal.
Ik droom namelijk heel vaak, ik onthoud alles, en word meerdere malen per nacht wakker, na een droom, ik heb hier al "last" van, zolang ik mij dat kan herrineren.
Ik droom in geur, in kleur, en weet gewoon ales na te vertellen. Ik heb een tijdje geprobeerd een dromen dagboek bij te houden, maar aangezien het er zoveel waren, en ik nauwelijks de tijd heb ze op te schrijven, ben ik er maar mee gestopt.
Ook droom ik dingen, dat ik de volgende dag niet meer weet of ik dat nou gedroomd heb of dat het echt tegen mij gezegd is, en maak meer dan eens de fout iets te zeggen, of vertellen, wat uiteindleijk een droom is geweest.
Sommige dromen zijn heel helder, en sommigen zijn losse flarden, dromen die je opnieuw verder droomd nadat je wakker word. Ik weet zelfs nog dromen te ontouden uit mijn jeugd!
Eerst vond ik dit niet erg, maar het verstoord mijn slaap enorm de laatste tijd. Het enige moment wanneer ik niet droom, is wanneer ik naast mijn partner slaap, en dat is lang niet iedere dag helaas maar 2 of 3 nachten in de 1 of 2 weken.
Aangezien ik nachtdiensten draai i.v.m werk, heb ik wel eens slaap tabletten gebruik om overdag te slapen. Ik droomde dan niet, dan sliep ik echt lekker, en kwam dus echt bij terwijl ik nacht diensten had, maar ook dat helpt al niet meer. Heb Normison en Phenegan geslikt (zijn onschuldig tot op zekere hoogte natuurlijk).
Soms denk ik er over om naar de huisarts te gaan, maar ben niet zo'n HA loper

Groetjes Newt