Last van mijn ogen, wat te doen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Calice

Last van mijn ogen, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 11:50

Sinds afgelopen maandag heb ik echt gigantishe last van mijn ogen, net of er in beide ogen een strondje zit maar er staat ook een gigantishe druk op mijn oogballen.
Zelf zit ik voor mijn werk de hele dag achter de pc dus vraag me af of het hier dan door kan komen.
Ook heb ik me afgevraagd of het kan zijn dat ze gewoon heel "droog" zijn.

Namate de dag vorderd krijg ik er steeds meer last van en ga ook echt onscherp zien dan.

Wat kan ik hier het beste aan doen?

Goof

Re: Last van mijn ogen, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:51

De dokter bellen of naar een opticien gaan voor info....

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:56

Dat klinkt inderdaad als heel droge ogen.
Door zo veel naar je pc scherm te kijken, knipper je minder en worden je ogen droog waardoor ook de buitenste cellaag uitdroogd, dat veroorzaakt onder andere het wazig zien...

Vaak knipperen is de beste oplossing maar als je geconcentreerd werkt, denk je hier gewoon niet aan.

Het vocht op je ogen wordt daar gehouden door een dun laagje van soort van vet dat afgescheiden wordt door kliertjes in je oogleden, bij elke keer knipperen smeer je een nieuw laagje vet.
Je kunt die kliertjes stimuleren.
In de eerste plaats smorgens als je je schoonmkaat voor de dag, neem even 2 minuten voor je ogen:
koop Zwitzal baby-douche spul. Kneepje in een kopje met lauw water, met een wattenstokje maar je je wimpers en oogleden uitgebreid schoon met dit sopje, vooral goed masseren waar je wimperhaartjes beginnen.

En oveerdag kun je als je merkt dat je ogen naar voelen, met je vingertoppen die kliertjes ook masseren, masseer dan je oogleden (als je ogen dicht zijn) vooral weer op dee plaats waar je wimpers beginnen.
Dit is neit handig als je mascara draagt, maar je zal evne moeten kiezen wat het meest storend is...

Succes!
Dit is advies dat wij bij oogheelkunde ook aan patienten geven met deze klachten, dus ik zuig het niet zomaar uit mn duim ofzo...

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:46

Volgens mij is een bezoek aan de oogarts hier op z'n plaats.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:47

k had dat 3 weken geleden ook, en daarna kwam de pijn in mijn voorhoofdholte: Voorhoofdsholte onsteking! Eg fijn was dat....

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 12:50

Rytir schreef:
k had dat 3 weken geleden ook, en daarna kwam de pijn in mijn voorhoofdholte: Voorhoofdsholte onsteking! Eg fijn was dat....

Ik loop dus ook telkens tegen hoofdpijn aan te hikken...

De oogarts zou kunnen, maar heb tot op heden nog nooit eerder last van mijn ogen gehad, vandaar dat ik het daar niet meteen op zocht.

zie overigens nu al wazig Scheve mond

chantal1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:53

ik heb daar ook regelmatig last van vanwege mijn werk. Wat bij mij goed werkt is de kleuren en helderheid van mijn scherm wat lager zetten. Ik merk dan vooral s'avonds dat ik er lang niet zoveel last van heb

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 14:19

Ben net even langs de apotheek gelopen en die advisseerde toch om even naar de huisarts te gaan omdat het misschien ontstoken is, dus ga morgen even langs.