cesar therapie & scoliose

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

cesar therapie & scoliose

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:26

Hallo allemaal,

De laatste tijd had ik erg veel rugklachten dus ben ik gisteren maar eens naar de huisarts geweest op aandringen van mijn moeder, mijn gymleraar en een vriendin Tong uitsteken.
Daaruit is uitgekomen dat ik waarschijnlijk scoliose heb en dat er sowieso een paar spieren beetje vast zitten zei ze.
Vandaag heb ik ook nog röntgenfoto's moeten laten maken om te laten controleren op scoliose, lysis en scheuermann.
Daar krijg ik maandag of dinsdag de uitslag van.
Ik moet hoogstwaarschijnlijk wel naar cesar therapie, heeft iemand hier ervaringen mee? En ook mensen ervaring met scoliose?

Als er vragen zijn stel maar, hoop dat het zo een beetje duidelijk is!

alvast bedankt,

Desiree

lalunamyo

Re: cesar therapie & scoliose

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:31

Hier een zeer ervaren `ex` scoliose patient Tong uitsteken

bij mij kwamen ze er in groep acht al achter, altijd bijgehouden netjes, maar werd steeds erger,,
sja, en ik zat bij slecht ziekenhuis waar ze tot mijn 16e te lang hebben gewacht, het was al een scoliose van 63 graden, als je dat wat zegt... dus gingen ze maar zon brace aanmeten.. zon harnas zeg ik het maar, maar ik vertikte het om aan te doen, bijna uitgegroeit en doet vreselijk pijn ..
dus second opinium in assen gedaan, hoppa, met spoed opereren, tis weer mooi rechtgezet, je ziet er eigenlijk niets van, en merk er ook niets van,
ik weet niet wat dat therpapie van jou is, maar ik ben ook lang naar therapie geweest, oefeningen om het soepelder te houden, dat is toch wel goed hoor !
achals je vragen hebt Haha! stel ze maar haha

MoonLight01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:35

Nou mijn zus had/heeft ook een scoliose, zij heeft op jonge leeftijd ook zo'n brace gekregen waar lalunamyo het ook over had. Daar moest ze 's nachts mee slapen en te heeft therapie gehad (ziekenhuis in, ziekenhuis uit, bla bla) maar op het moment is het allemaal niet leuk enzo zo'n brace, maar m'n zus heeft nergens last meer van en werkt op een sportschool waar ze ook lessen geeft enzo!
Verder kan ik je over die cesar therapie niet veel vertellen!!
Sterkte er mee!

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:39

fijn dat ze nergens meer last van heeft Lachen

ik heb ondanks mijn behoorlijke scoliose ook nergens last van gehad,nooit pijn oid.. maar moest toch geopereerd worden, ivm met later, dat alles in de knel zou komen te zitten, omdat het toch scheeft hangt zeg maaar.. en het was nu nog soepel ! en tis weer recht Lachen

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:42

Ik heb ook S-scoliose. Heb vanaf mijn 8e tot mijn 18e in een brace gelopen van kont tot kop. Die mocht per dag een half uurtje uit om te douchen. Ik had hem dus al die jaren 23,5 uur aan behalve het laatste jaar toen ik al zo ongeveer uitgegroeid was want toen moets het afgebouwd worden. Mensen die weten dat ik S-scoliose heb, zien het wel. Vooral als ik moe ben want dan loop ik schever, maar anderen zien het alleen als je erop wijst.
Ik kan gewoon alles wat ieder ander ook kan. Misschien wel wat meer last van mijn rug dan de gemiddelde mens, maarja, zo heeft iedereen wel wat. Ook wat meer moeite met kleren kopen want sommige (vooral nauwsluitende) kleding zit gewoon scheef.

Ik weet niet hoe oud je bent? Maar waarschijnlijk heb je het dan in ieder geval niet zo erg. Ik heb geen ervaring met cesar therapie. Ik heb dastijds altijd fysio gehad. 2 a 3 keer in de week.
Ik ben dus niet geopereerd. Ik hoor het wel als je vragen hebt.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:45

Ik heb nu ook cesar therapie. Je moet allerlei oefeningen doen om je spieren los te maken, en die thuis ook 2x per dag doen. Je hebt ook kans dat ze de 1e keer gelijk al je spieren los masseren en je daarna die oefeningen moet doen om het los te houden maar bij mij wilde ze kijken of het me zelf ook lukte Lachen

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 22:16

Ik heb ook cesar therapie gehad voor scoliose.
Pijn is veel minder geworden en met vlagen helemaal weg.
Je krijgt idd ook oefeningen mee naar huis, met af en toe oefenen bij cesar kom je er natuurlijk niet,
als je thuis regelmatig je oefeningen herhaald (ik sloeg ook wel eens een dag over gewoon hoor..),
is het erg zinvol, tenminste, bij mij wel Lachen
Ga nu niet meer naar cesar (na 1,5 jr behandelen), maar bel elke keer gewoon weer als ik teveel last heb, meestal is het na een aantal behandelingen dan weer goed Lachen
Ik heb er veel aan gehad!
Succes!