keel en neus amandelen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dennisje

keel en neus amandelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 17:23

hoi hoi
ik heb een vraagje aan de bokkers hier.

ik ben eigenlijk altijd verjouden en hoest bijna het hele jaar door.
ik wil dus mn keel en neus amandelen eruit laten halen had een arts al eerder voor gesteld maar wilde het toen niet.
wie heeft hier ervaring mee doet het pijn hoelang heb je er last van hoe vind je het zelf.

alle ervaringen en tips zijn welkom

groetjess

dennisje

Re: keel en neus amandelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 17:47

niemand??

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:48

gebruik even de zoekfunctie want er zijn al heel veel topics over geweest

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:13

Keelamandelen zijn niet fijn erna. Ik kon amper praten (eerst een paar woordjes, na een halve week halve zinnen, na een week wel weer normaal.) Eten is erg pijnlijk in het begin, zelfs brood moest je eerst half oplossen in je speeksel, voordat het niet zo pijnlijk was. En ik nam veel pijnstillers. Zeker de eerste dagen veel zetpillen gehad (paracetamol enzo blijft hangen in je keel.) En heeel veeeel drinken. En waterijsjes Haha!

Neusamandelen weet ik niet meer, dat is te lang geleden.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 18:46

Rebel_Jits schreef:
Keelamandelen zijn niet fijn erna. Ik kon amper praten (eerst een paar woordjes, na een halve week halve zinnen, na een week wel weer normaal.) Eten is erg pijnlijk in het begin, zelfs brood moest je eerst half oplossen in je speeksel, voordat het niet zo pijnlijk was. En ik nam veel pijnstillers. Zeker de eerste dagen veel zetpillen gehad (paracetamol enzo blijft hangen in je keel.) En heeel veeeel drinken. En waterijsjes Haha!

Neusamandelen weet ik niet meer, dat is te lang geleden.

klinkt niet lekker. maar goed beter als steeds verkouden zijn en steeds keelontsteking hebben

Helina0611

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:47

gewoon weg laten halen, steeds verkouden ern keel ontsteking is heel erg vervelend

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:53

neus zijn er uitgehaald toen ik heel klein was en keel 2 jaar geleden even een week last gehad en toen zat ik alweer op het paard dus is goed te doen.. ze zeggen altijd hoe ouder hoe pijnlijker

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 21:33

Bij mij deed het echt veel pijn en heb het alleen gedaan omdat ik écht vaak ziek was. (Alleen keelamandelen, neus mag niet)

Ik was allergisch voor de narcose(een stofje daarvan) en mijn hoofd zette op en ik kreeg óveral jeuk. Ze hadden me van te voren rustgevend middel gegeven waardoor ik me na de narcose erg rot voelde en moe en viel steeds weg(In slaap). Ook door de anti stoffen werd ik erg duf. Ik had veel pijn aan mijn keel en ze hadden mijn oor ook schoongemaakt dus had echt erg veel druk op mijn hoofd. Heb 2/3 weken amper kunnen eten en vooral warme maaltijden was een ramp.. Ik zag steeds meer op tegen het eten, at alles met appelmoes. echt alles brande, en vooral frisdrank met prik raad ik je af. Je proeft ook anders dus dingen kunnen anders smaken tijdelijk dan voorheen. Ook slikken is erg, ik had hele tijd een zakdoekje bij me omdat ik liever niet wilde slikken. En ik praatte met dubbele tong, maar dat ging gelukkig na enkele dagen weer over

Ik heb het niet ervaren als een pretje in ieder geval

En keelamandelen hoeft echt geen oplossing te zijn! Want ik heb erger keelpijn de laatste tijd dan voorheen en ben nog vaak ziek, hoop dat dit beter wordt.

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 21:55

je kunt tegenwoordig ook iig je keelamandelen laten laseren.. dat heeft mijn moeder laten doen omdat het op latere leeftijd niet echt leuk meer is.. ze heeft de dag erna een beetje keelpijn gehad en was een beetje schor een paar dagen, maar na een week was dat wel over. misschien toch de moeite om het op te zoeken Knipoog

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 08:22

Ik heb het gedaan omdat ik een keer of 5 achter elkaar keelontsteking had.
Hoe ouder je bent, hoe vervelender het is. Ik was 18 toen ik heb gedaan heb. Alle kinderen die gelijk met mij waren mochten na een paar uurtjes naar huis, maar ik had er veel last van. Vooral omdat ik door de narcose erg misselijk was en moest overgeven. Dat deed natuurlijk heel veel pijn in mn keel. Ik moest om de 2 uur wakker gemaakt worden om wat te drinken. Slikke, eten en praten ging heel slecht. (voelde als een flinke keelonsteking) Na een paar dagen mocht ik naar huis en moest ik nog 2 weken binnen blijven, maar toen ging het wel de goede kant op.

Ik ben nu wel vaker verkouden als toen ik mijn amandelen nog had. Maar heb geen keelonsteking meer gehad.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:22

Oja, een goede tip!
Na de operatie ALLES eruit kwijlen. Niets doorslikken. Vaak is dat met bloed en daar kan je van gaan overgeven. En dat doet zeer Knipoog Je krijgt wel zo'n speciaal hoesje voor over je kussen, dus het is helemaal niet erg.
Ik was 17 toen ik me liet opereren, dus geen klein meisje meer. En hoe ouder je bent, hoe pijnlijker het is. Ik bleef 3 dagen in het ziekenhuis (was rustiger voor me.)

Ik werd elk uur/elke 2 uur wakker gemaakt en moest dan wat drinken. Gewoon slokje water. Dat is geen pretje. Maar als je braaf veel slikt (drinken, ijsjes, voorzichtig ook brood met boter en wat bouillon), gaat het redelijk snel voorbij. Met een paar dagen kon ik al voorzichtig aardappelen met groente wegkauwen.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 11:37

ik was 3 jaar toen ik mijn keelamandelen eruit liet halen, ik weet het nog als de dag van gister Haha!
Ik heb ook wel wat pijn gehad, maar niet zo erg dat ik er wat voor heb geslikt qua medicijnen.
Wel heeeeeeel veel waterijsjes gegeten en vla e.d. Vingers aflikken
Ik vond het heel erg meevallen en ben er nog steeds blij mee dat het gedaan is, scheelt me al jaren
een hoop keelontstekingen!! Sigaar

Succes met je keuze!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 23:24

Over dat doorslikken als je wakker wordt zegt niks, want tijdens de operatie komt er sowieso wel bloed in je maag. Ik slikte niks door en heb aardig wat oud bloed overgegeven Scheve mond

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 00:31

klumpertje schreef:
je kunt tegenwoordig ook iig je keelamandelen laten laseren.. dat heeft mijn moeder laten doen omdat het op latere leeftijd niet echt leuk meer is.. ze heeft de dag erna een beetje keelpijn gehad en was een beetje schor een paar dagen, maar na een week was dat wel over. misschien toch de moeite om het op te zoeken Knipoog

vertel daar is meer over over dat laseren?

Steef_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 14:38

ik heb vorrige zomer mijn keelamandelen nog laten knippen had vaak keelontsteking etc. dan waren mijn amandelen gewoon helemaal dik met gele vlekken etc geen pretje dus..
ze zeiden wel dat het pijn zou doen op mijn leeftijd, maar ik had het minder erg verwacht.
toen ik wakker werd uit mijn narcose had ik eigelijk nergens last van kreeg nog wat pudding in het ziekenhuis ik kon gewoon praten enzo, maar toen ik thuis kwam veranderde dat toch wel, ik heb denk ik zo'n 3 weken last gehad (erge last) 2 weken niets anders eten dan ijsjes, veel water met ijsklontjes en af en toe een soepje dat niet al te heet meer was
nouja als je mij nu zou vragen of ik het weer zou doen weet ik dat eigenlijk niet ik vond het echt verschrikkelijk! maar ik heb nu iniedergeval nergens last meer van Lachen

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 16:43

Ik zou het niet doen. Je bent verkouden en aan het hoesten zeg je in je eerste post, dat is heel wat anders dan keelontsteking. Als je je amandelen eruit laat halen, ben je er echt niet zeker mee geholpen.

Bij mij is 2 maanden terug mijn neusamandel verwijdert. Eigenlijk weinig last, alleen een pijnlijke keel doordat de buis die 'beademt' tijdens de narcose niet goed mijn luchtpijp in wilde. Bij mij heeft de operatie niets geholpen; ben nog altijd aan het hoesten. (Ik heb ook astma).

Pukkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 18:38

ik heb in maart mijn keelamandelen laten verwijderen, was ook vaak ziek en altijd keelpijn maar goed. even over de opereratie dat was al een drama, heb 2 uur op die uitslaapkamer moeten bij komen eerst kregen ze mij niet wakker en ik was ook nog eens onderkoeld!! hoe weet ik niet nooit verteld, ik moest 1 dag blijven en ik had me toch een pijn ik heb een paar flinke stoten morfine gehad en dat moet je dan ook zeker vragen dat helpt wel. ik kon niet eten en ik niet drinken ik had een opgezet gezicht en ooh als ik er aan denk moet ik al weer bijna huilen zown pijn had ik, ik heb de eerste dag alleen maar bloed overgegeven, ik wou niet eens water hebben want dan moest ik slikken dus ik kreeg mijn vocht via een infuus toen ik thuis was ging het naar ander halve week wel beter ik leefde op danoontje, water, en softys. na drie week was ik weer helemaal gezond!! ik ben in totaal 5 kilo kwijt geraakt,!! het is wel heel vervelend. ik heb in ieder geval geen keelpijn meer maar ik ben nog steeds vaak ziek en moe! als je het doet succes !! het is echt niet prettig!!

HinkevdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:43

Karoliefje_ schreef:
Bij mij deed het echt veel pijn en heb het alleen gedaan omdat ik écht vaak ziek was. (Alleen keelamandelen, neus mag niet)

Ik was allergisch voor de narcose(een stofje daarvan) en mijn hoofd zette op en ik kreeg óveral jeuk. Ze hadden me van te voren rustgevend middel gegeven waardoor ik me na de narcose erg rot voelde en moe en viel steeds weg(In slaap). Ook door de anti stoffen werd ik erg duf. Ik had veel pijn aan mijn keel en ze hadden mijn oor ook schoongemaakt dus had echt erg veel druk op mijn hoofd. Heb 2/3 weken amper kunnen eten en vooral warme maaltijden was een ramp.. Ik zag steeds meer op tegen het eten, at alles met appelmoes. echt alles brande, en vooral frisdrank met prik raad ik je af. Je proeft ook anders dus dingen kunnen anders smaken tijdelijk dan voorheen. Ook slikken is erg, ik had hele tijd een zakdoekje bij me omdat ik liever niet wilde slikken. En ik praatte met dubbele tong, maar dat ging gelukkig na enkele dagen weer over

Ik heb het niet ervaren als een pretje in ieder geval

En keelamandelen hoeft echt geen oplossing te zijn! Want ik heb erger keelpijn de laatste tijd dan voorheen en ben nog vaak ziek, hoop dat dit beter wordt.

Dit zou mijn verhaal kunnen zijn!
Als ik het over mocht doen, had ik niet weer mijn keelamandelen eruit laten halen.
Heb 3 dagen in het ziekenhuis gelegen omdat ik niks kon eten en drinken. Daarnaast gaf ik bloed over.
Hierdoor durfde ik ook niet meer te eten, dus alles dubbel op.
Duurde 4 weken voordat ik weer een beetje normaal kon praten en eten, Ben dan ook bijna 10 kilo afgevallen.
Nu heb ik een hele zachte stem en wordt ik heel snel hees, vaak ook s'ochtends keelpijn en ben ik nu overgevoelig voor temperatuurverschillen (Bijv.. warme thee)

succes met je keuze!