Ik blijf maar niezen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nijn

Ik blijf maar niezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 12:01

Ik word er nu helemaal gek van, al dagen loop ik te niezen maar deze ochtend is het helemaal raak, er lijkt wel geen einde aan te komen.
Een niesbui houdt nu in dat ik minimaal 20 keer achter elkaar nies, en daarna helemaal buiten adem ben om vervolgens nog een niesbui te krijgen.
Ik heb geen idee waar ik op reageer, in huis is niets veranderd, geen rare bloemen of planten in huis er bij gekregen.

Heeft iemand tips om dit te stoppen, ik begin het nu flink zat te worden, ogen zijn ondertussen ook wel lekker rood en betraand en niezen begint nu ook pijnlijk te worden.

Somebitch

Re: Ik blijf maar niezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 12:03

Hmm geen idee..
Ben je niet ergens allergisch voor?
Misschien even buiten een frisse neus gaan halen?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 12:04

Ben al een paar keer naar buiten geweest, blijf stug door niezen Verdrietig
En nu zit ik weer niezend achter de pc

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 12:13

Hmm meestal helpt dat altijd bij mij maar bij jou nu dus niet..

Geen idee wat het nog meer kan stoppen. Scheve mond

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 12:16

Ik heb het twee weken geleden gehad en het was bij mij toch het begin van een rare verkoudheid waarbij ook mijn smaak twee weken weken weg is geweest.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 12:29

Had er vorige week ook last van.. Begon al bij het opstaan..

Ik heb geen idee waar het aan zou kunnen liggen, bij mij is het gewoon vanzelf weer overgegaan.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 19:20

Mijn smaak is op dit moment ook niet om over naar huis te schrijven
Maar er lijkt nog steeds geen einde aan te komen, verder niemand met tips? Verdrietig

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 21:56

Ik denk dat je goed verkouden gaat worden, heb je geen keelpijn? Wat ik doe als ik een niesbui krijg is even met mijn hoofd onder de kraan en een ijsje eten dat helpt bij mij altijd heel goed. Heb het regelmatig omdat ik allergisch ben voor de huidvet van de paarden.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 22:02

Ik doe ook niet anders Knipoog En ik heb hooikoorts (het hele jaar door) je even laten testen bij de huisarts anders! Ik weet hoe vervelend het is Clown

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 22:04

Ik heb helaas geen tips voor je.....maar heb er zelf ook diverse perioden last van Verdrietig
Ik ben naar de huisarts geweest en getest op allergie.....daar kwam uit allergisch voor paard, hond, kat, cavia en huisstofmijt.
Maar ik heb er ook hele perioden geen last van MET al die factoren om me heen dus daar geloof ik dus geen bal van.....maar ja mijn huisarts blijft maar volhouden dat dat het is Gestoord.
Soms heb ik het een dag...in Engeland was ik op vakantie had ik het een dag en de volgende dag was het weg Blond

Wel raar bij mij is dat ik het vaak op donderdag heb.....dus ik ben geloof ik allergisch voor de donderdag Clown

Maar het is heel vervelend, ik voel met je mee. Je wordt er doodmoe van en ik ben er soms echt ziek door en kan dan een hele dag helemaal niks No Cheer

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 22:04

Ik heb soms ook van die niesbuien, wel 20 x achter elkaar.
Weet ook niet echt waarop ik reageer.
Dokter denkt aan allergie van het hooi of stro.
Vooral als ik de paarden hooi gegeven heb, of stallen gestrooid begint het niezen weer.
Vroeger was ik er helemaal niet allergisch aan. Dit kan ineens opkomen.
Kan ook zijn dat je een allergie gekregen hebt van huisstof of huisstofmijt.
Je kan je pillen laten voorschrijven voor allergie, maar ik kon ze niet verdragen, kreeg er maagpijn van en ben er dus mee gestopt.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 22:10

Ik heb het ook .. bij mij is het een combinatie van allergiën en door het weer dat is omgeslagen ben ik ook snotverkouden ..
Vertrouw je het niet waardoor je blijft niesen en het niet vertrouwt kan je altijd naar de dokter gaat .. dan doet de doktersassistente een allergie test bij je en dan kan je daar rekening mee houden door bepaalde speciale neussprays e.d. tegen de allergie ..

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 10:35

Keelpijn begin ik nu wel te krijgen, maar dat is dankzij het niezen.
Hoofd onder de kraan en een ijsje erbij gaan ze vast niet leuk vinden op mn werk Nagelbijten / Gniffelen
Als het vandaag nog zo aanhoud ga ik denk ik maar de huisarts bellen, iedereen die mij ziet en/of hoort zeggen dat het niet helemaal normaal is Nagelbijten / Gniffelen

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:38

ik moet 's ochtends ook altijd niezen, maar dat ik waarschijnlijk omdat ik niet tegen stof kan en zo. mischien moet je je kamer helemaal schoon maken en zo? dat er minder stof is

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:38

Ja, een dokter bellen, lijkt me niet leuk voor je. Weet je zeker dat het geen hooikoorts/allergie is? Succes!

_iza_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:42

Klinkt toch als een allergie, zeker omdat je ogen ook rood zijn. Er hoeft niet perse iets in je omgeving veranderd te zijn. Een allegie kun je ook ontwikkelen. Bij de drogist kun je ook zonder recept verschillende allergiepilletjes ed krijgen, misschien dat dat helpt

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 10:45

_Stephanie schreef:
ik moet 's ochtends ook altijd niezen, maar dat ik waarschijnlijk omdat ik niet tegen stof kan en zo. mischien moet je je kamer helemaal schoon maken en zo? dat er minder stof is

Dat lijkt me erg sterk, mijn kamer is gisteren weer helemaal schoongemaakt en mijn raam staat dag en nacht open, ben niet echt van plan om iedere dag te gaan soppen Haha!

Ik weet dus niet zeker of het een allergie is of hooikoorts, kom ik waarschijnlijk snel genoeg achter mocht ik de huisarts bellen Ja

Avenance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:48

Allergisch voor schoonmaakmiddel? Zal haast wel niet, dat is meestal alleen als je er mee in contact komt.
Niezen en rode ogen is meestal door iets dat je 'in ademt', misschien toch hooikoorts (is er net gemaaid bij je in de buurt?).

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 10:49

Hier in de buurt is nergens gras te bekennen, zelfs niet bij de buren
Verder heb ik ook nog naar bomen etc gekeken maar niks gezien van bloesems o.d.

Avenance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:55

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 11:03

Ik heb een hooikoorts test gedaan via 1 van de linkjes bij weeronline en volgens die test heb ik geen last van hooikoorts Ja

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 13:35

Lijkt mij ook geen hooikoorts te zijn. Dan had je er al eerder dit jaar ook last van moeten hebben. Heb je geen ander wasmiddel gebruikt??