Nu begin ik met een nieuwe studie. Eerst een halfuur in de trein, daarna bijna een halfuur in een stampvolle stadsbus. En dan kom je aan op een school, waar het natuurlijk ook hartstikke druk is.
Klinkt eigenlijk heel normaal. Alleen, ik kan er niet tegen. Wanneer ik in een omgeving komt met veel mensen en srukte, word ik gewoon letterlijk doodziek.

In de zomer had ik weer een betaalde baan in het dierenasiel, lekker bezig met dieren, etc. etc.
Heb opvallend weinig last gehad van dit alles de laatste tijd.
Vorige week ben ik voor het eerst weer met de trein geweest. Een uurtje van mijn woonplaats vandaan. Toen ik 's avonds weer thuis kwam kon ik gewoon niks meer. Knallende hoofdpijn (ik heb migraine en spanningshoofdpijn), enorm last van maag en darmen, kotsmisselijk, niet meer kunnen praten, etc. Het enige wat ik op dat moment nog kon was laveloos op bed liggen en overgeven.
Gister had ik introductie op mijn school. En je raadt het al, weer hetzelfde verhaal. Met moeite ben ik nog op de fiets thuis gekomen om daar vervolgens gewoon doodziek op bed neer te ploffen.
Al die drukte, al die mensen, ik vind dat verschrikkelijk. Ik hoor en voel alles van die mensen nog ik weet niet hoelang in mijn hoofd en mijn hele lichaam.
Ik ben bang dat dit mijn studie gaat verpesten. Want hoe kan ik nou studeren als ik, wanneer ik thuis kom, alleen maar voor dood op bed kan liggen.
Op kamers vind ik dus geen oplossing. Ik moet er niet aan dénken om in een stad te wonen.

Dus.. Mij rest de vraag, hoe kun je in *pieep* naam zoiets normaal overleven? Ik ben zo bang dat het ten koste gaat van mijn nieuwe studie (waar ik eerst ontzettend tegenopzag aangezien ik ook niet tegen veranderingen kan, maar nu, nu ik de mensen daar ontmoet heb en alles, en de gang van zaken wat beter ken, eigenlijk best wel veel zin in heb).

Ik kan me er niet voor aflsuiten, zou dit wel erg graag willen of willen leren. Maar heb geen idee hoe en of dat uberhaupt mogelijk is.
Op mijn vorige opleiding had ik hier ook wel last van, alleen was ik 1 dag in de week vrij, en een andere dag was ik werkzaam met dieren en kon ik gewoon m'n eigen gang gaan zonder stress en drukte. Ook was het een (welliswaar versnelde) MBO opleiding dus ik hoefde er sowieso niet veel voor te doen, 1x overlezen was al een 8.

Meer mensen die hier ervaring mee hebben?

(Btw ik heb het meestal ook als ik gewinkeld heb in een winkelcentrum, naar een pretpark geweest ben, uit eten ben geweest in een restaurant met veel drukte en geluiden, en meer van dat soort dingen).