vivian2 schreef:ik heb een beetje het zelfde gehad echt stekende pijn rechts onderin mn buik
toen was ik op school en de lerares zij dat het mn blinde darm wel kon zijn, maar na een tijdje was de pijn weer weg. Nou had ik het vorige week weer en zij het tegen mn moeder zij zij dat het geen blinde darm kon zijn want dat is akut, maar zij dacht dat het mischien de eisprong kon zijn daar kan je soms ook last van hebben. maar weet niet of dat bij jou het geval kan zijn
blindedarm kan zowel acuut als chronisch zijn. Bij acuut moet hij er vaak uit, chronisch kun je er al weken/maanden mee rondlopen. Zolang de blinde darm alleen ontstoken is kan er ook voor gekozen worden om met antibiotica de boel weer rustig te krijgen. Opereren kan namelijk riskant zijn vanwege het knappen en kans op buikvliesontsteking.
Mijn advies: bel even met de doktersassistent en overleg met hun. Zij kunnen je meer vertellen of geruststellen. Als ze het niet vertrouwen kun je beter even langs gaan, stel dat het je blinde darm is, kun je er beter vroeg bij zijn.
Laatst bijgewerkt door Jibbel op 02-09-08 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt