reactie op muggebeet.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

reactie op muggebeet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 21:47

Iemand tips?
Ik ben gisteravond gestoken door een mug aan de zijkant van mijn arm bij mijn pols.
Eerst was het gewoon een klein bultje, verder niks bijzonders. Maar toen ik vanochtend wakker werd, had ik een enorme bult op mijn arm en was het gloeiend heet.
De rest van de dag is het eigenlijk langzaamaan wat groter geworden en als ik erop duw is het keihard en doet het ook wel pijn.
Verder jeukt het natuurlijk als een idioot, maar krabben doet weer hardstikke pijn. Mijn pols wordt nu ook langzaam steeds dikker en nu dus ook stijver. Typen gaat lastig, want ik kan niet op mijn arm steunen.
Iemand enig idee wat ik hiermee moet, of toch maar morgen dokter bellen?
Ik heb er ook al een hele tijd met een ijszak opgezeten, maar dat werkt ook niet.
Het trekt echt richting mijn hand enzo, gewoon heel erg irritant.
Ik heb er even 2 foto's van gemaakt, zodat je kan zien waar het zit en hoe groot het is, al lijkt het op de foto misschien minder heftig als hoe het er in het echt uitziet.
Alvast bedankt.

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Re: reactie op muggebeet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 21:50

Jeetje wat een grote muggenbuld.. Als ik jou was zou ik het gewoon twee dagen aan kijken, als het dan nog steeds zo groot is, en warm gloeit, toch even langs de HA gaan. Als je als eerder een allergische reactie hebt gehad op een mug, dan zou ik morgen maar even langs gaan.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 21:51

Ja toen ik jonger was had ik wel vaker van die megabulten, maar dat is al jaren geleden, de laatste tijd had ik gewoon kleine jeukbultjes, maar verder niks bijzonders. Alleen deze keer is het wel heel heftig. Volgens mij was het een mammoetmug Clown

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 21:53

als het morgen niet minder is zou ik iig even langs de dokter gaan, het lijkt op een allergische reactie.
met azijn deppen wil nog wel eens helpen tegen de jeuk.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 21:54

Ja zoiets zei mijn moeder ook, maar die zei dat ie dan open moest zijn. Maar ja dan wordt je volgens mij gek van het prikken.

TessxSchatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 22:13

Probeer eens azijn er op te doen, gewoon puur azijn, elk uur ofzo, daar trekken ze heel snel van weg, ik heb zelf ook van zulke bulten.. ( In Kroatië/Duitsland zeggen ze dat vlak na de beet tandpasta ook moet helpen, maar dat heb ik zelf nog nooit geprobeerd)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 22:14

Ok, maar dan ben ik voor tandpasta nu wel te laat, is al ruim 24 uur geleden, azijn ga ik dan toch maar proberen.

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 22:19

hee! ik heb precies hetzelfde als jou, ik gebruik anti allergie tabletjes.. helpt super bij mij Knipoog

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 22:19

zijn dat dan speciale anti allergie, of net zulke tabletjes als tegen hooikoorts ofzo?

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 22:23

net zulke als tegen hooikoorts en dat soort dingen Knipoog

Carin79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 22:23

Is je pols blauw, of is dat verkleuring van de foto?
Als ik gestoken wordt door een mug krijg ik ook vaak van die grote bulten. Vooral als ik veel ga krabben...is ook zo moeilijk om dat niet te doen. Ik zou het ff aankijken en als het niet minder wordt voor de zekerheid de huisarts bellen.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 23:07

rockwitch schreef:
Ja zoiets zei mijn moeder ook, maar die zei dat ie dan open moest zijn. Maar ja dan wordt je volgens mij gek van het prikken.

vooral NIET open maken hoor!

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 10:07

Ik krijg ook van die grote bulten. Gebruik hier ook allergie pillen voor en dat helpt goed tegen de jeuk.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 16:21

Ik ben vandaag naar de HA geweest en er zit nu een nat verband omheen en ik heb idd anti allergie tabletjes, dus hopelijk trekt het nu snel weg. Het enige nadeel van dat verband is dat het nu heel erg jeukt en ik kan er niet bij om te krabben.

Sniesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 16:25

Mijn zusje heeft hier ook altijd veel last van. Soms heeft ze gewoon twee knieën. Vorige week had ze er eentje op de palm van haar hand, ook geen fijn gezicht.
Van de zomer had ze er ook eentje op haar bovenbeen, daar kon je gewoon heel je hand overheen leggen en dan nog was hij niet helemaal bedekt! HA had bij haar geen nut, moet gewoon vanzelf over gaan. Wel gebruikt ze als het echt té heftig is van die anti allergie tabletjes, maar zoals ik zei alleen als het echt heftig is.

Sterkte ermee!

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 22:00

Ik heb hier sinds dit jaar voor het eerst ook last van. Ik krijg dan een dag later ineens een grote warme bult. Maar ben er nog niet mee na de huisarts geweest omdat het na 2 dagen langzaam aan weer wegtrekt. En het gaat op een gegeven moment open en dan komt er allemaal geel vocht uit. Maar die tabletjes die je hebt gekregen kun je die zo bij de apotheek halen of moet je daar eerst voor langs de huisarts? En heb je voor de volgende keer ook al pilletjes in huis?

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 22:03

Zo heel af en toe heb ik er ook zo eentje, geen idee hoe dat komt, misschien toch een bepaald soort mugje? of een kleine allergische reactie ineens.... Ik zou even kijken hoe het de volgende keer als je gestoken bent is.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 22:06

Ik heb ze nu op recept, weet niet of je ze zo ook kan halen.
Ik moet ze nu een dag of 5 nemen en dan heb ik er nog 5 mocht het weer een keer gebeuren.

mardjai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 22:07

Mijn dochtertje heeft ook een alergie voor muggen,
Voor haar heb ik arius siroop in huis (allergiedrankje)
en ter verlichting van de jeuk heb ik calendulan van vsm, en werkt prima.
(zij krijg altijd een dikke bult met een blaar erop Huilen )

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:48

Ik had laatst ook zo'n bult!
Precies op dezelfde plek, bij mij was ie na 4 dagen pas helemaal weg.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:51

ik heb dit ook altijd, ben er nog nooit mee naar de dokter geweest. Maar het ziet er echt niet uit!

Laatst had er een mug in mijn vinger geprikt, zag er ook prettig uit! hahah.

Zakt ie al af?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 10:51

Een vriendin van mij heeft daar ook last van als ze geprikt is door een mug.. Ze smeert er zalf op tegen de jeuk en pijn. (Wat voor zalf weet ik zo niet meer). Na een aantal dagen trekt het dan vanzelf weg.

Zij is er ook nooit mee naar de dokter gegaan ofzo.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 22:12

ik heb het ook daar gehad dezelfde plek,ik zat gelijk bij de eerste hulp doetje dat ik ben Tong uitsteken maar nee ik was er ook nog eens 2 keer bij flauwgevallen en bij de huisarts kont ik niet terecht. Bleek dat ik een erg heftige reactie had en gelijk 2 ontstekingen :S dus ik zat ook gelijk aan de antibiotica

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 09:21

Ik heb dit ook heel vaak.. ben er eigenlijk nooit naar de dokter voor geweest. ik krijg het overigens niet bij elke beet, misschien ben ik alleen allergisch voor sommige rassen ofzo Clown

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 13:08

Inmiddels is het al een stuk minder gelukkig, het jeukt nog wel, maar na een dag dat natte verband eromheen ging mijn hele arm jeuken omdat het verband irriteerde, dus toen heb ik het er gelijk afgehaald.
De bult is al een stuk kleiner, dus zal volgende week wel weer over zijn.
Thnx nog voor de reacties.
Wel vervelend als je het heel vaak hebt trouwens, ik vond dit al zwaar irritant.