Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
criollolover schreef:een giropractor, of een andere naam een bottenkraker, geeeen manueel therapeut, dat is heel wat anders. ik ga ongeveer 2 x per jaar heen, en ik ben vrijwel vrij van pijn. heb 10 jr met pijn rondgelopen, ben er nu zo goed als vrij van. hij ziet waar de knelpunten zitten en hij kraakt door een eenvoudige beweging je rug. hij drukt en manupuleert niet!! het was voor mij de oplossing.
nacho_lein schreef:Superpony, Ik hoor inderdaad meer verhalen dat achterover buigen beter is voor je rug. Maar wat ik dan niet snap, punt 1 is je rug daar niet voor gemaakt, en je rekt de rugspieren veel minder op, en juist je buikspieren die je oprekt kunnen daar niet heel goed tegen. Die worden er ook niet bepaald sterker van. Dit is al een eeuwige discussie in de fysiotherapie wereld net als het doen van buikspieroefeningen. Als het jou helpt, gewoon doen!
criollolover schreef:dat is heel jammer dat je dat niet durft....ik vond het ook een heel raar idee toen iemand mij dat voorstelde, ik zei maar daar ga ik niet heen.....toch 1jr later heengegaan, wist niet wat me overkwam.....het ging heel erg snel, en voordat ik het wist was het voorbij. ik liep de deur uit stapte in auto, was de pijn zo goed als weg....maar ja je moet het zelf weten, als je van de pijn af wil....
Citaat:@ts, krijg je ook oefeningen mee van de fysio, om thuis te oefenen?
Citaat:Ik herken het autorijden. Ik zit ook altijd scheef. Omdat ik mijn auto ging inruilen heb ik nu meer naar de zit en instap gekeken. Ik stap dus nu iets hoger in en zit rechterop. En het is geen oude mensen auto.......
Ook heb ik na mijn operatie een nieuw matras gekocht met nasa schuim incl goed passend kussen, dus niet te hoog/te laag voor mij. Dit is een ongelooflijk verschil.
daffodil schreef:Ik heb echt de tip voor je, ga naar een haptonoom! Ik ben nu drie keer geweest en ben al een dik jaar aan het tobben met bekkeninstabiliteit, nekklachten en rugklachten, hoofdpijn, meervoudige peesontstekingen in mijn vingers. Ik ben nu drie keer geweest en hoef mijn spalken voor mijn vingers 's nachts al niet meer in en het gaat super!
Nek is veel losser en mijn ademhaling gaat een stuk beter. Beetje jammer dat er vorige week iets niet goed gegaan is waardoor ik nu spit heb, maar ook dat komt wel weer goed.
Ze maakt dingen los én ze zorgt ervoor dat je anders met iets (pijn,spanning) omgaat, zodat je dat sneller los kan laten en er dus veel minder last van hebt!
Het is echt het proberen waard hoor, ik heb 2 jaar onder behandeling bij de reumatoloog gelopen, ben in 9 maanden tijd 1-3 x per week bij de chiropractor geweest, fysio is eraan te pas gekomen en niks helpt voor de lange termijn. Dit is nou echt voor het eerst dat ik denk, hehe hier kan ik wat mee!
Cowgirl schreef:Ik weet voormezelf dat ik onbewust mijn spieren vast zet en wellicht dat daar dan ook het probleem zit. Maar waarom zet je je spieren vast? Juist omdat er iets mis is.
Cowgirl schreef:Ik weet voormezelf dat ik onbewust mijn spieren vast zet en wellicht dat daar dan ook het probleem zit. Maar waarom zet je je spieren vast? Juist omdat er iets mis is.
Ik vergelijk mezelf al met mijn paard die door verkeerde belasting zijn rug vastzette en kreupel werd.
En doordat er bij mij geen touw aan vast te knopen is het heel lastig mijn grenzen te ontdekken.