ontstoken teen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

ontstoken teen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 16:24

Ja hoor, echt weer een actie voor mij Haha! Clown
Had nieuwe jodphers gekocht, hartstikke leuk zaten ook lekker, alleen kreeg ik een grote blaar op me kleine teen, goed om een lang verhaal kort te maken, heb de blaar vervolgens open gelopen, verder niks aan gedaan en nu is ie dus denk ik ontstoken. (er komt in elk geval een geel\groen\rode drap uit, en hij is wat opgezet.
Nou vraag ik me af of HA hier een kuurtje ofzo voor zal geven of dat het vanzelf over moet gaan.
(Heb er nu wel schoongemaakt en jodium (AUUUWWW) opgedaan en een pleister erover.)
Wie ow wie heeft dit al eerder gehad en wat heb je toen gedaan?

Urbanus

Re: ontstoken teen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:24

Gaat vanzelf wel weer over maar je kunt de natuur een handje helpen door je teen te weken in biotex of soda.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:50

Idd in de biotex/soda.
Daarna voorzichtig droogdeppen en zo veel mogelijk aan de lucht laten drogen.
Wanneer je het toch moet afdekken, dan kun je dat het beste doen met een vettig gaasje.

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:54

Zolang je geen rode streep ziet (rood lijntje), je geen koorts krijgt of de infectie groter wordt kan je het even aankijken, met een dag of 2 moet het toch echt minder worden.

2 tot 3 x daags in de biotex of badedas, soda wil nog wel eens behoorlijk uitdrogen, dus beter een van de twee eersten. daarna kan je er denk ik het beste even betadinezalf op doen (dus niet de 'druppels') deze is vettiger, zorgt er ook voor dat het niet aan een gaasje vastplakt.
En vervolgens pleister erover.

Succes!

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:57

inderdaad in de biotex en daarna betadine erop. als het dan nog niet over gaat kan je er trekzalf opsmeren 2-3 dagen, dat werkte bij mij erg goed.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 17:09

trekzalf, wat is dat Blond
Boitex had ik nog niet aan gedacht, zal ik gelijk ff doen als ik klaar ben met de paarden vanavond Ach gut

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 21:06

MarcoBorsato schreef:
Gaat vanzelf wel weer over maar je kunt de natuur een handje helpen door je teen te weken in biotex of soda.

Idd, heb zoiets ook gehad met nieuwe schoenen Lachen

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 09:45

Oeps die laatste milie was verkeerd, ik heb echt geen zelfmedelijden maar nu is het te laat om hem weg te halen Bloos Clown Koe Blond
Biotex was een goed plan, het klopt nu al veel minder, maar er komt nog steeds spul uit

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 09:48

heb zelf als ik 'n ontstoken teen heb dat ik in de soda ga zitten helpt bij mij perfect.. en doe dr daarna betadine op en 'n pleister en na 'n paar dagen ben ik dr vanaf.. maar zou 't goed schoon houden of idd met soda, biotex of badedas...