in mijn hand gebeten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

in mijn hand gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 18:40

hallo allemaal,

vandaag zag mijn pony mijn hand aan voor iets lekkers(vermoed ik Clown )en heeft mij flink hard gebeten.
nu een paar uur later staan nog steeds de tandafdrukken in mijn hand,en na goed koelen is er toch een aardige zwelling ontstaan.
de plek waar de tandafdrukken te zien zijn,is vrij pijnlijk(nog steeds)
om de plek heen heb ik een beetje een 'dood' gevoel.

wat adviseren jullie mij te doen?
ik ben geen pieperd die om elk pijntje naar de huisartsenpost gaat,maar het is toch wel vervelend.......

K1MmEl

Re: in mijn hand gebeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 18:42

aan je hand zullen ze niks doen, misschien intapen en in mitella..
verder zou ik je wel aanraden om een tenenusspuit (hoe schrijf je dat) te halen.. voor eventuele infecties van je paard

ik heb vorig jaar ook gehad, bovenstaande werd er bij mij gedaan!

let goed op of hand niet gaat kloppen of rood wordt, let ook op koorts, dit kan wijzen op een ontsteking..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 18:46

het is niet opengebeten zegmaar,om tetanus maak ik me geen zorgen.

K1MmEl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 18:47

dan zou ik er niet te veel aan doen, gewoon afwachten.. over ongeveer 5 dagen moet je hand niet meer dik zijn.. in de gaten houden!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 20:12

Is het blauw of rood? Waarschijnlijk is één of meerdere adertjes geknapt en heb je een (kleine) bloeduitstorting. Als het blijft, zou ik wel even bij de huisarts langsgaan.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 22:48

het ziet nog steeds rood,en je kan nog steeds de tanden een beetje zien Tong uitsteken
precies op die plaats blijft het ook wat dikkig en gevoelig

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 22:50

Je kan je hand in een mitella doen en die hoogm tegen je lichaam aan, dragen. Daardoor neemt de zwelling af en krijgt je hand ook rust.

Denk dat het wel meevalt maar als je het niet vertrouwt wel even langs de dokter gaan en desnoods morgen de huisartsenpost bellen.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 22:52

t enige wat natuurlijk zou kunnen is dat je een middenhands beentje hebt gebroken dus kijk even goed of je al je vingers afzonderlijk kan bewegen en je hand en pols ook! en anders tja......flinke kneuzing

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 22:54

een jaar of 8 geleden ben ik in mijn linker boven been gebeten door een paard,hij viel mij aan toen ik op mijn paard zat(ik reed in de buiten bak en was afgezet met een stroom draadje en die valse bok die mij gebeten heeft liep aan de andere kant van de bak in de wei) hij had wel door mijn boven been gebeten en moest daarmee wel naar de huis arts,die had nog nooit zoiets gezien,kreeg een spuit en moest die drie keer herhalen,verder kon hij er niks aan doen,wat een beetje tegen de pijn helpt is koelen,werkt maar even maar het lucht wel even op,
bij mij zie je nog steeds waar hij heeft gebeten,heb een litteken van zijn tanden in mijn been staan en er zit een deukje in,
ook zijn de aders er om heen donkerder gebleven en zijn er een paar gesprongen.
heb liever een trap dan een beet,doet echt heel erg zeer.
succes met je hand.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 22:55

het zal wel een kneuzing zijn,een breuk/scheur in je bot zou je toch wel duidelijk moeten voelen denk ik toch.

ja het doet flink zeer,en ik schrok ook wel omdat ik het helemaal niet verwachtte van mijn pony

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 22:57

Snoevie schreef:
het zal wel een kneuzing zijn,een breuk/scheur in je bot zou je toch wel duidelijk moeten voelen denk ik toch.

ja het doet flink zeer,en ik schrok ook wel omdat ik het helemaal niet verwachtte van mijn pony

Roep dat niet te hard. Zo heeft er iemand met een gebroken voet de Nijmeegse vierdaagse gelopen zonder dat ze het wist. Dacht dat het zo zeer deed omdat ze de dag van te voren haar voet had gestoten ofzo en daarna dacht ze dat het kwam van al dat lopen maar achteraf was er dus wel wat gebroken doordat ze haar voet gestoten had. Dus je kán wel met breuken hebben zonder het te weten en duidelijk te voelen Lachen

Oja, ik zeg dit niet om je bang te maken hoor. Is alleen dat het wel eens voor komt en je gewoon voorzichtig moet zijn en als je het echt niet vertrouwt even langs de dokter moet gaan.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 23:01

k heb mijn duinritje ook gewoon afgemaakt met een gebroken middenhandsbeentje na een val met paard en al Tong uitsteken deed wel wat zeer maar ja zo erg dus ook weer niet ben gewoon door gereden Tong uitsteken

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 23:05

Hand hoog, koelen en Arnica-force (smeren of druppeltjes).

Succes ermee, lijkt me erg au!

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 23:11

oei heb ik vorig jaar door mijn eigen schuld met het topje van mijn wijsvinger gehad en dat lag wel echt open!(tussen de kiezen) auw auw auw maar had toen ook zo'n dood gevoel en dat ging vanzelf weer weg.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 09:32

bedankt voor de reacties allemaal Lachen

vanmorgen doet de plek waarop ze echt met haar tanden mijn hand heeft gegrepen nog aardig zeer,ik wacht wel even af hoe het gaat vandaag.

helaas geen arnica in huis,als het morgen nog zeer doet ga ik het gelijk kopen.

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 09:37

Leuk he fjorden Tong uitsteken Helaas kwam ik er wat minder vanaf door dat ie ook direct mn arm brak en uit de kom trok, maar op heel wat littekens na zie je er niks meer van Knipoog

Succes met je hand! Kan je nog best wel een tijdje last van hebben!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 09:41

haha ja ik denk dat zij gedacht heeft dat ik eten in mn hand had voor haar.

oei arm uit te kom is wel zeer pijnlijk!

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 15:14

Tja een ongelukje zit dan in een kleine hoek. Zo hebben wij nog een jonge hengst staan die nogal happerig is en mn andere arm ook voor een lekker hapje aanzag Knipoog was gelukkig alleen een blauwe plek.

Was niet echt prettig nee mn arm uit de kom, gelukkig onder narcose alles weer rechtgezet Knipoog

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 15:17

voor een paar weken trug heeft mijn pony mij ook gebeten.. dur zat een kind op en ik liep mee.. maar we liepen om het weiland en ze wouw dat ik losliet zodat ze gras kon eten.. dus beet ze mij in mijn hand en had ze gewoon het velletje eraf gebeten en stonden er 3 tandafdrukken in.. dat doet wel even zeer maar je doet er niks aan.. gewoon in de gaten houden.. als de zwelling net afneemt en het erg rood word eromheen, gewoon even naar de huisarts gaan.. maar ik denk dat het wel mee valt.. gewoon even de tijd geve zodat het kan herstellen

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 21:31

Heel goed blijven koelen, dat werk goed, en als je zeker weet dat er niks gebroken ismje vingers blijven bewegen ivm stijf worden.
Succes

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 11:52

Hoe gaat het nou met je hand?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 16:42

het blijft een gevoelige plek op mijn hand,precies waar de tandafdrukken zaten zegmaar.
de assistente van de huisarts dacht dat het een kneuzing was