Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

.

essieintown schreef:Heb afgelopen week helaas de bloeduitslagen binnen gekregen met de diagnose kinkhoest.
Beetje jammer...
Zit nu nog in de besmettingsfase en moet over 2 weken opnieuw bloed gaan prikken.
Hopelijk zijn de waardes aan het dalen en kan ik weer gaan werken.
Ben moeier als normaal, maar voel me verder niet echt ziek ofzo.
Je krijgt een dktp enting, maar na 20 jaar werkt die niet meer, waardoor je het gewoon kan krijgen.
Mijn moeder heeft het inmiddels ook...sorry mam
En de dokter geloofde ook nog eens niet dat het kinkhoest was want 'dat kwam niet meer voor hier'. Ik moest zo erg hoesten dat ik ervan moest kotsen, kon geen lucht krijgen en bij ook maar een kleine inspanning (even een sprintje trekken of zwemmen) kwam er weer zo'n hoestaanval aan. Bij mij heeft het ergste de hele zomervakantie geduurd (daarna had ik het nog wel van die hoestaanvallen maar ik hoefde niet meer over te geven maar sporten ging nog niet echt). Mijn zus had het ook en bij haar is het sneller voorbij gegaan. Mijn nichtje die toen 3 maanden was heeft het ook gehad, die heeft nog in het ziekenhuis gelegen. We hebben er allemaal niks aan over gehouden maar ik kan me voorstellen dat als het echt ontzettend erg is (ookal vond ik dat van mij al behoorlijk erg
) je er wel littekenweefsel ofzo aan over kan houden in je longen bijv.. Had trouwens ook altijd bezorgde klasgenootjes om me heen als ik een hoestaanval kreeg, het zag er wel eng uit.
Welshcobfan schreef:wat veel mensen nog met kinkhoest zeg! Dus die prik die je als kind krijgt helpt niet echt heel veel als ik dit zo lees
laulau85 schreef:Welshcobfan schreef:wat veel mensen nog met kinkhoest zeg! Dus die prik die je als kind krijgt helpt niet echt heel veel als ik dit zo lees