SPOED! agis basis en huisartsenpost.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

SPOED! agis basis en huisartsenpost.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 21:35

Ik heb een agis basisverzekering, en heb net huisartsenpost gebeld, ze belt me zo terug of ze besluit dat ik daarheen kom of gelijk naar t ziekenhuis, wie weet of dit gedekt word? mn moeder zegt dat je bij de post contant moet betalen?

Ir111

Re: SPOED! agis basis en huisartsenpost.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 21:44

Laatste keer dat ik bij een HAP was hoefde ik niet contant af te rekenen. Kreeg later de factuur. Ben niet bij Agis verzekerd.

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 21:44

Ik heb al meerdere malen gebruik gemaakt van de huisartsenpost en heb nog nooit een rekening contant hoeven betalen. Ik heb zelf een aanvullende verzekering, maar naar mijn weten wordt de huisarts (en dus ook de huisartsenpost) ook in het basispakket vergoed. Als de doktersassistente jou zo terug belt, dan kun je jouw vraag ook aan haar voorleggen. Succes bij de arts!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 21:45

Je 150,- eigen risico zul je later in de bus krijgen.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 21:48

Ik ben 1x bij de HA post geweest, en geen rekening gekregen hoor. Hoefde ook niet contant te betalen ofzo.

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 22:57

Er zal inmiddels wel e.e.a. zijn veranderd bij Agis (heb er gewerkt in 2006/2007) maar je vraag heeft geen betrekking op een verzekeringmaatschappij. De basisverzekering is bij elke verzekering hetzelfde en heeft dus ook dezelfde vergoedingen.

Kosten voor een huisartsbezoek, ook bij de huisartsenpost, hoef je niet te betalen, daarvoor ben je immers verzekerd (basisverzekering).

Wat LynnDenise zegt over het eigen risico klopt ook niet. Dit geldt niet voor de volgende gevallen:

Het verplicht eigen risico geldt niet voor:
1. Huisartskosten inclusief inschrijvingskosten;
2. Kosten van het gebruik van zorg in verband met zwangerschap, bevalling en Kraamzorg;
3. De kosten van de reguliere jeugdtandzorg voor verzekerden tot 22 jaar;
4. Hulpmiddelen in bruikleen.
(Bron: Ministerie V & W)

Eigen risico moet je dus wel betalen wanneer je bijvoorbeeld medicijnen voorgeschreven krijgt (bij het bezoek aan de huisarts), maar de kosten van het consult niet.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 23:01

Ik heb zelf wel een keer moeten betalen bij de huisartsen post 80 euro voor 5 minuten. Ik was toen op vakantie (gewoon in nederland) en was me ziekenfonds pasje vergeten mee te nemen. In mijn eigen regio hoef ik nooit contant te betalen, maar ben ook niet verzekerd bij Agis.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 23:31

ik heb niet contant hoeven te betalen gelukkig, kon het niet vinden op de site namelijk.
@ Doree, dat dachten wij ook, maar ik moest vorige keer 11 euro betalen voor een bezoekje...
thanks anyway lady's!

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 23:35

werk in de huisartsen-branch.
Als je gewoon staat in geschreven bij een huisarts in die omgeving, dan hoef je niet contant te betalen.

Verder Doree, heeft t prima uitgelegd.

Dan effe off-topic:
Soms vraag ik me af waar we in vredesnaam voor verzekerd zijn. We betalen ons Godgans en wat krijg je ervoor terug.
Geen zak. Alle medicijnen wordt moeilijk over gedaan. Eigen risico van 150 euro en naar wat ik begreep volgend jaar 175 euro.
Gaat lekker zo! Dit wordt echt onbetaalbaar voor mensen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 23:42

mjah ik wacht alweer op het gele papiertje voor mn drugs (pijnstiller Haha! ) vind t zo sneu want t staat bij me moeder ingeschreven, 30 eurie...
me oogarts bezoekje koste ons 98 euro.. waar hebben we het dan over

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 23:45

dat is toch niet leuk meer!!

Tel t allemaal maar eens op.

Nou ong 100 euries voor een basis-verzekering, nou dat stelt volgens mij tegenwoordig dus ook geen hol meer voor.
Dan krijg je vervolgens nog effe 150 euries eigen risico, maar je moet ook nog bepaalde medicijnen slikken die de verzekeringen willen
en de andere fabrikant is uit den boze, want die wordt niet vergoed.
Nou jaaaaa.

En dan zou met dit systeem iedereen in nederland verzekerd moeten zijn.
Nou, ik denk eerder dat we America achterna gaan en dat mensen verzekeringen gaan mijden hier.
Wat ik me heeeel goed voor kan stellen.

Wij hadden zelfs een patient die dus niet verder gaat met onderzoeken, omdat ze het niet kan betalen.
Nou daar gaat je gezondheid!!

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 00:02

Alabaster en Dramaqueen, hoe lang is dat geleden? Het zou wellicht ook kunnen dat je wel de kosten bij het bezoek aan een andere dan je eigen huisarts moet betalen (bijvoorbeeld op vakantie in NL), maar dit zou je volgens mij dan gewoon kunnen declareren bij je verzekering. Lachen
En hebben jullie niks voorgeschreven gekregen, geen injectie gekregen, geen bloed oid af laten nemen, geen monsters ergens van laten opsturen, etc.?
Volgens de regels is een bezoek/consult bij de huisarts kosteloos. Dit is inclusief onderzoek tijdens dan consult, tenzij de arts dus een monster ergens van neemt en dat opstuurt of je bijvoorbeeld een injectie geeft. Dit valt dan niet meer onder de consultkosten (een injectie of medicijnen oid) en dit wordt ook vergoed, maar sinds 2008 heb je hierbij een eigen risico van €150,- waardoor je de eerste €150 aan die kosten zelf moet betalen (terugbetalen aan je verzekering, je krijgt hier van hen een factuur van).

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 12:09

nee echt niet dorée was bij me eigen huisarts, stond ook op de brief bezoek aan huisarts oid. is wel al paar maanden geleden Ja

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 13:20

Vreemd. Van wie heb je die brief dan gekregen, van je verzekering? En je hebt wel altijd premie betaald?
Ik zou het dan toch eens navragen waarom je die kosten moet betalen (geldt overigens ook voor een bezoek aan de oogarts) want als het goed is wordt dit gewoon vergoed.

Edit: typo

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 15:10

die hoorde bij 150 euro eigen risico... en wij betalen gewoon alles netjes, maar zodra we bij een dokter oid geweest zijn hebben we een geel papiertje. mn moeder ontvangt alles omdat ik student ben staat mn agis op haar naam, ik maak dan me geld over naar haar, we wisten het overigens van de oogarts, ik wilde eerst ook niet maar moest van me ouders, als ik had geweten dat het dit had gekost

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 21:17

Hmm blijf het raar vinden. Zie mijn 1e bericht over de kosten die niet van het eigen risico af gaan. Toch eens aan de huisarts vragen waarom je die kosten moest betalen? Het was 'maar' 11 euro, maar zou toch wel willen weten waarom.
Oogarts zal er dan wel niet onder vallen..
Ben je trouwens door die huisarts doorverwezen naar de oogarts? Misschien dat de kosten dan voor de doorverwijsbrief zijn?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 22:42

Dorée schreef:
Hmm blijf het raar vinden. Zie mijn 1e bericht over de kosten die niet van het eigen risico af gaan. Toch eens aan de huisarts vragen waarom je die kosten moest betalen? Het was 'maar' 11 euro, maar zou toch wel willen weten waarom.
Oogarts zal er dan wel niet onder vallen..
Ben je trouwens door die huisarts doorverwezen naar de oogarts? Misschien dat de kosten dan voor de doorverwijsbrief zijn?

Ja
maar serieus 11 euro om door te verwijzen, sorry hoor maar ik stap nog liever in me kist Gestoord

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 23:26

Dorée schreef:
Er zal inmiddels wel e.e.a. zijn veranderd bij Agis (heb er gewerkt in 2006/2007) maar je vraag heeft geen betrekking op een verzekeringmaatschappij. De basisverzekering is bij elke verzekering hetzelfde en heeft dus ook dezelfde vergoedingen.

Kosten voor een huisartsbezoek, ook bij de huisartsenpost, hoef je niet te betalen, daarvoor ben je immers verzekerd (basisverzekering).

Wat LynnDenise zegt over het eigen risico klopt ook niet. Dit geldt niet voor de volgende gevallen:

Het verplicht eigen risico geldt niet voor:
1. Huisartskosten inclusief inschrijvingskosten;
2. Kosten van het gebruik van zorg in verband met zwangerschap, bevalling en Kraamzorg;
3. De kosten van de reguliere jeugdtandzorg voor verzekerden tot 22 jaar;
4. Hulpmiddelen in bruikleen.
(Bron: Ministerie V & W)

Eigen risico moet je dus wel betalen wanneer je bijvoorbeeld medicijnen voorgeschreven krijgt (bij het bezoek aan de huisarts), maar de kosten van het consult niet.

Dat is dus al niet waar, mijn oom is verzekerd bij het Zilveren kruis en moet het bezoek aan de huisartsenpost dus wel degelijk zelf betalen Knipoog