'spoed' zand in m'n oog wat er niet uit gaat, wat te doen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

'spoed' zand in m'n oog wat er niet uit gaat, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 18:44

argh ik wordt hélemaal gestoord.. ik heb al de hele dag iets van zand ofzo in m'n oog.. want ik voel het gewoon de hele tijd zitten (alsof er dus een korreltje in m'n oog zit) maar het gaat er maar niet uit.. en ik zie het trouwens niet zitten. Ik heb al zo'n beetje alles geprobeert.. ik heb heel erg hard met m'n ogen geknippert.. in de douche proberen m'n oog open te houden onder het water.. en ik heb ook expres een ui gesneden in de hoop dat m'n oog zo ging tranen dat het er wel uitstroomde/huilde.. maarja.. alleen m'n ándere oog ging als een gek tranen. Ik wil dalijk nog proberen om m'n kop in een bak water te stoppen en dan m'n ogen open te houden.. maar ik ben écht wanhopig en wordt hier gewoon helemaal gek van want dit is gewoon écht niet fijn... wie heeft dé tip voor mij?! alvast bedankt!!!

Britt

Re: 'spoed' zand in m'n oog wat er niet uit gaat, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 18:45

Heb je lenzenvloeistof in huis? Druppel flink wat in je oog en knipper dan goed een paar keer en ga door tot het er uit is.
Dat zou wel moeten helpen Ja

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 18:45

nee, geen lenzenvloeistof

Shorks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 18:45

het zou kunnen dat je een pukkeltje ('strontje') in je oog heb, dus zegmar aan de binnenkant van je ooglid. Ik had dat pasgeleden ook en ik werd ook zo ontzettend kwaad op dat stomme ding Clown succes in ieder geval, ik kan je er verder niet bij helpen!

Alocasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 18:46

Naar de binnenkant van je oog wrijven, kun je het er zo uithalen. Beetje masserend/rondjes maken met je vinger naar de binnenkant. Zo krijg ik er altijd wimpers enzo uit. Evt. omhoogkijken.
Laatst bijgewerkt door Alocasia op 29-08-08 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 18:47

Tja dan weet ik niet wat je het beste kunt gebruiken, want het helpt eigenlijk het beste van allemaal Clown Supermarkt is nog open Tong uitsteken

Of een wattenstaafje pakken en het 'dingetje' te pakken proberen te krijgen door je oog open te maken en het te zoeken.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 18:47

Spoelen, wat lauw water in een eierdopje doen, dan met je hoofd naar voren gaan en het eierdopje rondom je oog drukken, met je hoofd omhoog gaan staan en dan knipperen met je oog, dit net zolang doen totdat het weg is.
Succes en anders maar even naar de huisartsenpost als het niet lukt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 18:47

xSharonax schreef:
het zou kunnen dat je een pukkeltje ('strontje') in je oog heb, dus zegmar aan de binnenkant van je ooglid. Ik had dat pasgeleden ook en ik werd ook zo ontzettend kwaad op dat stomme ding Clown succes in ieder geval, ik kan je er verder niet bij helpen!

zou je dat dan ook aan de buitenkant moeten kunnen zien? want ik zie helemaal niks... niet ín m'n oog en niet aan de buitenkant (aan m'n ooglid dus)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 18:48

BrittKitt schreef:
Tja dan weet ik niet wat je het beste kunt gebruiken, want het helpt eigenlijk het beste van allemaal Clown Supermarkt is nog open Tong uitsteken

Of een wattenstaafje pakken en het 'dingetje' te pakken proberen te krijgen door je oog open te maken en het te zoeken.

ik zie alleen geen dingetje...

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 18:50

Ik zou ook eerst proberen met spoelen. Kan ook zijn dat er een zandkorrletje in heeft gezeten en dat je oogbol iets beschadigd is, dit kan ook zo'n gevoel veroorzaken. Maar je bent niet in aanraking met metaal geweest? Want een metaalsplinter is ook vaak met blote oog niet te zien en kan echt vast gaan zitten in je oogbol...

Desty

dat had mijn vader ook!!
en dat bleek geen zand te zijn maar een krasje in het hoornvlies!! dus allemaal doen wat de anderen zeggen en als het dan niet over gaat moet je naar de huisartsen post

Liselot

NOOIT, maar dan ook nóóit in je ogen wrijven als je het gevoel hebt dat er wat in zit.
helemaal als je denkt dat het zand is. zandkorrels zijn namelijk kleine steentjes en die zijn erg scherp. ze kunnen door het wrijven gemakkelijk je hoornvlies beschadigen.

inderdaad goed spoelen met water of evt lenzenvloeistof in je oog druppelen. voelt heel vreemd, maar werkt wel!

het kan inderdaad ook een pukkeltje in je ooglid zijn. dat heb ik ook wel eens gehad. deed verschrikkelijk zeer, ooglid werd ook helemaal dik en rood. maar met 2 dagen is dat ook weer over.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 18:55

Zammie schreef:
Ik zou ook eerst proberen met spoelen. Kan ook zijn dat er een zandkorrletje in heeft gezeten en dat je oogbol iets beschadigd is, dit kan ook zo'n gevoel veroorzaken. Maar je bent niet in aanraking met metaal geweest? Want een metaalsplinter is ook vaak met blote oog niet te zien en kan echt vast gaan zitten in je oogbol...

nee, niet met metaal.. en ik heb dat met dat eierdopje even geprobeert.. maar ik voel 't nog steeds zitten.. *gaat kop in bak met water stoppen*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 18:58

Inderdaad, absoluuut NOOIT in je ogen wrijven! Dat is het allerslechtste wat je kunt doen, want je kunt er je oog zeer ernstig mee beschadigen wat zelfs tot blindheid kan leiden. Dus NIET gaan wrijven.

Ik heb zelf laatst aan zee eens een zandkorrel in m'n ogen gekregen die er 2 uur lang niet uit ging... Niet na spoelen, zelfs niet na druppelen met lens vloeistof, niets leek te helpen.

's nachts gewoon gaan slapen, en in m'n slaap is 't korreltje zand weg gegaan, omdat ik 's nachts vrij veel traan met m'n ogen.

Ik hoop dat je er snel vanaf bent. Zo niet, dan even naar de dokter gaan en er niet te lang mee doorlopen.

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 19:03

Bovenooglif omklappen (laten doen door iemand) of optillen waardoor je eronder met een wattestaafje schoon kunt maken

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 19:07

goed spoelen en als je oog nu erg rood is en onrustig effe een afgekoelt thee zalje op je oog leggen ( dat is voor ontstoken ogen eigenlijk maar denk dat je oog dat nu ook wer aardig is Knipoog )

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 19:08

Ik denk dat er dan een adertje in je oog is geknapt, is morgen weer over Haha!

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 19:12

xSharonax schreef:

Ik denk ook dat het dit is, ik heb er een paar dagen last van gehad...

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 19:13

Ik heb maand of 2 geleden precies hetzelfde gehad! ook vreselijk het gevoel dat er wat in je oog zit, maar kon niks zien zitten ofzo.
M'n vader zei inderdaad ook met water uitspoelen. dus ik heb met m'n oog boven de douchekop gehangen, hielp wel even 15min ofzo, maar daarna kwam het gewoon weer terug.
Dus ik opnieuw m'n oog onder de douchekop en eindelijk kwam het niet meer terug..
Maar de volgende ochtend kreeg ik m'n oog helemaal niet meer open! Zat vol met pus en viezigheid. Dus gelijk 's middags naar de dokter en ja hoor, m'n oog was ontstoken. Ik heb daarvoor 4 dagen lang anti biotica in m'n oog moeten druppelen en daarna was het eindelijk weer goed.

Dus als het er uit is straks en je oog doet nog zeer als je er aan komt en/of knippert. En er komt steeds viezigheid in je ooghoek, dan moet je goed opletten want dan kan het wel eens ontstoken zijn..

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 19:18

Een wattenstokje pakken en op je bovenooglid leggen, in het kuiltje waar je ook ogenschaduw doet zeg maar. Dan je wimpers pakken en je ooglid omhoog trekken en dan klap je hem als het ware om. Dan met een spuitje met een beetje lauw water spoelen.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 19:29

Als het er niet uit gaat zou ik naar de dokter gaan. Het kan iets simpels zijn als een vuiltje wat er niet uit gaat, maar ook een krasje in je hoornvlies wat iemand anders al zei. Een vriendin van mij heeft trouwens ook eens een hardnekkig vuiltje in haar oog gehad, en dat bleek een ontstoken traanbuisje te zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 10:03

@Maartje1990: hoe is het afgelopen met je oog?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 10:07

Irritant gevoel als er wat in je oog zit, echt bah..

Hoop dat het over is gegaan zonder al te veel fratsen Haha!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 14:39

owh nouja.. ik heb een paar keer met dat eierdopje met water gegaan, wat voor mij gevoel niet echt leek te helpen. En toen ben ik gewoon naar bed gegaan (terwijl ik dus nog wel 'iets' in m'n oog had.. althans ik voelde iets zitten dus!) volgende ochtend had ik dat geloof ik ook nog.. maar niks ontstoken oog ofzo.. en ik weet niet hóe het uiteindelijk weg is gegaan maar nu heb ik nergens meer last van Tong uitsteken toch heel erg bedankt voor de tips!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:25

Je traanvocht zorgt ook voor afvoer van vuiltjes etc. Heb het al een aantal x gehad dat er een vliegje in m'n oog gevlogen was en ik het niet meer terugvond en 's morgens vond ik het dan terug op mijn oog-euh tja hoe noem je zoiets-'kussentje'.
Maar iets in je oog is altijd vreselijk lastig, vooral als je niet vindt wat het is. Clown